فیل اسپنسر: هدف اصلی مایکروسافت در حوزه گیمینگ، فروش کنسول‌های بیشتر نیست

سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فیل اسپنسر، یکی از مقامات بلندپایه‌ی مایکروسافت، با شرکت در برنامه‌ای در مورد اهداف آینده ردموندی‌ها صحبت کرد.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت برنامه‌ای ویژه برای نسل بعدی کنسول‌های خانگی و حوزه گیمینگ دارد و درواقع حوزه گیمینگ را در درون جعبه‌ی کنسول‌های خانگی نمی‌بیند. این موضوع را در صحبت‌های اخیر فیل اسپنسر می‌توان یافت.

اسپنسر که از مقامات ارشد مایکروسافت محسوب می‌شود، در برنامه‌ای حضور یافته و گفت که تمرکز اصلی ردموندی‌ها در حوزه گیمینگ روی پلتفرم‌های ارائه سرویس استریم مانند ایکس کلاد خواهد بود. فیل اسپنسر در این رابطه توضیح داده است:

اگر فروش هرچه بیشتر کنسول، هدف اصلی ما در بخش ایکس باکس مایکروسافت بود، هیچگاه بازی را برای رایانه‌های شخصی (پلتفرم ویندوز) عرضه نمی‌کردیم، هیچ بازی انحصاری جدیدی برای ایکس باکس وان عرضه نمی‌شد و به سراغ پلتفرمی مانند ایکس کلاد نمی‌رفتیم؛ پلتفرمی که اجازه می‌دهد گیمرها روی گوشی‌های هوشمند خود به تجربه بازی‌ها بپردازند.

اسپنسر در ادامه توضیح می‌دهد: «چه تعداد کنسول در مقابل شرکت رقیب فروخته‌ایم؟ چنین موضوعی در مورد سونی، نینتندو یا شرکت‌های دیگر صدق می‌کند و دیگر طرز تفکرمان در حوزه گیمینگ نخواهد بود.»

چنین سخنانی برای اولین‌بار نیست که از زبان فیل اسپنسر شنیده می‌شود. اسپنسر در ادامه توضیح می‌دهد که ردموندی‌ها روی تعداد کنسول‌هایی که در تعطیلات زمستانی پیش‌رو فروخته خواهد شد، تمرکز نکرده‌اند. درواقع اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس مایکروسافت، بارها گفته است که هدفشان تشویق خانواده‌ها برای خرید کنسول بازی نسل بعدی در تعطیلات کریسمس پیش‌رو نخواهد بود.

با نگاهی به فعالیت‌های اخیر مایکروسافت در رونمایی از پروژه ایکس کلاد، تشویق گیمرها به عضویت در سرویس ایکس باکس گیم پس و موارد مشابه می‌توان مشاهده کرد که هدف اصلی ردموندی‌ها در گسترش پلتفرمی در جهت استریم بازی‌های ویدیویی است و گویا سران مایکروسافت، آینده‌ی حوزه گیمینگ را در سرویس‌هایی می‌بینند که امکان استریم بازی‌ها را دراختیار کاربران قرار می‌دهند.

بااین‌حال، اهداف مایکروسافت صرفا در تمرکز روی ایکس کلاد ختم نمی‌شود. گفته می‌شود ردموندی‌ها در نظر دارند در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس را روانه بازار کنند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات