بازی Flight Simulator 2020 می‌تواند فروش سخت‌افزار را ۲/۶ میلیارد دلار افزایش دهد

یک‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بازی جدید اختصاصی شبیه‌ساز پرواز از مایکروسافت، موفق به جذب مخاطبان بسیار زیادی شده است و شاید به افزایش فروش سخت‌افزار PC هم کمک کند.
تبلیغات

بازی شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت (Microsoft Flight Simulator) یکی از بازی‌هایی است که توانایی مجاب‌کردن کاربران به ارتقا سخت‌افزار کامپیوتر شخصی را دارد. محققان بازار اعتقاد دارند کاربرانی که علاقه‌ی زیادی به بازی‌های سبک شبیه‌سازی نشان می‌دهند، بیش از دیگران برای ارتقا کامپیوترهای شخصی خود هزینه می‌کنند. محققان Jon Peddie پیش‌بینی می‌کنند که طرفداران بازی فلایت سیمولیتور در سه سال آینده تا ۲/۶ میلیارد دلار برای ارتقا سخت‌افزار هزینه خواهند کرد.

پیش‌بینی هزینه‌ی بیشتر برای سخت‌افزار بازی، براساس تخمین محققان بازار مبنی بر فروش بالای بازی استوار شده است. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که نسخه‌ی جدید بازی فلایت سیمولیتور موفق به فروش بیش از ۲/۲۷ میلیون نسخه می‌شود. سخت‌افزارهایی که برای این بازی خریداری می‌شوند، علاوه بر کارت‌های گرافیکی و پردازنده‌ها شامل ابزارهای شبیه‌سازی هم هستند. به‌عنوان مثال، کاربران برای تجربه‌ی عمیق‌تر شبیه‌ساز پرواز، دسته‌ها و پدال‌های خلبانی و هدست‌های واقعیت مجازی هم خریداری می‌کنند. از خریدهای محتمل دیگر می‌توان به صندلی‌های مخصوص و نمایشگرهای حرفه‌ای اشاره کرد. ایده‌ی اصلی این پیش‌بینی می‌گوید که طرفداران فلایت سیمولیتور، به‌صورت طبیعی کاربران ثروتمندتری هستند. آن‌ها تمایل بالایی هم به هزینه‌کردن برای ارتقا ستاپ کامپیوتر شخصی خود دارند. درنهایت می‌دانیم که قطعا همه‌ی بازیکنان فلایت سیمولیتور، هزینه‌های ۱,۰۰۰ دلاری برای ارتقا کامپیوترهای شخصی نمی‌کنند، اما برخی از آن‌ها هزینه‌هایی بسیار بیشتر را پرداخت خواهند کرد.

نکته‌ی مهم در بازی شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت، برنامه‌های آن‌ها و همچنین توسعه‌دهنده‌ی بازی، Asobo Studio برای پشتیبانی طولانی‌مدت از بازی است. همین پشتیبانی بلندمدت باعث می‌شود تا طرفداران، انگیزه‌های بیشتری برای خرید تجهیزات سخت‌افزاری گران‌قیمت داشته باشند.

نیاز به ارتقا سخت‌افزاری برای بهترین تجربه در Flight Simulator 2020

نسخه‌ی جدید بازی شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت، برای ارائه‌ی بهترین تجربه‌های بصری به سخت‌افزار بسیار حرفه‌ای نیاز دارد. برای بهترین تجربه که شامل گرافیک عالی در نمایشگرهای بزرگ و استفاده از هدست‌ واقعیت مجازی می‌شود، قطعا به ظرفیت‌های پردازشی عظیمی نیاز خواهید داشت. تد پولاک، کارشناس Jon Peddie، می‌گوید هر بار که نسخه‌ی جدیدی از بازی فلایت سیمولیتور عرضه می‌شود، هنوز سخت‌افزار کافی برای اجرای آن در حداکثر تنظیمات، در بازار موجود نیست. همین حقیقت باعث می‌شود که کاربران در طول عمر بازی برای دستیابی به بهترین تجربه‌ی کاربری، تقاضایی ادامه‌دار برای خرید سخت‌افزار داشته باشند. پولاک می‌گوید سهم عمده‌ای از گیمرها تنها خود بازی را می‌خرند. به همین دلیل آن‌ها در گزارش خود، هزینه کردن برای سخت‌افزار اختصاصی شبیه‌ساز پرواز یا مخصوص کاربردهای دیگر را مجزا کرده‌اند.

گیمرهای حرفه‌ای که تجربه‌ی اولیه‌ی نسخه‌ی ۲۰۲۰ بازی شبیه‌ساز پرواز را داشته‌اند، ادعای پولاک را تصدیق می‌کنند. حتی با بهترین کارت‌های گرافیکی موجود در بازار و پردازنده‌ای ۱۲ هسته‌ای هم نمی‌توان بازی را در رزولوشن 4K به‌صورت کاملا روان اجرا کرد. همین محدودیت‌ها باعث می‌شود تا تقاضا برای نسل‌های بعدی CPU و GPU در بازار کامپیوتر شخصی افزایش پیدا کند.

درنهایت کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اینتل و AMD از عرضه‌ی نسخه‌ی جدید بازی شبیه‌ساز پرواز، بسیار سود خواهند برد. آن‌ها معتقد هستند بازی‌های شبیه‌ساز به پردازش قوی در بخش پردازنده‌ی مرکزی نیاز دارند و متفاوت از بازی‌های معمولی عمل می‌کنند. همچنین پردازنده‌‌های گرافیکی قوی‌تری هم باید برای تجربه‌ی بازی‌های شبیه‌ساز استفاده شود که در مجموع به‌نفع انویدیا و اینتل و AMD خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات