مایکروسافت درباره فناوری‌های به‌کاررفته در ایکس باکس سری ایکس توضیحات بیشتری داد

چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
دو عضو از گروه ایکس‌باکس با شرکت در برنامه‌ی Inside Xbox، درباره‌ی فناوری‌های استفاده‌شده در ایکس‌باکس سری ایکس توضیحات بیشتری دادند.
تبلیغات

مایکروسافت از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کند تا کنسول بازی ایکس‌باکس سری ایکس در تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی به ویترین فروشگاه‌ها راه یابد. فیل اسپنسر اندکی قبل اعلام کرد حتی اگر برخی از بازی‌های انتخاب‌شده برای عرضه‌ی هم‌زمان با این کنسول ازجمله Halo Infinite آماده نباشند، مایکروسافت Xbox Series X را در همان زمان اعلام‌شده به بازار می‌فرستد؛ مگر اینکه کارکردن تیم‌ها از خانه تأثیری روی خود نرم‌افزار کنسول نسل‌نهمی شرکت بزرگ آمریکایی بگذارد.

مقاله‌های مرتبط:

    این نکته‌ی فیل اسپنسر را می‌توان در تبلیغات و مدل ارائه‌ی اطلاعات مایکروسافت نیز مشاهده کرد. آن‌ها با اینکه تاکنون تقریبا تک‌تک اطلاعات ممکن درباره‌ی کنسول را با همگان به‌اشتراک گذاشته‌اند، همچنان طوری به صحبت درباره‌ی سری ایکس ادامه می‌دهند که مخاطب بفهمد فعلا شک زیادی به عرضه‌ی سخت‌افزار مذکور در زمان اعلام‌شده وجود ندارد و هنوز ویروس کرونا (کووید 19) بر سری ایکس تأثیر نگذاشته است. ویدئویی نیز منتشر شده است که در‌باره‌ی تکنولوژی‌های به‌کاررفته در کنسول ایکس‌باکس سری ایکس توضیحات بیشتری می‌دهد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

    دانلود ویدئو از آپارات

    در ویدئو رسمی جدید که با نام «تکنولوژی قرارگرفته در پس ایکس‌باکس سری ایکس» (The Technology Behind Xbox Series X – Inside Xbox) پخش شد، بیشتر برای افراد آشنا با حوزه‌ی سخت‌افزارهای کامپیوتری جذابیت دارد و دانش آن‌ها درباره‌ی کنسول نسل‌نهمی مایکروسافت را حتی کامل‌تر از گذشته می‌کند.

    میجر نلسون (لری هریب)، یکی از اعضای اصلی تیم Xbox Live و مجری برنامه‌ی اینساید ایکس‌باکس و جیسون رونالد، رئیس بخش مدیریت برنامه‌ی مایکروسافت، در ویدئو یادشده فناوری‌های مؤثر در شکل‌گیری ایکس‌باکس سری ایکس را به‌طوراجمالی بررسی کردند و از مواردی گفتند که این کنسول می‌تواند به آن‌ها دست یابد.

    در صحبت‌های نلسون و رونالد به پردازنده و حافظه‌ی SSD سری ایکس و بهره‌مندی آن از ری‌تریسینگ (Ray tracing) هم اشاره شد. ری‌‌تریسینگ فناوری دنبال‌کردن پرتو نور است که به دستگاه اجازه‌ی خلق تصاویری با نورپردازی‌های به مراتب واقع‌گرایانه‌تر را می‌دهد. نمایش ویدئوهایی از قابلیت‌های ایکس‌باکس سری ایکس و به‌تصویر‌کشیدن کیفیت حیرت‌انگیز اثری چون بازی Gears 5 روی این کنسل عناصر دیگری بودند که از این ویدئو جمع‌بندی مناسبی از بسیاری از گفته‌های شرکت آمریکایی درباره‌ی کنسول بازی نسل‌نهمی خود ساختند.

    اخبار بازی و کنسول‌های خانگی نسل بعدی را از سایت زومجی دنبال کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات