اپ استور در نیمه اول ۲۰۲۰ از بازی‌های موبایلی درآمدی بالغ‌بر ۲۲ میلیارد دلار کسب کرده است

پنج‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در میان بازی‌های مختلف گجت‌های قابل حمل، بازی PUBG توانسته بیشترین درآمد را در نیمه اول سال ۲۰۲۰ کسب کند.
تبلیغات

چندی است که درگیری میان دو شرکت اپل و اپیک گیمز، توجه کاربران را در فضای مجازی به خود جلب کرده است؛ اما باید در نظر داشت که تجارت اپل از اپ استور در بخش گیمینگ و بازی‌های موبایل، تجارتی میلیارد دلاری محسوب می‌شود.

آمارهای اخیر که توسط دو شرکت تحلیلی حسگر تاور و استاتیستا منتشر شده است، نشان می‌دهد درآمد اپ استور در بخش بازی‌های موبایل در نیمه اول سال ۲۰۲۰ توانسته به رقم ۲۲/۲ میلیارد دلار برسد. چنین آماری در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ از رشد ۲۳ درصدی خبر می‌دهد. 

چارت درآمد اپل در سال‌های مختلف

میزان درآمد اپ استور از بخش گیمینگ در نیمه اول سال ۲۰۱۹ رقمی بالغ بر ۱۸/۱ میلیارد دلار بود. تنها در بازه زمانی کوتاه ماه آوریل تا جون شاهد هستیم که اپل توانسته درآمدی بالغ بر ۱۱/۶ میلیارد دلار از بخش گیمینگ داشته باشد. این موضوع در حالی رخ داده که در بازه زمانی مشابه، میزان درآمد گوگل از بخش گیمینگ پلی استور به ۷/۷ میلیارد دلار رسیده است.

مجموع درآمد گوگل از بخش گیمینگ پلی استور در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به ۱۴/۶ درصد می‌رسد که در مقایسه با آمار اپ استور، اپل توانسته ۵۲ درصد درآمد بیشتری نسبت به گوگل داشته باشد. نکته قابل توجهی که وجود دارد تفاوت آمارها در دانلود اپلیکیشن‌ها است.

بازی های پرفروش اپ استور و پلی استور

در اپ استور تعداد دفعات دانلود اپلیکیشن‌ها به ۵/۷ میلیارد بار می‌‌رسد؛ اما در پلی استور شاهد نصب ۲۲/۸ میلیارد اپلیکیشن در بازه زمانی نیمه اول سال ۲۰۲۰ هستیم. آمارها به‌وضوح نشان می‌دهد که کاربران اپ استور حاضر به پرداخت بیشتری برای بازی‌ها نسبت به کاربران پلی استور هستند. از طرفی باید در نظر گرفت که آمار کاربران گوگل از اپل بیشتر است.

در ادامه، گزارش نشان می‌دهد که گیمرها مشارکت بیشتری در انجام بازی‌های موبایل در دوران گسترش بیماری کرونا داشته‌اند. درواقع انجام بازی‌های موبایل به یکی از سرگرمی‌های کاربران در زمان خودقرنطینگی تبدیل شده است. در میان بازی‌های موبایل نیز بازی PUBG به سودآورترین عنوان تبدیل شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات