پهپاد DJI Mini 2 با توانایی ضبط ویدئو 4K معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
دی جی آی مینی ۲ پهپاد کوچک جدیدی است که می‌تواند ویدئو را با کیفیت 4K ضبط کند. این پهپاد ۳۴۹ دلاری از حسگرهای ویژه‌ای برای فرود خودکار استفاده می‌کند.
تبلیغات

دی جی آی روز گذشته پهپاد جدیدی با نام مینی ۲ (DJI Mini 2) معرفی کرد که نسل دوم پهپاد کوچک‌ تاشدنی Mini محسوب می‌شود و بهبودهایی به‌خود دیده است. ابعاد مدل مینی ۲ همچون مدل اول کوچک است؛ به‌حدی که قوانین اداره‌ی فدرال هوانوردی (FAA) شامل آن نمی‌شود. این پهپاد کوچک می‌تواند ویدئوهای 4K را ضبط و تصاویر DNG RAW را ثبت کند.

تقریبا یک سال، DJI پهپاد مویک مینی (Mavic Mini) را به‌عنوان پهپادی جیبی با قابلیت ضبط ویدئوهای ۳۰ فریم‌برثانیه‌ای 2.7K را معرفی کرد. این پهپاد ویدئوهای یادشده را با نرخ داده‌ی ۴۰ مگابایت‌برثانیه ضبط می‌کرد. در نام مدل دوم پهپاد کوچک DJI، عبارت Mavic حذف شده است و این اتفاق جدیدترین تلاش DJI برای ساده‌سازی نام محصولاتش محسوب می‌شود. مدتی پیش، این شرکت عبارت‌های Osmo و Ronin را از نام برخی محصولات جدیدش حذف کرده بود. 

مدل جدید پهپاد مویک مینی DJI ازلحاظ ابعاد با مدل اولیه اندکی متفاوت است: ابعاد مدل اول مینی در حالت تاشده ۱۴۰ در ۸۱ در ۵۷ میلی‌متر و در حالت بازشده ۱۵۹ در ۲۰۲ در ۵۵ میلی‌متر و ابعاد پهپاد دی جی آی مینی ۲ در حالت تاشده ۱۳۸ در ۸۱ در ۵۸ میلی‌متر و در حالت بازشده ۱۵۹ در ۲۰۳ در ۵۶ میلی‌متر. این یعنی عملا دو پهپاد یادشده هم‌اندازه هستند و تفاوت ابعادشان اصلا به‌چشم نمی‌آید. البته وزن ۲۴۹ گرمی پهپاد مویک مینی در مدل مینی ۲ بدون تغییر باقی مانده است.

پهپاد دی جی آی مینی 2 می‌تواند حداکثر ۱۰ کیلومتر پرواز کند

حالت ضبط ویدئو پهپاد مینی ۲ می‌تواند محتوای 4K را با نرخ حداکثر ۳۰ فریم‌برثانیه و نرخ داده‌ی ۱۰۰ مگابایت‌برثانیه ضبط کند. به‌علاوه همان‌طور‌که اشاره کردیم، مینی ۲ ازپس ضبط تصاویر DNG RAW برمی‌آید؛ درحالی‌که مدل اول فقط تصاویر JPEG ضبط می‌کرد.

اگر تمایل دارید ویدئوهای خود را با وضوح 1080p Full HD ضبط کنید، مینی ۲ با قابلیت جدید بزرگ‌نمایی دیجیتالی به کمکتان می‌آید. در حالت فیلم‌برداری فول HD، می‌توانید تا چهاربرابر بزرگ‌نمایی (دوبرابر بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت) انجام دهید. هنگام فیلم‌برداری در حالت‌های 2.7K و 4K، حداکثر بزرگ‌نمایی ارائه‌شده به‌ترتیب سه و دو برابر است.

پهپاد DJI Mini 2 درمقایسه‌با مدل اول به سیستم‌های پیشرفته‌تری برای پرواز مجهز شده است. OcuSync 2.0، فناوری اختصاصی DJI، در مدل دوم حضور دارد. این فناوری مطمئن می‌شود که پهپاد با کنترلر اتصالی باثبات تا مسافتی نسبتا طولانی برقرار کند. همچنین، فناوری دو فرکانسی موجود در DJI مینی ۲ باعث می‌شود پهپاد به‌صورت خودکار در بین کانال‌ها جابه‌جا شود تا در اتصال بین پهپاد با کنترلر تداخل ایجاد نشود. 

قیمت پهپاد DJI Mini 2 به‌میزان ۵۰ دلار کمتر از Mavic Mini است

DJI Mini 2 می‌تواند حداکثر ۱۰ کیلومتر پرواز کند. این عدد درمقایسه‌با پهپاد DJI مویک مینی ۱۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین، DJI از ارتقای موتورهای موجود در پهپاد جدیدش خبر می‌دهد. این تغییر صرفا به یک دقیقه پرواز بیشتر منتهی شده است و مدل مینی ۲ تا ۳۱ دقیقه پرواز می‌کند؛ درحالی‌که مدل اول ۳۰ دقیقه پرواز می‌کرد. موتورهای جدید مینی ۲ باعث افزایش شتاب و سرعت پهپاد و مقاومت دربرابر بادهایی با سرعت حداکثر ۲۴ مایل‌بر‌ساعت (۳۸٫۶ کیلومتربر‌ساعت) می‌شود. 

DJI با پهپاد مینی ۲ به استفاده از دکمه‌های ساده و قابلیت‌هایی ادامه می‌دهد که کار با آن‌ها پیچیدگی خاصی ندارد. همین موضوع باعث می‌شود کار با DJI مینی ۲ ساده‌تر از پهپادهای پیشرفته‌تر این شرکت باشد؛ البته مینی ۲ همچون تمامی پهپادهای DJI از حسگرهایی برای تعیین موقعیت در آسمان بهره می‌گیرد تا به‌خوبی در محلی مشخص شناور بماند. GPS محل حضور پهپاد را پایش می‌کند و حسگرهای دیداری در بخش زیرین محصول از زمین نقشه‌برداری می‌کنند تا فرایند فرود خودکار بهتر انجام شود. 

پهپاد DJI Mini 2 هنگام عرضه ۵۰ دلار ارزان‌تر از مدل قبلی است و در بسته‌ای شامل پهپاد و کنترلر و یک باتری با قیمت ۳۴۹ دلار دردسترس قرار می‌گیرد. بسته‌ی ویژه‌ی محصول با نام Fly More پهپاد، کنترلر، سه باتری، یک هاب شارژ و کیف را دربر دارد و با قیمت ۵۹۹ دلار عرضه می‌شود. هم‌اکنون، امکان تهیه‌ی پهپاد جدید DJI فراهم است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی پهپاد DJI مینی ۲ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات