هدیه طعنه‌آمیز اپیک گیمز به اینفلوئنسرها برای انتقاد از سیاست‌های اپل

سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در پی جدال میان اپل و اپیک گیمز، سازنده‌ی بازی فورتنایت بار‌دیگر برای انتقاد از حذف بازی‌اش در اپ استور، هدیه‌ای با مضمون آزادی فورتنایت برای اینفلوئنسرها فرستاده است.
تبلیغات

اگر اخبار را دنبال کرده باشید، قطعا می‌دانید مدتی است روابط میان اپل و اپیک گیمز (Epic Games)، سازنده‌ی بازی فورتنایت، شکرآب شده است و هر دو به‌نوعی قصد دارند یکدیگر را به انحصارطلبی و رفتار غیرقانونی متهم کنند. ازآنجاکه بازی فورتنایت آگوست ۲۰۲۰ (مرداد ۱۳۹۹) از فروشگاه اپ استور حذف شد، اپیک گیمز قصد دارد ازطریق مسابقات و کمپین‌های ویژه‌ای، از رفتارهای اپل انتقاد کند. حال اپیک گیمز در آخرین اقدامش، به برخی از اینفلوئنسرها کاپشنی با گل‌دوزی نقش‌برجسته‌ی Free Fortnite و یک دستگاه تبلت گلکسی تب اس ۷ هدیه داده است تا باردیگر انتقاد خود را از حذف بازی فورتنایت رسانه‌ای کند.

هدیه‌ی اپیک گیمز به اینفلوئنسرها درحقیقت کاپشن ۱۶۰ دلاری Alpha Industries MA-1 است که در جلو و عقب آن لوگویی با آرم لاما به‌شکل رنگین‌کمان (برداشتی از آرم اصلی و قدیمی اپل) و متن Free Fortnite به‌معنای «آزادشدن بازی فورتنایت در اپ استور» به‌چشم می‌خورد. افزون‌براین، هدیه‌ی یادشده در جعبه‌ای سفید بسته‌بندی شده است که شباهت بسیاری به جعبه‌های محصولات اپل دارد. متن اپیک گیمز برای اینفوئلنسرها به‌شرح زیر است:

بازی فورتنایت به‌عنوان بهترین بازی گلکسی استور سامسونگ در سال ۲۰۲۰ انتخاب شد. در این جشن، ما با سامسونگ همکاری کردیم تا هدیه‌ای خاص با محوریت کمپین FreeFortnite برایتان ارسال کنیم. گرچه ممکن است فورتنایت درحال‌حاضر در اپ استور یا گوگل پلی استور دردسترس نباشد، همچنان می‌توانید آخرین به‌روزرسانی‌های فورتنایت را مستقیما از برنامه‌ی اپیک گیمز در گلکسی استور دریافت و آن را اجرا کنید.

چندی پیش، اپیک گیمز در تلاش دیگری برای انتقاد و تحریم اپل، دستگاه‌های اندرویدی و کامپیوتر‌های شخصی ویندوزی را به‌عنوان جایزه به بازیکنان فورتنایت هدیه می‌داد. گفتنی است پس از اتهام‌های اپیک گیمز به اپل برای حذف بازی محبوب فورتنایت از فروشگاه اپ استور، در‌حال‌حاضر، این دو شرکت درگیر اختلافات حقوقی در ایالات متحده‌ی آمریکا هستند و انتظار می‌رود اولین دادگاه در جولای ۲۰۲۱ (تیر ۲۰۲۱) برگزار شود. پیش‌بینی می‌شود قاضی با استدلال‌های گیمز قانع نشود؛ اما به‌تازگی مشخص شده است که مدیرعامل اپل، تیم کوک و معاون رئیس مهندسی نرم‌افزار این شرکت، کریگ فدریگی، باید به‌منظور توضیح درباره‌ی قوانین اپ استور در دادگاه حاضر شوند و شهادت دهند.

آگوست (مرداد) سال ‌جاری، اپیک گیمز بعد از حذف فورتنایت از اپ استور در اقدامی به‌نظر از‌قبل‌برنامه‌ریزی‌شده با طرح دادخواست و کمپین مطبوعاتی علیه اپل، این شرکت را به رفتارهای ضد‌رقابتی متهم و اعلام کرد غول فناوری کوپرتینو اپ استور را با شیوه‌های انحصاری اداره می‌کند؛ زیرا توسعه‌دهندگان را مجبور می‌کند برای هر فروش انجام‌شده در اپ استور و سیستم‌های خرید درون‌برنامه‌ای آن، کمیسون پرداخت کنند. درنهایت اکتبر (مهر)، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده‌ی آمریکا از بازگرداندن فورتنایت به فروشگاه اپ‌استور خودداری و با صدور حکمی، از اقدام اپل علیه موتور بازی‌سازی Unreal Engine جلوگیری کرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی هدیه‌ی اپیک گیمز به اینفلوئنسرها و جدال با اپل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات