مایکروسافت رقیب Apple TV را با نام Xbox TV وارد بازار می‌کند

پنج‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های جدیدی بدست آمده که نشان می‌دهند، مایکروسافت در حال ساخت ست‌آپ‌باکسی به‌نام Xbox TV است که قرار است وارد رقابت با Apple TV و Google TV شود.
تبلیغات

چندین منبع نزدیک به مایکروسافت گزارش کرده‌اند که این شرکت قصد دارد یک گزینه جایگزین ارزان‌قیمت برای کنسول بازی ایکس‌باکس معرفی کند که هدف اصلی آن ارائه سرویس‌های سرگرمی و اجرای بازی‌های سبک است.

کاربر براساس نیاز خود می‌تواند ایکس ‌باکس تی وی یا کنسول بازی ایکس باکس را انتخاب کند، ایکس باکس‎تی‌وی درواقع نسخه ارزان‌قیمت با امکانات محدود ایکس باکس است که تمرکز اصلی آن روی پخش محتوای ویدیویی و اجرای برخی از اپلیکیشن‌ها است.

ست‌تاپ‌باکس بخشی از استراتژی مایکروسافت برای نسل بعدی ایکس باکس است که در سال 2013 وارد بازار خواهد شد. هسته ایکس باکس تی، ویندوز 8 است و به این ترتیب برخی از قابلیت‌های ابتدایی ویندوز 8 را داشته و قادر به اجرای بازی‌های ساده با گرافیک سبک نیز خواهد بود.

ایکس باکس تی وی از قابلیتی به‌نام Always On پشتیبانی خواهد کرد که دستگاه را به سرعت دراختیار کاربر قرار می‌دهد تا بدون وقفه به برنامه‌های تلویزیونی یا سرویس‌های سرگرمی دسترسی یابد. مایکروسافت برای تحقق این قابلیت از یک تراشه مجزا و مستقل استفاده کرده است.

مایکروسافت تلاش می‌کند تا با ارائه ایکس باکس تی وی، نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس را برای همگان قابل استفاده کند و هر فردی براساس نیاز خود یکی از ابزارهای ایکس باکس را تهیه کند. تمام ابزارهای ایکس باکس قادر به اجرای سرویس‌های ایکس باکس مانند ایکس باکس لایو خواهند بود و همگی با یکدیگر ارتباط خواهند داشت. تا اینجای کار علاوه بر ایکس باکس تی وی اطلاعات مربوط به این محصولات از خانواده ایکس باکس به بیرون درز کرده است:

نظر شما در رابطه با برنامه‌های آینده مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات