سونی پهپاد حرفه‌ای فیلم‌برداری ایرپیک اس 1 را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
مطالعه 4 دقیقه
در ماه ژانویه، سونی در مورد پهپاد حرفه‌ای ایرپیک اس 1 در خلال رویداد بزرگ CES 2021 اطلاعاتی منتشر کرد و حالا نوبت به معرفی و عرضه‌ی آن رسیده است.
تبلیغات

در حال حاضر توجه سازندگان محتوای ویدئویی نیمه‌حرفه‌ای یا حرفه‌ای به سمت پهپادها رفته است؛ زیرا این دستگاه‌ها فرصتی  فراهم می‌سازند تا کارگردان دست بازتری در خلق آثار خود داشته باشد یا بتواند سوژه‌های مورد نظر خود را از زاویه‌های بیشتری فیلم‌برداری کند. همین امر شرکت‌های سازنده مانند سونی را ترغیب کرده است تا محصولات بهتر و حرفه‌ای‌تری در این زمینه معرفی کنند.

یکی از این محصولات، پهپاد حرفه‌ای ایرپیک اس ۱ نام دارد که سونی چندی پیش در رویداد CES 2021 اطلاعاتی در مورد آن در اختیار رسانه‌ها قرار داد.  TheVerge گزارشی منتشر کرده است که طبق آن، سونی در نهایت پهپاد حرفه‌ای ایرپیک اس ۱ را معرفی کرده است. ایرپیک اس ۱ با برچسب ۹۰۰۰ دلاری روانه‌ی بازار خواهد شد و طبیعتا بازار هدف آن، سازندگان محتوای ویدئویی حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله مستند، تبلیغاتی و سایر موارد خواهد بود.

ایرپیک اس ۱ برای استفاده از دوربین‌های بدون آینه سونی مانند A7S مارک ۳، FX3 و آلفا ۱ با قابلیت ضبط تصاویر در فرمت 8K ساخته شده است؛ اما کاربران می‌توانند با استفاده از گیمبال‌های مختلف اقدام به استفاده دلخواه از دوربین کنند. البته گفته می‌شود دوربین‌ها به نسخه‌ی ویژه‌ای از گیمبال Gremsy T3 متصل می‌شوند که به‌صورت اختصاصی برای پهپاد حرفه‌ای ایرپیک اس ۱ طراحی شده است.

پهپاد حرفه ای ایرپیک اس 1 سونی

باتری پهپاد جدید سونی اجازه می‌دهد در حالتی که دوربین به آن متصل است، تا ۱۲ دقیقه پرواز کند. در حالتی که دوربینی به پهپاد متصل نشده باشد، ایرپیک اس ۱ قادر به پرواز به مدت ۲۲ دقیقه خواهد بود. سونی ویدئوهایی نیز منتشر کرده است که کیفیت عملکرد پهپاد در زمان ضبط ویدئو را به نمایش می‌گذارد. در پایان مطلب می‌توانید این ویدئوها را تماشا کنید.

از ویژگی‌های مهم ایرپیک اس ۱ می‌توان به مقاومت در برابر باد و پایداری آن در هنگام ضبط ویدئو اشاره کرد؛ به صورتی که پهپاد جدید سونی می‌تواند در وزش باد تا سرعت ۲۰ متر بر ثانیه به ضبط ویدئو با کیفیت مناسب ادامه بدهد. ایرپیک اس ۱ می‌تواند در مدت ۳٫۵ ثانیه از صفر به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد. سقف سرعت پهپاد جدید سونی به‌صورت تقریبی به ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته سرعت ذکرشده در حالی است که دوربینی به پهپاد متصل نباشد.

کنترل از راه دور پهپاد حرفه ای ایرپیک اس 1 سونی

سونی اطلاعاتی در مورد سرعت پهپاد در زمان حمل دوربین ارائه نکرده است؛ زیرا وزن هر دوربین با دیگری فرق دارد که طبیعتا می‌تواند روی سرعت پهپاد تأثیر مستقیم بگذارد. سونی توضیح داده است که علاوه بر دستگاه کنترل از راه دور همراه با پهپاد، کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن مخصوص ایرپیک اس ۱ به کنترل اجزای پهپاد مانند دوربین و گیمبال بپردازند؛ اما این اپلیکیشن تنها برای iOS و iPadOS منتشر می‌شود و مشخص نیست آیا نسخه‌ی اندروید خواهد داشت یا خیر.

امکان کنترل کامل پهپاد توسط یک نفر در نظر گرفته شده است؛ اما سونی توضیح داده که امکان کنترل پهپاد توسط دو نفر نیز وجود دارد. در چنین حالتی، یک کاربر به کنترل پهپاد و کاربر دیگر به کنترل دوربین و گیمبال می‌پردازد. به گفته‌ی سونی، محدوده‌ی امکان کنترل پهپاد هنوز در حال آزمایش است. محدوده‌ی امکان کنترل پهپاد، محیطی است که کاربر با کنترل از راه دور می‌تواند پهپاد را مدیریت کند و اگر از آن خارج از شود، کنترل پهپاد از دست کاربر خارج خواهد شد.

علاقه‌مندان با خرید پهپاد ایرپیک اس ۱ سونی به دو کنترل از راه دور، دو باتری و شارژر دسترسی خواهند یافت؛ اما برای خرید دوربین یا گیمبال باید جداگانه اقدام به خرید مدل دلخواه کنند. به گفته‌ی سونی،ساخت پهپاد ایرپیک اس ۱ کاملا در ژاپن صورت می‌گیرد و شرکت ژاپنی مسئولیت تولید پهپاد را به کارخانه‌های چینی نسپرده است. چنین اقدامی پس از طرح شایعاتی صورت گرفت که چین از طریق پهپاد اقدام به جاسوسی می‌کند.

دانلود ویدئو از آپارات

دانلود ویدئو از آپارات

دانلود ویدئو از آپارات

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات