فیل اسپنسر: تا چند سال آینده خبری از بازی انحصاری برای ایکس باکس سری ایکس نیست

یک‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیر بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت می‌گوید تا چند سال آینده هیچ بازی انحصاری مخصوص ایکس‌باکس سری ایکس عرضه نخواهد شد.
تبلیغات

فیل اسپنسر، مدیر بخش Xbox مایکروسافت یک پست وبلاگی بلند منتشر کرد که چشم‌اندازهایش را برای آینده‌ی پلتفرم ایکس ‌باکس نشان می‌دهد. اگرچه مطلب او بیش از همه چیز روی بازاریابی و تعریف از برنامه‌های شرکت متمرکز می‌شود، اما برخی از برنامه‌های کمپ ردموند برای آینده‌ی پلتفرم اختصاصی بازی را می‌توان در آن پیدا کرد. خصوصا برخی برنامه‌های متمرکز بر کاربران در بخش‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، در پست اسپنسر دیده می‌شوند. طبق صحبت‌های او، رضایت کاربران در خط مقدم تجربه‌ی بازی برای مایکروسافت قرار دارد.

پست وبلاگی اسپنسر با تأکید روی تلاش ایکس‌باکس برای حل چالش‌های آزار و اذیت و نفرت‌پراکنی شروع می‌شود. او می‌گوید پلتفرم ایکس‌باکس با هدف رضایت‌بخشی به انواع کاربران طراحی شده است و هرنوع سبک زندگی در سرتاسر جهان را هدف قرار می‌دهد. مدیر ایکس‌باکس امیدوار است که فعالیت‌های سخت‌کوشانه‌ی تیم ایمنی ایکس‌باکس (که به‌عنوان ۳۰۰ هزار سفیر تنوع نژادی و جنسیتی از آن‌ها یاد می‌کند) و همچنین توسعه‌ی فناوری‌هایی متمرکز بر «کاهش نفرت‌پراکنی و فعالیت‌های سمی» در رسیدن به هدف مذکور، موفق واقع شود.

مایکروسافت کاربران را به مهاجرت سریع به نسل جدید مجبور نمی‌کند

بخش مهمی از پست وبلاگی اسپنسر به ایکس ‌باکس سری ایکس اختصاص دارد. او اطلاعات متعددی را درباره‌ی کنسول بازی جدید مطرح می‌کند که البته تاکنون به دفعات در رسانه‌ها دیده‌ایم. قابلیت‌هایی همچون پشتیبانی از نرخ فریم‌های بالا، هماهنگی و پشتیبانی از نسل قبلی، رهگیری پرتو و کاهش یا از بین رفتن زمان بارگذاری بازی‌ها (به‌‌لطف استفاده از نسل جدید SSD در ایکس‌باکس سری ایکس) در مطلب اسپنسر تکرار می‌شوند. البته مدیر ایکس‌باکس اطلاعات جدید و قابل‌توجهی هم به اشتراک می‌گذارد که تاکنون در رسانه‌ها ندیده بودیم.

فیل اسپنسر در بخش مهمی از صحبت‌های خود، به بازی‌های اولیه‌ای اشاره می‌کند که برای ایکس‌باکس سری ایکس عرضه خواهند شد. او می‌گوید بازی‌های جدید روی هر دو نسل کنونی و آینده‌ی کنسول، قابل اجرا خواهند بود. درواقع ردموندی‌ها تصمیمی برای مجبور کردن کاربران به مهاجرت به کنسول جدید ندارند. آن‌ها نمی‌خواهند کاربران کنونی برای تجربه‌ی بازی‌های عالی و مورد انتظاری همچون Halo Infinite، از همان زمان عرضه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس، مجبور به خرید کنسول جدید شوند.

ایکس باکس سری ایکس / Xbox Series X

قطعا بازی‌های جدید اختصاصی مایکروسافت، روی کنسول جدید کیفیت بسیار بالاتری خواهند داشت. همان فناوری‌هایی که در بالا اشاره شد، تجربه‌ی نهایی کاربر را یک سطح بالاتر می‌برند. ازطرفی تجربه‌ی اصلی بازی احتمالا در دو نسل کنسول، تفاوت زیادی با هم نخواهد داشت. این خبر، خصوصا برای گیمرهایی که برای مهاجرت به نسل جدید، کمی زمان نیاز دارند، بسیار خوشحال‌کننده به‌نظر می‌رسد.

درنهایت هنوز نمی‌توانیم هیچ پیش‌بینی محکمی درباره‌ی وضعیت و تجربه‌ی کنسول جدید مایکروسافت در روزهای اول داشته باشیم. قطعا برخی از قابلیت‌ها پس از چند هفته یا چند ماه از عرضه‌ی کنسول، به آن اضافه خواهند شد. باتوجه‌به همین حقیقت، تصمیم مایکروسافت مبنی بر فراموش نکردن نسل قبلی و گیمرهای صبورتر، قابل احترام به‌نظر می‌رسد. اسپنسر در ادامه می‌گوید تمامی لوازم جانبی کنونی کاربر (خصوصا کنترلرها)، در کنسول سری ایکس هم پشتیبانی می‌شوند. درواقع کاربران با این قابلیت، مجبور به خریدن لوازم جانبی جدید برای کنسول ایکس‌باکس سری ایکس نخواهند بود.

از مجموع مطالب اسپنسر و اخبار جسته و گریخته پیرامون کنسول جدید مایکروسافت می‌توان ادعا کرد که آن‌ها در نسل جدید، رویکردی متمرکز بر مصرف‌کننده را در پیش گرفته‌اند. تصمیم مایکروسافت بر قرار دادن بازیکنان و بازی‌ها در اولویت اصلی، بسیار مهم و تأثیرگذار محسوب می‌شود و تغییر رویکرد کاملی را نسبت به عرضه‌ی کنسول ایکس‌ باکس وان نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات