نسل بعدی کنسول دستی Steam Deck احتمالاً با تمرکز بر افزایش طول‌عمر باتری معرفی می‌شود

جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
کارمندان شرکت Valve در مصاحبه‌ای تأیید کردند که این شرکت نسل بعدی کنسول دستی استیم‌ دک (Steam Deck) را با بهبود برخی مشخصات آن، معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

کنسول دستی Steam Deck هر روز دردسترس گیمرهای بیشتری قرار می‌گیرد اکنون سؤال مهم این است که آیا مدل جدید این محصول نیز معرفی خواهد شد یا خیر. با توجه به مصاحبه‌ی اخیر برخی از کارکنان Valve، به‌نظر می‌رسد پاسخ سؤال فوق را می‌دانیم.

به‌نوشته‌ی AndroidAuthority، چندین توسعه‌دهنده‌ از شرکت Valve در جدیدترین شماره‌ی مجله‌ی هفتگی فامیتسو برای ارائه‌ی توضیحات درمورد کنسول دستی این شرکت و اعلام آغاز پیش‌فروش آن در آسیا با این نشریه مصاحبه کرده‌اند. گرگ کومر، از طراحان کنسول دستی Steam Dec k در بخشی از توضیحات خود گفت:

اگر تغییری اساسی صورت نگیرد، نسل بعدی Steam Deck در آینده رونمایی خواهد شد. احتمال به‌روزرسانی ابعاد و طراحی این محصول وجود دارد حتی ممکن است نسل بعدی آن به یک دستگاه چندرسانه‌ای تبدیل شود، اما توسعه‌ی این کنسول درهرصورت ادامه خواهد داشت.

کومر در ادامه اظهارداشت:

یکی از دلایل ما این است که Steam Deck، افزونه‌ی مهمی برای پلتفرم اصلی استیم است. این کنسول دستی درواقع یک رایانه‌ی شخصی محسوب می‌شود اما کاربردهای دیگری هم دارد. ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا مشتریان را تاحد امکان راضی نگه داریم.

پیر لوپ گریفایس، از توسعه‌دهندگان Steam Deck نیز به مصاحبه‌ی فوق محلق شد و گفت که این شرکت، از مدتی قبل، بهبودهایی را در زمینه‌ی افزایش طول‌عمر باتری کنسول دستی خود انجام داده است و سعی دارد امکانی را فراهم سازد تا کنترل بیشتری روی ماندگاری باتری ارائه دهد. گریفایس سپس در مورد پیشرفت‌های احتمالی نسل بعدی این کنسول گفت:

همان‌طور که اشاره کردم، عمرباتری بهتر، ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های ما برای نسل بعدی Steam Deck است. من فکر می‌کنم نسل کنونی این محصول ازنظر عملکرد و سازگاری در مسیر درستی حرکت می‌کند و ما همیشه به بازخورد کاربران خود توجه زیادی داریم.

عمر باتری، یکی از بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف‌های Steam Deck بوده است و بنابراین اگر Valve بتواند دراین‌زمینه پیشرفت کند، بسیاری از بازیکنان را خوشحال خواهد کرد. متأسفانه تیم سازنده‌ی این کنسول جزئیات دیگری درمورد تاریخ عرضه و قیمت نسل بعدی آن ارائه نداده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات