اولین نشانه از کاهش تنش‌ها؛ اپل از دادگاه استرالیا می‌خواهد پرونده اپیک گیمز علیه خود را خاتمه دهد

چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس اخبار منتشرشده، اپیک گیمز و اپل بر سر کاهش تنش‌ها به‌توافق رسیده‌اند و اپل از دادگاه استرالیا می‌خواهد که پرونده‌اش را مختومه اعلام کند.
تبلیغات

قطعا اگر اخبار را دنبال کرده باشید، می‌دانید مدتی است که روابط میان اپل و اپیک گیمز، سازنده‌ی بازی فورتنایت، شکرآب شده است و هر دو به‌نوعی قصد دارند یکدیگر را به انحصارطلبی و رفتار غیرقانونی متهم کنند. حال براساس اخبار منتشرشده، اپل می‌خواهد که پرونده‌ی قضایی اپیک گیمز مبنی‌بر انحصارطلبی اپ استور در دادگاه‌های استرالیا خاتمه یابد؛ زیرا به‌گفته‌ی غول فناوری واقع در کوپرتینو، اپیک گیمز قول داده بود که ماه نوامبر (آبان و آذر)، اختلاف‌ها و تنش‌های خود را با اپل در ایالات متحده آمریکا حل‌و‌فصل کند. گفتنی است که اپیک گیمز ادعایی در دادگاه فدرال استرالیا (NSW) ثبت کرده است که اپل را به انحصارطلبی در اپ استور و نقض مقررات ضدانحصار متهم می‌کند.

در اولین جلسه‌ی رسیدگی به پرونده مذکور در روز سه شنبه، اپل استدلال کرد که اپیک گیمز به‌طور قراردادی قول داده است اختلاف‌ها و تنش‌هایش با این شرکت در ایالات متحده را برطرف و مذاکرات را برای بهبود روابط شروع کند. افزون‌براین طبق گفته‌های خبرگزاری آسوشیتدپرس استرالیا، دادگاه محلی ناحیه‌ی شمالی آمریکا نیز خواستار ورود به این پرونده و رسیدگی به آن است. از قرار معلوم، اپیک گیم نیز از نحوه‌ی اجرای این پرونده در استرالیا راضی نیست و استدلال می‌کند که پرونده‌اش موسوم به «آسیب بزرگ رقابت» شامل نقض خاصی در قوانین استرالیا است.

اسکین اپل شیطانی FreeFortnite

در‌حال‌حاضر، این دو شرکت درگیر اختلافات حقوقی در ایالات متحده پس از اتهام‌های اپیک گیمز به اپل برای حذف بازی محبوب فورتنایت از فروشگاه اپ استور هستند. اپل مرداد سال جاری، فورتنایت را به‌دلیل تنش‌هایش با اپیک گیمز از اپ استور حذف کرد. ماجرا زمانی شروع شد که اپیک گیمز برای پرداخت‌نکردن کارمزد ۳۰ درصدی اپل، از درگاه پرداخت خود در بازی فورتنایت استفاده کرد و به‌نوعی قوانین اپل را دور زد. درمقابل، اپل نیز برای تلافی فورتنایت را از اپ استور کنار گذاشت و در بیانیه‌ای، دلیل این کار را نقض قوانین فروشگاه خود اعلام کرد.

در آگوست (مرداد) سال ‌جاری نیز، اپیک گیمز بعد از حذف فورتنایت از اپ استور در اقدامی به‌نظر از‌قبل‌برنامه‌ریزی‌شده با طرح دادخواست و کمپین مطبوعاتی علیه اپل، این شرکت را به رفتارهای ضد‌رقابتی متهم کرد و درنهایت، ماه اکتبر (مهر)، قاضی منطقه‌ای ایالات متحده از بازگرداندن فورتنایت به فروشگاه اپ‌استور خودداری و با صدور حکمی، از اقدام اپل علیه موتور بازی‌سازی Unreal Engine جلوگیری کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات