برای اولین‌بار دستگاهی غیرپزشکی نظارت بر قند خون گواهی FDA را دریافت کرد

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مردی در حال تنیس بازی کردن با یک پچ پایش مداوم قند خون روی بازویش
دستگاه پایش مداوم قند خون دکسکام به‌کمک افراد دیابتی و افرادی خواهد آمد که به‌دنبال اصلاح سبک زندگی خود هستند.
تبلیغات

براساس بیانیه‌ی سازمان غذا و دارو ایالات متحده (FDA)، برای اولین‌‌بار دستگاه پایش مداوم قند خون (CGM) غیر‌پزشکی توانسته است گواهی این سازمان را دریافت کند.

دستگاه یادشده که Stelo نام دارد، به حسگری زیستی برای نظارت بر قند خون مجهز است که روی قسمت بالایی بازو قرار داده می‌شود. از هر برچسب به‌مدت ۱۵ روز می‌توان استفاده و سپس باید آن را تعویض کرد.

جف شورن، مدیر مرکز تجهیزات و سلامت رادیولوژی FDA گفت: «دستگاه‌های پایش مداوم ابزار قدرتمندی برای کمک به نظارت بر قند خون هستند و دسترسی به این دستگاه‌ها بدون دخالت مرجع پزشکی یا بیمه‌ی درمانی باعث می‌شود که همه‌ی ساکنان ایالات متحده از عدالت بهداشتی و سلامتی برخوردار شوند.»

حسگر پایش مداوم قندخون دکسکام

سال گذشته افراد بسیاری به استفاده از دستگاه پایش مداوم قند خون علاقه‌مند شدند و احتمالاً محصول جدید شرکت دکسکام با استقبال چشمگیری مواجه خواهد شد؛ چراکه جدیدترین محصول این شرکت برای افراد غیردیابتی نیز کاربردی است.

دکسکام پیش‌تر نیز دستگاه‌های مشابه‌ با Stelo را برای پایش مداوم قند خون تولید کرده بود. تفاوت این دستگاه با محصولات قبلی شرکت دکسکام در این است که مدل‌های قدیمی‌تر را تنها با استفاده از نسخه‌ی پزشک می‌توان خرید؛ اما Stelo به نسخه‌ی پزشک نیازی ندارد.

Stelo به اپلیکیشنی در گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود و تغییرات قند خون کاربر را هر ۱۵ دقیقه یک‌ بار اندازه می‌گیرد و اطلاعات مربوط به آن را آپدیت می‌کند. این دستگاه، تنها برای افراد بزرگ‌تر از ۱۸ سال که از انسولین استفاده نمی‌کنند، تولید شده است.

Stelo گزینه‌ی مناسبی برای افراد دیابتی تحت درمان دارویی به‌شمار می‌رود. نه‌تنها افراد دیابتی، بلکه کسانی که به‌طور آگاهانه در تلاش‌اند تا سطح قند خون خود را کنترل کنند، می‌توانند از این دستگاه بهره ببرند.

محصول جدید دکسکام دستگاهی عالی برای این دسته از افراد است: کسانی که بدنشان دربرابر انسولین مقاوم است و افرادی که به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک مبتلا هستند و افرادی که به‌دلیل بیماری‌های متابولیکی در‌معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند.

افراد با استفاده از Stelo می‌توانند تأثیر نحوه‌ی غذاخوردن و فعالیت‌های بدنی بر سلامت را بهتر درک کنند. این محصول تابستان امسال عرضه خواهد شد؛ اما هنوز قیمتش مشخص نیست.

دکسکام قرار است راهی پیش پای افرادی بگذارد که بیمه‌ی آن‌ها دستگاه پایش مداوم قند خون را پوشش نمی‌دهند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات