مهندسان سابق اپل به‌دنبال جایگزینی پروژکتور هوش مصنوعی با گوشی‌های هوشمند هستند

شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
پروژکتور هوش مصنوعی Humane
استارتاپی به‌ نام Humane که مدیران OpenAI و مایکروسافت از آن پشتیبانی کرده‌اند، پروژکتور مبتنی‌بر هوش مصنوعی کوچک خود را به‌ نمایش گذاشت.
تبلیغات

طی ماه‌های اخیر، گزارش‌های متعددی درمورد هدست واقعیت ترکیبی اپل و توانایی این محصول برای تبدیل شدن به محصول بزرگ بعدی حوزه‌ی فناوری پس‌از عرضه‌ی آیفون منتشر شده است. به‌هرحال امکان دارد آینده‌ی فناوری گوشی‌های همراه زودتر از آنچه تصور می‌کردیم رخ دهد.

استارتاپی به‌ نام Humane در سال‌های اخیر بیانیه‌های مختلفی درمورد اهداف خود منتشر کرده است و قصد دارد محصول جذابی معرفی کند که به ادعای این شرکت، نوع تعامل ما را با دنیای فناوری تغییر خواهد داد. این استارتاپ در رویداد TED از نمونه‌ی اولیه‌ی محصول خود رونمایی کرد تا دیدگاهی کلی از عملکرد آن به‌ دست آوریم.

عمران چودری، بنیان‌گذار Humane در کنفرانسی زنده، پروژکتور جیبی کوچکی را به‌نمایش گذاشت. این دستگاه که ابعادی کوچک‌تر از گوشی‌های هوشمند امروزی دارد، از تعدادی دوربین‌ و حسگر بهره می‌برد که از طریق آن‌ها، رابط کاربری بصری‌اش را روی دست، میز یا هر سطح دیگری نمایش می‌دهد.

درحالی‌که پروژکتور Humane روی دست چودری تابیده می‌شد، او از طریق کنترل‌های صوتی و ژست‌های حرکتی به تماس تلفنی دریافتی پاسخ داد. محصول مورداشاره، ترکیب بی‌نظیری از فناوری و تعامل انسان را به‌تصویر می‌کشد و Humane باور دارد که انجام کارهای مختلف مثل برنامه‌ریزی‌های روزانه، مسیریابی روی نقشه‌ و دریافت آموزش‌های تصویری برای پخت غذا یا نوشیدنی‌ها خاص، آموزش تعمیر دستگاه‌های مختلف و غیره با محصول این شرکت به‌راحتی امکان‌پذیر است.

شاید یکی از جذاب‌ترین نکته‌ها درمورد پروژکتور هوش مصنوعی Humane، تیم سازنده‌ی این دستگاه باشد. در فهرست تیم توسعه‌دهنده‌ی محصول مورداشاره نام افرادی مثل چودری، مدیر سابق طراحی اپل و بتانی بونجورنو، که در بخش iOS و MacOS فعالیت داشته است، دیده می‌شوند. ZDNet می‌نویسد، استارتاپ Humane تا امروز بیش‌ از ۲۳۰ میلیون دلار سرمایه از طرف افراد و شرکت‌های مشهور ازجمله سم آلتمن، مدیرعامل و بنیان‌گذار OpenAI، مارک بنیوف، مدیرعامل Salesforce و مایکروسافت جمع‌آوری کرده است.

در نهایت Humane امیدوار است پروژکتور کوچک مبتنی‌بر هوش مصنوعی آن، آینده‌ی فناوری موبایل را رقم بزند و به‌نوعی جایگزین گوشی‌های هوشمند استاندارد امروزی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات