DJI پهپادهای پرچم‌دار Mavic 3 و Mavic 3 Cine را عرضه کرد

جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
DJI سرانجام دو پهپاد مورد انتظار Mavic 3 و Mavic 3 Cine را معرفی کرد. این دو محصول در سه نسخه و با قیمتی بین ۲۱۹۹ دلار تا ۴۹۹۹ دلار در دسترس خریداران قرار گرفته است.
تبلیغات

DJI از پهپادهای پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرد. برخی از ویژگی‌های این دو محصول مشابه بوده ولی Mavic 3 Cine با قیمت ۴۹۹۹ دلار، بهترین پهپاد جدید این شرکت محسوب می‌شود. این مدل امکان فیلم‌برداری با فرمت ProRes 422 HQ اپل را نرخ ۵۰ فریم‌برثانیه ارائه می‌دهد. علاوه‌براین، Mavic 3 Cine به یک حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع SSD مجهز شده است که البته امکان تعویض آن توسط کاربر وجود ندارد.

به گزارش ورج، Mavic 3 مدل ارزان‌تر DJI است که ‌نسخه‌ی استاندارد آن با قیمت ۲۱۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد. این مدل قابلیت فیلم‌برداری ProRes را ارائه نمی‌دهد و ظاهرا حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن از نوع SSD نیست. البته سیستم دوربین این مدل نیز از دو لنز بهره می‌برد و از سنسور CMOS 4/3 پشتیبانی می‌کند. هر دو پهپاد مورد اشاره امکان فیلم‌برداری 4K را با سرعت ۱۲۰ فریم‌برثانیه ارائه می‌دهند. افزون‌بر این، امکان ثبت تصاویر با وضوح ۲۰ مگاپیکسل از جمله قابلیت‌های دیگر این دو محصول است. Mavic 3 و Mavic 3 Cine از یک لنز اصلی ۲۴ میلی‌متری و یک لنز تله‌فوتو هیبریدی بهره می‌برند که امکان بزرگ‌نمایی دیجیتال ۲۸ برابری را ارائه می‌دهد. فاصله‌ی کانونی این لنز ‍۱۶۲ میلی‌متر و گشودگی دیافراگم آن f/4.4 است.

dji mavic 3

ماژول دوربین هر دو پهپاد جدید DJI یکسان است و فقط در مدل Cine امکان ثبت ویدئوهای ProRes 5.1K در دسترس کاربران خواهد بود.

با هربار شارژ باتری این دو پهپاد، می‌توان تا ۴۶ دقیقه با آن‌ها پرواز کرد. برای مقایسه باید اشاره کنیم عمر باتری Mavic 2 معادل ۳۱ دقیقه و عمر باتری Mavic Air 2s و Mavic 2S به‌ترتیب ۳۴ دقیقه و ۳۱ دقیقه است.

این دو مدل در واقع نسل جدید Mavic 2 Pro و Mavic 2 Zoom (که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده‌اند) خواهند بود. دوربین‌های برند هسل‌بلاد (Hasselblad) تا به‌امروز در محصولات مختلف DJI مورد استفاده قرار گرفته‌ است و این‌بار نیز شاهد استفاده از دوربین‌های این شرکت در نسل جدید پهپاد‌های DJI هستیم. بدین ترتیب می‌توان انتظار داشت تصاویر و ویدئوهای ثبت شده با Mavic 3 و Mavic 3 Cine از رنگ‌های طبیعی و فوق‌العاده بهره ببرند.

dji mavic 3

امکان کنترل بیشتر روی رنگ محتوای ثبت‌شده با Mavic 3 وجود دارد. این محصول امکان ثبت ویدئوهای ۱۰ بیتی D-Log را ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند از همه‌ی پروفایل‌های استاندارد مثل H.264 و H.265 استفاده کنند اما متأسفانه قابلیت HDR در این مدل ارائه نشده است.

علاوه‌بر پیشرفت‌های اعمال‌شده روی دوربین پهپادهای جدید DJI، قابلیت‌های دیگر این دو محصول نیز ارتقاء داده شده است. Mavic 3 مثل مدل قبلی خود از قابلیت سنجش همه‌ جانبه بهره می‌برد، با این تفاوت که حسگرهای این محصول اکنون قادر خواهند بود اجسام را حتی در فاصله‌ی ۲۰۰ متری شناسایی کنند. برای مقایسه باید اشاره کنیم مدل قبلی این پهپاد امکان تشخیص اجسام در را نهایتا تا فاصله‌ی ۲۰ متری ارائه می‌دهد.

این پهپادهای جدید با بهره گرفتن از قابلیت‌های دیگری مثل RTH (بازگشت به خانه)، APAS 5.0 و ActiveTrack 5.0 امکان مسیریابی هوشمندتر برای بازگشت به موقعیت مکانی شروع پرواز را در دسترس کاربران قرار می‌دهند. APAS 5.0 دقیقا برای اینکار توسعه داده شده است. البته قابلیت ActiveTrack 5.0 در زمان عرضه‌ی این دو محصول در دسترس نیست. این ویژگی نیز در ردیابی و دنبال کردن سوژه‌ها، نسبت به قبل بهینه شده است. از جمله ویژگی‌های ActiveTrack 5.0 می‌توان به امکان پرواز در هر جهت در حین دنبال کردن سوژه و استفاده از حسگرهای بصری روی بدنه‌ی دوربین برای ادامه‌ی ردیابی سوژه‌ها در صورت خارج شدن از کادر اشاره کرد.

dji mavic 3

هر دو پهپاد جدید DJI از نسخه‌ی به‌روز شده‌ی فناوری انتقال تصویرِ اختصاصی این شرکت موسوم به OcuSync 3 بهره می‌برند. این تکنولوژی در شرایط ایده‌آل، امکان ارسال محتوا با کیفیت 1080p و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه به گوشی هوشمند یا کنترلر را تا فاصله‌ی ۱۵ کیلومتری ارائه می‌دهد.

این پهپاد در سه مدل به بازار عرضه شده است. نسخه‌ی استاندارد که شامل پهپاد، بند حمل، کنترل از راه‌دور، شارژر، مجموعه‌ای از پره‌های اضافه و جوی‌استیک است، با قیمت ۲۱۹۹ دلار در دسترس خریداران قرار گرفته است.

بسته‌ی Fly More Combo نیز شامل اقلام اضافه‌ای مثل دو باتری، یک هاب شارژ، چهار مجموعه پره‌ی اضافه، یک کیف حمل که امکان تبدیل شدن به کوله‌پشتی دارد و مجموعه‌ای از فیلترهای ND (شامل ND4, ND8, ND16 و ND32) است که قیمت نهایی را به ۲۹۹۹ دلار افزایش می‌دهد.

در نهایت نسخه‌ی Cine Premium Combo را داریم؛ این یعنی نمی‌توان Mavic 3 Cine را بدون پرداخت هزینه‌‌ی بیشتر برای لوازم‌جانبی همراه آن از جمله کنترلر DJI RC Pro خریداری کنید. این کنترل از راه‌دور جدید شباهت زیادی به کنترلر هوشمند DJI دارد و از یک نمایشگر داخلی بهره می‌برد. بسته‌ی ترکیبی Cine Premium همچنین شامل مجموعه‌ای از فیلترهای ND (از جمله ND64، ND128، ND256 و ND512) است که نمونه‌ی آن‌ها در Fly More Combo وجود ندارد. قیمت نسخه‌ی Cine Premium Combo نیز ۴۹۹۹ دلار است.

Mavic 3 (طرح یک ساله) ۲۳۹ دلار

  • جایگزین اول ۱۵۹ دلار
  • جایگزینی دوم ۱۹۹ دلار

Mavic 3 (طرح دو ساله) ۲۹۹ دلار

  • جایگزین اول ۱۵۹ دلار
  • جایگزینی دوم ۱۹۹ دلار
  • جایگزینی سوم ۲۲۹ دلار

Mavic 3 Cine (طرح یک ساله) ۳۶۹ دلار

  • جایگزینی اول ۲۳۹ دلار
  • جایگزینی دوم ۲۹۹ دلار

Mavic 3 Cine (طرح دو ساله) ۵۹۹ دلار

  • جایگزینی اول ۲۳۹ دلار
  • جایگزینی دوم ۲۹۹ دلار
  • جایگزینی سوم ۳۳۹ دلار

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره پهبادهای جدید DJI چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات