اسکوتر برقی تاشو BMW در راه است

دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
اسکوتر برقی قرمز در جلو ساختمان ها
اسکوتر برقی BMW قابلیت تاشوندگی دارد تا حمل آن آسان‌تر شود و می‌تواند با حداکثر سرعت ۲۰ کیلومتربرساعت حرکت کند.
تبلیغات

BMW احتمالاً در حال توسعه‌ی اسکوتری برقی با بدنه‌ی تاشو است و می‌خواهد در بازار روبه‌رشد اسکوترهای برقی حضور داشته باشد تا از تولیدکنندگان دیگری نظیر مک‌لارن و بوگاتی در صنعت وسایل نقلیه‌ی برقی کوچک عقب نماند.

BMW دارای محصولات متنوعی از دوچرخه‌ها و اسکوترهای برقی است، اما در پتنتی که اخیراً ثبت شده، اسکوتری برقی با بدنه‌ی تاشونده را به تصویر کشیده که در دسته‌ی وسایل نقلیه‌ی الکتریکی کوچک قرار می‌گیرد و نحوه‌ی طراحی‌ فریم، چرخ‌ها، محل قرارگیری پا و مکانیزم تاشو برای اسکوتر دیده می‌شوند.

طراحی پتنت اسکوتر برقی تاشو bmw

مکانیزم تاشوی چرخ عقب اجازه می‌دهد که اسکوتر به‌صورت فشرده‌تری جمع شود. این مدل همچنین دارای دسته‌های تاشو است و به‌گونه‌ای طراحی شده تا حمل آن در مکان‌های عمومی به‌راحتی قابل انجام باشد.

پتنت اسکوتر برقی تاشو bmw

یکی از نکات مهم درباره‌ی اسکوتر برقی شرکت خودرو ساز آلمانی، مکانیزم تاشوی آن است. براساس توضیحات پتنت، چرخ به‌ سمت محل قرارگیری پا نمی‌چرخد، بلکه شکافی تعبیه شده که چرخ عقب در آن قرار می‌گیرد.

سیستم تاشونده شامل یک مفصل و یک محور است تا از این طریق، اسکوتر از حالت باز به حالت تاشده تغییر وضعیت بدهد.

اسکوتر برقی تاشونده‌ی BMW با نیروی یک موتور برقی در چرخ جلو با توان بین ۵۰۰ تا ۱٬۴۰۰ وات حرکت می‌کند. مشخص نیست که این اسکوتر قابلیت خود-متعادل‌کننده خواهد داشت یا نه، اما برای رسیدن به این ویژگی نیاز به حدود ۶۰ درصد از توان خود دارد.

به‌دلیل قوانین آلمان، احتمالاً سرعت اسکوتر برقی مورد بحث بیشتر از ۲۰ کیلومتربرساعت طبق نخواهد بود. از طرفی به ابعاد آن در جزئیات پتنت اشاره‌ای نشده است، اما انتظار می‌رود که به اندازه‌ی کافی فشرده شود تا بتوان آن را در یک خودروی کوچک یا حتی در اتوبوس یا قطار حمل کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات