قابلیت تشخیص ردیاب‌های بلوتوث احتمالاً به اندروید اضافه خواهد شد

یک‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بررسی فایل APK جدیدی نشان می‌دهد که گوگل احتمالاً تصمیم گرفته است قابلیت تشخیص ردیاب‌های بلوتوث را به‌طور پیش‌فرض در اندروید ارائه دهد.
تبلیغات

گوگل احتمالاً قابلیت تشخیص ردیاب بلوتوث را به اندروید اضافه خواهد کرد. با محبوب‌ترشدن ردیاب مثل AirTag اپل و Tile، به‌نظر می‌رسد برخی شرکت‌های سازنده‌ی این دستگاه‌ها سعی کنند با روش‌هایی نظیر تشخیص ردیاب‌های رقیب، حرکات آن‌ها را زیرنظر بگیرند.

به‌گزارش انگجت، اپل در آوریل گذشته AirTag را عرضه کرد و از آن زمان تاکنون، چند روش دیگر برای شناسایی این دستگاه ارائه کرده است. این دستگاه اکنون به‌روزرسانی شده و حالا با گذشت ۲۴ ساعت از جداشدن از صاحب خود، صدا پخش می‌کند. این در حالی است که آیفون درصورت تشخیص AirTag ناخواسته این موضوع را به کاربر اطلاع می‌دهد. در ماه دسامبر، اپل اپلیکیشنی اندرویدی منتشر کرد که می‌تواند AirTag را اسکن کند. اپلیکیشن اندروید و iOS ردیاب Tile نیز در ماه جاری با ویژگی‌های مشابه به‌روزرسانی شده‌اند.

Tile tracking

بااین‌حال، مشکلاتی در روش‌های تشخیص ردیاب‌های بلوتوث در اندروید وجود دارد. کاربران باید از این واقعیت مطلع باشند که امکان دارد از ردیاب‌های بلوتوث سوء‌استفاده شود و امکان نظارت بر این دستگاه‌ها ازطریق برخی برنامه‌ها وجود دارد. همچنین، اپلیکیشن‌های AirTag و Tile از کاربران درخواست می‌کنند که ردیاب‌ها را به‌صورت دستی اسکن کنند که این فرایند حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

به‌گفته‌ی 9to5Google، تیم اندروید در حال کار روی قابلیت تشخیص ردیاب بلوتوث در چهارچوب خدمات پلی است. جدیدترین کد APK خدمات پلی شامل ارجاع به ردیاب Tile و AirTag است. این یعنی کاربران اندروید احتمالاً خواهند توانست دستگاه‌های شناسایی‌شده را به‌صدا درآورند.

گفته شده است این ویژگی در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد و احتمالاً مدتی طول خواهد کشید تا گوگل آن را به‌طور عمومی منتشر کند. قابلیت تشخیص خودکار تعبیه‌شده در سیستم‌عامل یا حتی اسکنر دستی برای ارائه‌ی هشدار به همه‌ی کاربران درمورد احتمال تعقیب‌شدن، مطمئناً به محافظت از افراد دربرابر ردیابی ناخواسته آن‌ها کمک می‌کند. امیدواریم گوگل در رویداد I/O که ماه می برگزار خواهد شد، جزئیات بیشتری در این‌ زمینه ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات