سونی: برخی از بازی‌های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 با نرخ فریم روان‌تری اجرا می‌شوند

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اجرای برخی از بازی‌های پلی استیشن 4 روی پلی استیشن 5 با نرخ فریم بیشتر در حالی عنوان می‌شود که مقام‌های سونی درباره‌ی تعداد و نام بازی‌های مدنظر صحبتی نکرده‌اند.
تبلیغات

چندی پیش، خبری منتشر شد که بازی‌های پلی استیشن ۱ و ۲ و ۳ روی پلی استیشن ۵ اجرا نمی‌شوند. با‌این‌حال، سونی وعده داد که تقریبا اکثر بازی‌های پلی استیشن ۴ روی کنسول بازی نسل بعدی اجرایی خواهند بود. این‌ها را جیم رایان، مدیر اجرایی پلی استیشن، گفته است و همین امر صحت آن را تأیید می‌کند.

حال طبق آخرین اخبار بازی در زومجی، به‌نظر می‌رسد که حداقل تعدادی از این بازی‌ها قرار است با نرخ فریم بیشتری از حالت Native، روی کنسول پلی ‌استیشن 5 اجرا شوند. مقام‌های سونی تاکنون به‌دفعات اشاره کرده‌اند که به‌لطف بهبود‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، قابلیت Backward Compatibility کنسول پلی‌ استیشن ۵ به بعضی از بازی‌ها‌ی پلی ‌استیشن ۴ اجازه می‌دهد که با نرخ فریم ارتقا‌یافته اجرا شوند. در‌حال‌حاضر، چنین خبری رسما روی صفحه‌ی اصلی کنسول پلی ‌استیشن ۵ قرار گرفته است. در این صفحه، اشاره شده که برخی از بازی‌های «منتخب» پلی‌ استیشن ۴ و پلی ‌استیشن VR می‌توانند «سریع‌تر و با نرخ فریم روان‌تری» روی پل ‌استیشن ۵ اجرا شوند.

اجرای بازی های PS4 روی پلی استیشن 5

هنوز مشخص نشده که این «بازی‌های منتخب» چه تعداد هستند و کدام‌یک از عناوین پلی استیشن ۴ را شامل می‌شود. در‌هر‌صورت، این ویژگی برای کسانی می‌تواند جذاب باشد که قصد دارند جدیدترین کنسول بازی سونی را بخرند.

کنسول پلی استیشن ۵ دوازدهم نوامبر (بیست‌ودوم آبان) برای بعضی کشورها عرضه می‌شود و برای دیگر کشور‌ها نوزدهم نوامبر (بیست‌ونهم آبان) دردسترس قرار خواهد گرفت. این در حالی است که در روند پیش‌فروش این کنسول کمی بی‌نظمی اتفاق افتاده؛ به‌همین‌‌دلیل، سونی بابت این موضوع رسما عذرخواهی کرده است. درواقع، شرکت ژاپنی قول داده تا انتهای سال میلادی جاری، کنسول‌های بیشتری برای سفارش موجود کند. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات