همکاری اپل و مایکروسافت، پشتیبانی از کنترلرهای ایکس‌ باکس نسل نهمی را به ارمغان می‌آورد

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت و اپل قصد دارند در یک همکاری مشترک، پشتیبانی از کنترلر ایکس‌باکس‌های نسل نهمی را به محصولات اپل اضافه کنند.
تبلیغات

به‌تازگی مایکروسافت کنسول ایکس‌باکس سری ایکس را با قیمت ۴۹۹ دلار و ایکس‌باکس سری اس را با قیمت ۲۹۹ دلار راهی بازارهای جهانی کرده است تا علاقه‌مندان به صنعت گیم را وارد دنیای نسل ‌نهمی خود کند. ماه‌گذشته مشخص شد که اپل قصد دارد اپلیکیشن اپل تی‌وی را برای کاربران کنسول‌های نسل ‌هشتم و نهم مایکروسافت عرضه کند. حال در اقدامی مشابه مایکروسافت پشتیبانی از کنترلرهای ایکس‌باکس سری اس و ایکس را برای محصولات اپل از جمله آیفون، آیپد، اپل تی‌وی، رایانه‌های مک و... ارائه می‌دهد.

بررسی ایکس باکس سری اس مایکروسافت

طبق گفته‌ی وب‌سایت پشتیبانی اپل، این شرکت در تلاش است با همکاری مایکروسافت، پشتیبانی از کنترلرهای کنسول‌های نسل نهمی را برای محصولات خود به ارمغان آورد.

Xbox Series X - ایکس باکس سری ایکس

در وب‌سایت پشتیبانی اپل آمده است:

مایکروسافت و اپل با هم همکاری می‌کنند تا در به‌روزرسانی آینده، سازگاری کنترلر Xbox Series X را به مشتریان ارائه دهند.

این اتفاق کمتر از دو هفته پس از انتشار ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس اتفاق می‌افتد که به‌وضوح نشان‌دهنده‌ی تمایل اپل برای ارائه پشتیبانی از کنترلر جدید در دستگاه‌های خود است. در اوایل این هفته و با انتشار نسخه‌ی آزمایشی iOS 14.3 برای توسعه‌دهندگان، تنور شایعات در مورد پشتیبانی از کنترلرهای پلی‌استیشن ۵ موسوم به DualSense داغ شد و انتظار می‌رود مانند گذشته، اپل درکنار کنترلرهای ایکس‌باکس از کنترلر دوال‌سنس پلی‌استیشن ۵ پشتیبانی کند. اوایل سال جاری، اپل و مایکروسافت خبر از پشتیبانی از کنترلرهای حرفه‌ای Xbox Elite 2 داده بودند که در نهایت، تکمیل این فرایند تقریبا یک سال به طول انجامید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات