ساعت هوشمند GT Runner هواوی با تمرکز روی دوندگان معرفی شد

چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
هواوی Watch GT Runner را با فناوری پیشرفته بررسی ضربان قلب و قابلیت‌های مخصوص دویدن معرفی کرد.
تبلیغات

هواوی با ساعت هوشمند جدید خود، Huawei Watch GT Runner، دوندگان حرفه‌ای را هدف قرار داده است. ساعت هوشمند مذکور ازنظر فنی محصول جدیدی نیست؛ زیرا دسامبر گذشته در روسیه و چند کشور از قاره‌ی آسیا و اقیانوسیه عرضه شد؛ اما نکته‌ی مثبت این است که اکنون راهش را به بازارهای جهانی نیز باز کرده و تمام مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

به‌گزارش Android Authority، شما می‌توانید Huawei Watch GT Runner را به‌عنوان Huawei Watch GT 3 در نظر بگیرید که روی دوندگان تمرکز دارد. عمر باتری ساعت هوشمند GT Runner دو‌ هفته‌ (هشت روز با استفاده زیاد) اعلام شده است و از بیش از ۱۰۰ حالت تمرین پشتیبانی و در تمام روز بر میزان اکسیژن خون نظارت می‌کند. نکته‌ی دیگر اینکه می‌توان آن را مربی مبتنی‌بر هوش مصنوعی دانست.

صفحه های مختلف ساعت هوشمند GT Runner هواوی

GT Runner از قاب ساعت فیبر کامپوزیت سبک ساخته شده و وزنش فقط ۳۸٫۵ گرم است. هواوی در ساعت هوشمند خود طراحی جدید آنتن معلق را به‌نمایش گذاشته و ادعا کرده است از‌آنجاکه آنتن GPS در این طراحی هیچ تداخلی با فلز قاب ندارد، عملکردش در‌مقایسه‌با مدل‌های سنتی ۱۳۵ درصد بهبود یافته است.

ساعت هوشمند GT Runner هواوی از کنار

ساعت هوشمند Huawei Watch GT Runner از پشتیبانی دوبانده GNSS برخوردار است. این بخش با هر پنج سیستم ناوبری اصلی یعنی GPS ،GLONASS ،Galileo ،Beidou و QZSS سازگار است؛ البته باید به این موضوع اشاره کرد که نمی‌تواند مانند Coros Vertix 2 به همه‌ی آن‌ها هم‌زمان متصل شود. همچنین، ساعت جدید با سنسور ضربان قلب TruSeen 5.0 Plus هواوی عرضه می‌شود که در GT 3 نیز قرار گرفته است.

گارمین قبل از اینکه در سال ۲۰۲۰ Firstbeat analytics را بخرد، ساعت‌های هوشمند منتخب هواوی از الگوریتم‌های آن برای تقویت ویژگی‌های آموزشی استفاده می‌کردند. اکنون TruSport analytics خود هواوی در Huawei Watch GT Runner جایگزین شده است.

جالب‌ترین ویژگی جدید ارائه‌شده‌ی TruSport analytics، شاخص توانایی دویدن (Running Ability Index یا به‌اختصار RAI) است. Huawei Watch GT Runner براساس ضربان قلب، سرعت، مسافت و سایر داده‌های جمع‌آوری‌شده امتیاز RAI شما را محاسبه می‌کند. براساس امتیاز نهایی، ساعت هوشمند تمرین‌های پیشنهادی و سایر اطلاعات آموزشی مانند زمان‌ تخمینی ریکاوری و میزان تمرین‌های بی‌هوازی/هوازی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

بند ساعت هوشمند GT Runner هواوی

خبر خوش این است که مربی هوش مصنوعی هواوی به GT Runner بازگشته و روی دویدن متمرکز است. می‌توان برنامه‌های آموزشی شخصی‌سازی‌شده‌ای را در اپ Huawei Health ایجاد کرد و سپس مربی آن را براساس پیشرفت کاربر در طول زمان تنظیم می‌کند. حتی این سیستم هوشمند می‌تواند متوجه شود در کدام مرحله‌ی تمرین هستید تا سرعت صحیح تمرین را بررسی کند و اطلاع دهد.

همچنین، هواوی می‌گوید GT Runner می‌تواند علائم زودرس فیبریلاسیون دهلیزی و آپنه‌ی خواب را بررسی کند. بااین‌حال، شرکت احتمالاً به‌دنبال مجوز CE یا FDA برای هیچ‌یک از این عملکردها نخواهد رفت؛ بنابراین، بهتر است GT Runner را به‌عنوان دستگاه پزشکی در نظر نگیرید.

پنل پشتی GT Runner هواوی

GT Runner ساعت هوشمندی از شرکت هواوی است؛ بنابراین، احتمالاً بعضی از ویژگی‌های آن می‌شناسید. این گجت پوشیدنی از حافظه‌ی ذخیره‌سازی کافی برای حدود ۵۰۰ آهنگ برخوردار است؛ البته با هیچ سرویس پخش محبوبی مانند اسپاتیفای یا YouTube Music سازگار نیست. به‌لطف بلندگو و میکروفون یکپارچه، ساعت هوشمند هواوی از اعلان‌های تلفن هوشمند و پشتیبانی از تماس بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کند.

Huawei Watch GT Runner با گوشی‌های اندروید و iOS سازگار و دستیار صوتی Celia هواوی را در خود جای داده است. بااین‌حال، در ساعت‌های هوشمند پیشین هواوی بعضی ویژگی‌ها بسته به موقعیت کاربر دردسترس قرار می‌گرفتند؛ ازاین‌رو، شاید این محصول نیز بسته به محل زندگی و گوشی هوشمندی که به آن متصل می‌شود، بعضی قابلیت‌ها را ارائه نکند.

هواوی درباره‌ی دردسترس‌بودن ساعت هوشمند جدیدش سکوت اختیار کرده است. GT Runner در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ در بخش‌های مختلف اروپا و آمریکای‌شمالی عرضه خواهد شد؛ اما هنوز برنامه‌ای برای فروش آن در ایالات متحده‌ی آمریکا وجود ندارد. براساس اطلاعات منتشرشده، قیمت ساعت هوشمند مذکور در بریتانیا ۲۹۹ یورو خواهد بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی ساعت هوشمند هواوی و مربی هوش مصنوعی آن چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات