طراحی اولیه پلی ‌استیشن 5 بزرگ‌تر از مدل نهایی بود

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
سرپرست هنری تیم طراحی پلی‌استیشن ۵ به این موضوع اشاره کرده است که طرح‌های اولیه این کنسول بزرگ‌تر از مدل فعلی بوده‌اند.
تبلیغات

پلی‌استیشن ۵ کنسول بزرگی است؛ چه در حالت عمودی و چه در حالت افقی. بااین‌حال یوجین موریساوا، سرپرست هنری ارشد تیم طراحی پلی‌استیشن ۵، در مصاحبه با واشینگتن پست به این موضوع اشاره می‌کند که طراحی مدل اولیه پلی‌استیشن ۵ بزرگ‌تر از مدل نهایی بوده است.

موریساوا می‌گوید طرح‌های اولیه‌ای که برای پلی‌استیشن ۵ رسم کرده است، بسیار بزرگ‌تر از مدل نهایی بودند؛ آن‌قدر بزرگ‌تر  که او نمی‌دانست تیم مهندسی به چه شکل باید کنسول را بسازد. حتی اعضای تیم مهندسی با دیدن طرح‌ها گفته‌ بودند کنسول بسیار بزرگ است. این بازخوردها باعث شد موریساوا کنسول را کوچک‌تر طراحی کند.

یوجین موریساوا قصد داشت کنسول را به‌صورت پنج‌وجهی طراحی کند تا شبیه به تجهیزات فیلم‌های علمی-تخیلی شود. در حال‌ حاضر این طراح ارشد کنسول پلی‌استیشن ۵ اعتقاد دارد کنسول جدید سونی در اندازه مناسبی ساخته شده است.

او می‌گوید:

اگر پلی‌استیشن ۵ کوچک‌تر طراحی می‌شد، گردش هوای کمتری در کنسول به وجود می‌آمد و نبود گردش هوای مناسب، در زمان بازی ‌کردن برای گیمرها دردسر ایجاد می‌کرد. در طراحی فرم‌فکتور کنسول، خطوط دقیق اطراف کنسول رسم می‌کردم تا به ابعاد مناسبی دست پیدا کنم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات