تأمین شارژ گوشی در ۷ ثانیه؛ این گجت غوغا می‌کند [تماشا کنید]

یک‌شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایستگاه شارژ گوشی هوشمند با نام SWAPERY که درون آن یک گوشی آیفون قرار گرفته است
در نمایشگاه CES 2024 ایستگاه شارژ جدیدی با نام Swapery رونمایی شده است که در چند ثانیه باتری خارجی کاملاً شارژ‌شده تحویل کاربر می‌دهد.
تبلیغات

امروزه، بهترین گوشی‌ ها از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند؛ اما کاربران اگر سرعت شارژ بسیار بیشتری بخواهند، معمولاً گزینه‌ی خاصی در‌دسترس ندارند. اکنون شرکتی نوپا در عرصه‌ی فناوری ادعا می‌کند که برای این مسئله راه‌حلی دارد.

ایستگاه شارژ شرکت Swapery که در نمایشگاه CES 2024 معرفی شد، اولین شارژر گوشی است که قابلیت تعویض خودکار باتری را برای گوشی‌های هوشمند برتر در بازار مانند گوشی آیفون و بهترین گوشی سامسونگ، یعنی گلکسی S23 اولترا، در جهان ارائه می‌کند.

در‌واقع، باید گفت که این ایستگاه شارژ باتری داخلی گوشی را تعویض نمی‌کند؛ اما کار با‌ آن این‌گونه است که در ابتدا باید باتری خارجی شبیه به شارژر مگ‌ سیف را به گوشی متصل و آن را به درگاه USB-C دستگاه وصل کنید. هنگامی‌که انرژی هر‌کدام از باتری‌ها خالی شد، با قراردادن گوشی در ایستگاه، به‌طور خودکار باتری‌پک خالی‌شده با یکی از ۴ باتری‌پک موجود کاملاً شارژ‌شده‌ تعویض می‌شود.

شرکت Swapery مدعی است که فرایند تعویض، تنها ۷ ثانیه طول می‌کشد. در‌حال‌حاضر، ظرفیت باتری‌ها مشخص نیست؛ اما این تیم می‌گوید که هر باتری ۸ تا ۱۰ ساعت شارژ اضافی (ولی نه با روشن‌ماندن صفحه‌نمایش) در‌اختیار کاربران قرار خواهد داد. اطلاعات بیشتری درباره‌ی دوام و مدت‌زمان شارژ هر باتری فعلاً در‌دسترس نیست.

وب‌سایت Swapery تلویحاً اشاره کرده است که این کار تمام روش‌های شارژ فعلی را از بین خواهد برد؛ آن‌هم در‌حالی‌که فناوری ویژه‌ای در این دستگاه به‌‌کار نرفته و تنها باتری‌پک‌ها تعویض می‌شوند. برای گرفتن بهترین نتیجه، باتری داخلی گوشی نباید بدون شارژ باشد. خوشبختانه یک درگاه USB-C روی باتری‌پک وجود دارد تا بتوان آن را شارژ کرد.

قیمت شارژر Swapery فعلاً نامعلوم است؛ اما چنین دستگاهی نمی‌تواند برای کاربر ارزان تمام شود. همچنین، شگفت‌آور نخواهد بود اگر این شرکت هزینه‌ای مازاد برای بسته‌های ویژه‌ی باتری را بر دوش کاربر بگذارد. این دستگاه برای عرضه در سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

به‌طور‌کلی، می‌توان این فناوری را راه‌حلی مناسب برای افرادی دانست که شارژ‌کردن گوشی خود را قبل از خروج از خانه دائماً فراموش می‌کنند. این روش یادآور مزیت گوشی‌هایی با باتری‌ جداشدنی است که به کاربر اجازه می‌داد به‌سرعت باتری‌ داخلی را برای شارژ کامل فوری تعویض کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات