میزان فروش کنسول بازی نینتندو سوییچ به ۵۵ میلیون دستگاه رسید

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آن‌طور که گزارش رسمی نینتندو نشان می‌دهد، این شرکت توانسته است تاکنون بیش از ۵۵ میلیون دستگاه از کنسول بازی سوئیچ را به‌فروش برساند که عملکردی بسیار خوب به‌حساب می‌آید.
تبلیغات

نینتندو (Nintendo) به‌تازگی جدیدترین گزارش مالی خود را که به سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۰ مربوط می‌شود منتشر کرده است. این شرکت در جریان ارائه‌ی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی منتهی به مارس ۲۰۲۰، آماری را از میزان فروش کلی کنسول بازی نینتندو سوییچ در سراسر جهان منتشر کرد. نینتندو به‌صورت رسمی اعلام کرد که تاکنون ۵۵/۷۷ میلیون دستگاه نینتندو سوییچ در سراسر دنیا به فروش رفته است. آخرین گزارش نینتندو از فروش سوییچ در پایان سال ۲۰۱۹ منتشر شده بود. نینتندو در آن زمان اعلام کرد که موفق‌به فروش ۵۲/۴۸ میلیون دستگاه از کنسول سوئیچ شده است.

این آمار جدید نشان می‌دهند در سه ماه گذشته ۳/۲۹ میلیون دستگاه نینتندو سویچ در دنیا به فروش رفته است. از این تعداد یک میلیون دستگاه مربوط‌به نسخه‌ی لایت (Lite) این کنسول بازی نینتندو است و ۲/۲۷ میلیون دستگاه دیگر به نسخه‌ی معمولی سوییچ مربوط می‌شود. براساس آمار، نینتندو توانسته است درمجموع در سال مالی گذشته ۲۱/۰۳ میلیون کنسول سوییچ بفروشد.

سال مالی پیشین نینتندو از آوریل ۲۰۱۹ آغاز شد و در مارس ۲۰۲۰ به پایان رسید. طی این بازه‌ی زمانی تعداد ۱۶۸/۷۲ میلیون واحد محصول نرم‌افزاری هم برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر شده است. این نشان می‌دهد نینتندو هم در بخش سخت‌افزار و هم در بخش نرم‌افزار سود سالیانه‌ی خود را افزایش داده. به‌طوری که بخش سخت‌افزاری ۲۴ درصد و بخش نرم‌افزار ۴۲/۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌اند. نینتندو می‌گوید پایان سال مالی آینده (مارس ۲۰۲۱) انتظار دارد بتواند ۱۹ میلیون دستگاه از کنسول Nintendo Switch را بفروشد و همچنین ۱۴۰ میلیون واحد محصولات نرم‌افزاری را راهی بازار کند.

البته نینتندو این روزها کاهش سهام را تجربه می‌کند؛ چراکه شیوع ویروس کرونا باعث شده روند تولید و توزیع کنسول نینتندو سوییچ با مشکلاتی مواجه شود و کنسول به میزان لازم در بازارها حاضر نباشد. نینتندو در این زمینه می‌گوید: «تاخیرها و مشکلاتی که در تولید و توزیع کنسول به‌وجود آمده‌اند، به تدریج درحال جبران و بازیابی هستند».

مقاله‌های مرتبط:

    نینتندو همچنین می‌گوید درصورتی‌که شرایط برای مدت طولانی به همین صورت بماند یا اینکه بدتر شود، ممکن است روند تولید کنسول سوئیچ با اختلال مواجه شود. به هر صورت باید منتظر بمانیم و ببینیم بحران کرونا تا چه اندازه روی صنعت بازی‌های ویدیویی اثرگذار خواهد بود.

    شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد آمار فروش نینتندو سوییچ دارید؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات