پلی استیشن 5 در روز عرضه از SSD اضافی پشتیبانی نمی‌کند

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد کنسول بازی پلی استیشن 5 قرار نیست از همان روز عرضه از قابلیت حافظه‌ی SSD اضافی پشتیبانی کند و با دریافت به‌روزرسانی به این امکان مجهز می‌شود.
تبلیغات

سونی هنگام معرفی پلی استیشن 5 گفت این کنسول نسل‌نهمی یکی از SSDهای سریع تاریخ را دارد و همین حافظه‌ی ذخیره‌سازی تأثیر زیادی بر اجرا و ساخت بازی‌های ویدئویی جدید می‌گذارد. این حافظه‌ی ۸۲۵ گیگابایتی از نگاه برخی از گیمرها فضای کافی دراختیار بازیکن قرار نمی‌دهد. بی‌شک تعداد زیادی از کاربران پی اس 5 با خرید یکی از SSDهای تأیید‌شده‌ی سونی حافظه‌ی دردسترس خود را افزایش خواهند داد. در‌این‌بین، سونی در گفت‌وگو با رسانه‌ی ورج تأیید کرد که گیمرها در روز عرضه‌ی کنسول نمی‌توانند از این قابلیت برخوردار شوند و حافظه‌ی کنسولشان را افزایش دهند.

اگر مارک سرنی اعلام کند که از بین حافظه‌های SSD دارای استاندارد M.2 PCIe 4.0 NVMe کدام مدل‌ها از سرعت لازم برای کار در پلی استیشن 5 برخوردار هستند و بازیکن یکی از آن‌ها را بخرد و SSD خریده‌‌شده را در درگاه نصب SSD اضافه‌ی پلی استیشن 5 نصب کند، باز‌هم کنسول در روز عرضه از آن پشتیبانی نمی‌کند. طبق‌ اعلام سونی، این امکان ازطریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری فراهم خواهد شد که برای پلی استیشن ۵ منتشر می‌شود.

مارک سرنی پیش‌تر اعلام کرد که بازیکنان نباید تا قبل از معرفی حافظه‌‌های SSD دارای استاندارد M.2 PCIe 4.0 NVMe سونی درایو SSD بخرند. ورج می‌گوید برخی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی SSD مدعی شده‌اند حافظه‌های تولید‌شده‌شان از PS5 پشتیبانی می‌کند. به‌باور تعدادی از منابع، باید آزمایش‌هایی برای تأیید این SSDها انجام شود؛ زیرا سرعت SSD کنسول سونی بسیار زیاد است (۵٫۵ گیگابایت‌برثانیه به‌صورت خام و بیشتر از دو برابر سرعت SSD ایکس باکس سری ایکس) و فقط حافظه‌های SSD برتر و تازه‌عرضه‌شده می‌توانند بختی برای کار روی آن داشته باشند.

مقاله‌های مرتبط:

    هدف اصلی سونی آن است که با گذشت زمان تعداد حافظه‌های SSD نصب‌شدنی روی پلی استیشن 5 را افزایش دهد. بدین‌ترتیب باتوجه‌به رقابت شرکت‌های مختلف برای عرضه‌ی حافظه‌های SSD، قیمت‌ها رقابتی‌تر خواهند بود و بازیکنان با قیمت ارزان‌تری موفق می‌شوند حجم PS5 را افزایش دهند.

    حجم برخی از بازی‌های پلی استیشن 5 در روز عرضه ازاین‌قرار است:

    • SackBoy: A Big Adventure با حجم ۳۲ گیگابایت
    • Spider-Man: Miles Morales با حجم ۵۰ گیگابایت
    • Demon’s Souls با حجم ۶۶ گیگابایت
    • Call of Duty: Black Ops Cold War با حجم ۱۳۳ گیگابایت

    ناگفته نماند کنسول پلی استیشن 5 سونی ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) عرضه می‌شود.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات