براثر اشتباه تایپی هرم‌سنگ ۲۱۲ طبقه‌ای به شبیه ساز پرواز مایکروسافت اضافه شد

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک اشتباه تایپی به‌ظاهر ساده در داده‌های OpenStreetMap باعث شده ابلیسک (هرم‌سنگ) ۲۱۲ طبقه‌ای به بازی Microsoft Flight Simulator اضافه شود.
تبلیغات

شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت (Microsoft Flight Simulator) که به‌تازگی دردسترس قرار گرفته، بازی بسیار بزرگی است که به‌شدت موردتوجه واقع شده و برای علاقه‌مندان به صنعت بازی از اهمیت خاصی برخوردار است. این بازی که پرواز با هواپیما را به‌شکلی دقیق شبیه‌سازی می‌کند، جلوه‌های بصری بسیار چشم‌نوازی دارد و برای اجرای آن به سیستمی قدرتمند نیاز پیدا می‌‌کنید.

کاربران بازی Microsoft Flight Simulator به‌تازگی موفق‌به کشف یک ابلیسک (هرم‌سنگ) عظیم به ارتفاع کوه شده‌اند که در استرالیا قرار دارد. بررسی‌‌ها نشان می‌دهد Microsoft Flight Simulator توانسته تا حد زیادی دنیای واقعی را به‌شکلی دقیق شبیه‌سازی کند (البته نه در تمامی مواقع؛ برای مثال برج میلاد تهران در Microsoft Flight Simulator طراحی دقیقی ندارد). لوکیشن استرالیا در Microsoft Flight Simulator از دقت زیادی برخودار است، بااین‌حال سازه‌ی بزرگ هرم‌سنگ که درون بازی دیده می‌شود در دنیای واقعی وجود ندارد. کاربران بازی متوجه شده‌اند حضور هرم‌سنگ بزرگ در استرالیای طراحی‌شده توسط Microsoft Flight Simulator، به‌دلیل اشتباه تایپی رخ داده است. 

فردی با نام نیتن رایت که خودش را دانشجوی یکی از دانشگاه‌ها معرفی می‌کند، سال گذشته به‌عنوان بخشی از کاری که برای دریافت مدرکش باید انجام می‌داده، توانسته داده‌های OpenStreetMap را تغییر دهد. نیتن رایت بیش از ۲۰۰ طبقه به ساختمانی که در حالت عادی صرفا دو طبقه دارد، اضافه کرده است. رایت در ابتدا می‌خواسته عدد ۲ را تایپ کند، اما به‌جای این عدد، در بخش داده‌های مربوط به تعداد طبقات، عدد ۲۱۲ را تایپ کرده است.

نیتن رایت در ایمیلی که برای رسانه‌ی ورج فرستاده می‌گوید در آن زمان برای نخستین بار، OpenStreetMap را باز کرده است. او می‌گوید برای انجام پروژه‌ای دانشگاهی سراغ OpenStreetMap رفته و مجبور بوده داده‌های خاصی را برای کلاس دانشگاهی‌اش به OpenStreetMap اضافه کند. او می‌گوید که «فکر نمی‌کرده که دوباره آن را مشاهده کند».

هرم سنگ شبیه ساز پرواز مایکروسافت / Microsoft Flight Simulator از نمای پایین

تصویر بالا، نمایی از هرم‌سنگ ۲۱۲ طبقه‌ی بازی Microsoft Flight Simulator را از زاویه‌ی پایین نشان می‌دهد

پروژه‌ی دانشگاهی نیتن رایت اکنون در سراسر اینترنت به‌شدت مورتوجه قرار گرفته، به‌خصوص توسط کسانی که بازی Microsoft Flight Simulator را تجربه کرده‌اند. ظاهرا اشتباه تایپی نیتن رایت، به درون داده‌های نقشه‌ی بینگ مایکروسافت نیز منتقل شده است. Asobo Studio، توسعه‌دهنده‌ی بازی Microsoft Flight Simulator، از داده‌های نقشه‌ی بینگ برای ساخت جهان بازی استفاده کرده. براساس اطلاعات رسمی، Microsoft Flight Simulator به‌منظور بازسازی ساختمان‌های مجازی نظیر این هرم‌سنگ ۲۱۲ طبقه در جهان بازی، از نوعی فناوری ویژه‌ی مبتنی‌بر پلتفرم آژور که با داده‌های نقشه‌ی بینگ ترکیب شده است استفاده می‌کند. 

ظاهرا یکی دیگر از کاربران OpenStreetMap اشتباه تایپی موجود در داده‌ها را ویرایش کرده است؛ بااین‌حال کار از کار گذشته و همان اشتباه تایپی به ایجاد هرم‌سنگی ۲۱۲ طبقه در Microsoft Flight Simulator منتهی شد تا برای همیشه در تاریخ اینترنت جاودانه بماند. نیتن رایت می‌گوید اضافه شدن این هرم‌سنگ به شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت به‌دلیل اشتباه تایپی او، «اتفاقی خنده‌دار» است. باگ موردبحث طی روزهای اخیر به‌شدت مورتوجه قرار گرفته، اما تنها باگ بازی Microsoft Flight Simulator به‌حساب نمی‌آید.

مقاله‌های مرتبط:

    کاربران Microsoft Flight Simulator همچنین متوجه شده‌اند کاخ باکینگهام در دنیای شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت، هیچ شباهتی به کاخ باکینگهام واقعی ندارد و همچون دفتری کاری به‌نظر می‌رسد. همچنین در محیط بازی، نخل‌های خرما به سازه‌هایی دندان‌مانند تبدیل شده‌اند و در شهر پورتلند، کامیون‌‌ها به کناره‌های یک پل چسبیده‌اند.

    در هر زمانی‌که نقشه‌ی بینگ داده‌های جدید OpenStreetMap را که مربوط به استرالیا هستند دریافت کند، به‌احتمال زیاد هرم‌سنگ ۲۱۲ طبقه از بین خواهد رفت. خود مایکروسافت می‌تواند به‌صورت دستی، هرم‌سنگ یادشده را از دنیای بازی Flight Simulator حذف کند. اگر می‌خواهید پیش از اینکه هرم‌سنگ ۲۱۲ از بازی شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت حذف شود مشاهده‌اش کنید، می‌توانید این ویدئو را در یوتیوب ببینید. 

    دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات