انویدیا در آستانه ثبت رکورد به‌روزرسانی اندروید قرار دارد

یک‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌روزرسانی اندروید ۱۱ برای اولین نسل اندروید باکس انویدیا شیلد، باعث شده این شرکت در آستانه‌ی ثبت رکورد دریافت بیشترین تعداد به‌روزرسانی سیستم‌عامل محبوب گوگل باشد.
تبلیغات

انویدیا یکی از معدود شرکت‌های تولیدکننده‌ی اندروید باکس است که محصولات خود را از نظر به‌روزرسانی نرم‌افزاری به‌مدت قابل توجهی پشتیبانی می‌کند. این شرکت اعلام کرده است که از ارائه‌ی به‌روزرسانی اندروید ۱۰ برای سری Shield TV صرف‌نظر خواهد کرد، اما از آن زمان، مشغول آزمایش نسخه‌ی بتا انویدیا شیلد اکسپرینس ۹ (Nvidia Shield Experience 9) مبتنی بر اندروید ۱۱ برای این دستگاه است. انویدیا چند روز قبل تصاویر مربوط به به‌روزرسانی شیلد‌ تی‌وی به اندروید ۱۱ را منتشر کرد؛ تصاویری که اکنون از وب‌سایت شرکت حذف شده است.

به گزارش اندرویدپلیس، زمانیکه برخی کاربران در برنامه‌های بتای رابط کاربری انویدیا ثبت‌نام کرده بودند، اولین‌بار در وب‌سایت ردیت، اطلاعاتی درمورد به‌روزرسانی اندروید ۱۱ برای شیلد تی‌وی توسط آن‌ها منتشر شد. با این‌حال، مشخص شد که این گزارش‌ها شرایط محرمانگی موردنیاز در برنامه‌ی بتای انویدیا را نقض کرده و در نتیجه اکثر این کاربران از برنامه‌ی موردنظر حذف شدند.

چند هفته‌ بعد، فهرستی از کنسول گوگل‌پلی به بیرون درز پیدا کرد که در آن نام همه‌ی مدل‌های شیلد تی‌وی به‌عنوان دستگاه‌هایی که از اندروید ۱۱ و SDK 30 پشتیبانی می‌کنند دیده شد. این موضوع باعث شد فرضیه‌ی انتشار اندروید ۱۱ برای محصول یاد شده بیشتر از قبل تقویت شود. شاید مهم‌ترین دستگاه در فهرست مذکور، اولین سری از اندروید باکس انویدیا موسوم به Nvidia Shield ۲۰۱۵ بود که ظاهرا قرار شده اندروید ۱۱ را هم دریافت کند. این محصول در سال ۲۰۱۵ به‌طور پیش‌فرض با اندروید ۵ روانه‌ی بازار شد و پس از آن شاهد انتشار اندروید ۷، اندروید ۸ و اندروید ۹ بود. همین ویژگی باعث شده تا اولین نسل تی‌وی باکس شیلد از نظر دریافت به‌روزرسانی به یکی از بهترین دستگاه‌های اندرویدی تمام دوران تبدیل شود، درحالی‌که ویژگی مورد بحث حتی درمورد گوشی‌های پیکسل گوگل نیز صدق نمی‌کند.

هفته‌ی پیش، مرکز دانلود انویدیا به‌طور خلاصه تصاویر اندروید ۱۱ را برای سری شیلد تی‌وی منتشر کرد. این شرکت از آن زمان، تصاویر یاد شده را از وب‌سایت خود حذف کرده است و پیوندهای مستقیم برای دانلود این نسخه دیگر کار نمی‌کنند. بااین‌حال، گزارش شده است که یکی از کاربران به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را روی انویدیا شیلد ۲۰۱۵ خود نصب کرده است. به‌روزرسانی شامل رابط کاربری شیلد اکسپرینس ۹ و وصله‌ی امنیتی سپتامبر ۲۰۲۱ است.

با توجه به تصاویر منتشر شده، ظاهرا به‌زودی شاهد انتشار به‌روزرسانی اندروید تی‌وی ۱۱ برای محصولات سری شیلد تی‌وی انویدیا خواهیم بود. انتظار می‌رود پیشرفت‌های زیادی در نسخه‌ی جدید اعمال شده باشد که از جمله می‌توان به پشتیبانی از کنترل‌کننده‌های بومی، برنامه‌های قابل جستجوی دستیار صوتی گوگل، رمزگشایی فایل‌های چندرسانه‌ای با سرعت بیشتر، پشتیبانی از گوگل‌پلی Instant و موارد دیگر اشاره کرد. شیلد اکسپرینس ۹ برپایه‌ی اندروید ۱۱ برای شیلد تی‌وی ۲۰۱۹، شیلد تی‌وی ۲۰۱۷، شیلد‌ تی‌وی ۲۰۱۹ پرو، شیلد تی‌وی ۲۰۱۵ و شیلد تی‌وی ۲۰۱۵ پرو در دسترس قرار خواهد گرفت.

همان‌طور که به‌روزرسانی اندروید ۱۱ برای تلویزیون‌های اندرویدی سری انویدیا شیلد یک خبر بسیار عالی برای دارندگان این محصولات است، بد نیست اشاره کنیم گوگل از مدتی قبل اندروید ۱۲ را نیز برای این پلتفرم منتشر کرده است اما هنوز نمی‌دانیم دستگاه‌های سری شیلد تی‌وی چه زمانی به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات