اسکلت خارجی Sarcos با قابلیت افزایش چندبرابری قدرت بدنی انسان رونمایی شد

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱
مطالعه 3 دقیقه
شرکت Sarcos در نمایشگاه 2020 CES اسکلتی رباتیک به‌نام گاردین XO را رونمایی کرده است که می‌تواند قدرت بدنی افراد را چندبرابر افزایش دهد.
تبلیغات

افرادی که در طول روز کارهای جسمی طاقت‌فرسایی مثل جابه‌جایی اجسام سنگین را انجام می‌دهند، همیشه به‌دنبال راهی برای افزایش قدرت بدنی خود هستند. شرکت سارکس (Sarcos) که سازنده‌ی ربات‌ها و محصولات رباتیک منحصر‌به‌‌فرد است، با ساخت اسکلتی رباتیک به‌نام گاردین ایکس او (Guardian XO) توانسته است قدرت جسمی انسان را به‌اندازه‌ی بسیار زیادی افزایش می‌دهد تا به‌راحتی بتواند اجسام سنگین را بدون خستگی و فشار جسمی جابه‌جا کند. این ربات در نمایشگاه CES 2020 درکنار سایر محصولات مشابه در این نمایشگاه، معرفی شد.

پوشیدن و درآوردن این اسکلت خارجی فقط ۳۰ ثانیه طول می‌کشد و در چند میلی‌ثانیه به حرکت‌های انسان واکنش نشان می‌دهد. این محصول منحصر‌به‌فرد سارکس کل بدن انسان را دربر می‌گیرد و متناسب با آناتومی بدن انسان طراحی شده است؛ بنابراین، افراد می‌توانند بدون اینکه فشاری تحمل کنند یا اینکه اذیت شوند، از افزایش قدرت بدنی و مقاومت‌ جسمی‌‌شان لذت ببرند. اسکلت رباتیک مذکور این امکان را برای انسان فراهم می‌کند که تنها با قدرت بدنی طبیعی‌اش وزنی درحدود ۴۵ تا ۹۰ کیلوگرم را به‌راحتی جابه‌جا کند؛ بنابراین، این ربات مبتکرانه می‌تواند انسان را تا حدودی به سایبورگ تبدیل کند.

افزایش قدرت بدنی انسان

گاردین XO می‌تواند قدرت بدنی انسان را حداکثر ۲۰ برابر افزایش دهد و افراد با استفاده از آن می‌توانند اجسام سنگین را بدون فشار بدنی و خستگی جابه‌جا‌ کنند؛ درنتیجه، می‌توان گفت اگر نیروی انسانی برای جابه‌جایی اجسام سنگین از این ربات استفاده کنند، جابه‌جایی برخی از اجسام که جابه‌جایی آن‌ها با دستگاه‌ها یا خودروهای متداول حمل بار غیرممکن یا دشوار است، به‌سادگی امکان‌پذیر خواهد بود.

گاردین ایکس او به باتری‌هایی مجهز است که با هربار شارژ می‌توانید درحدود هشت ساعت از آن استفاده کنید. درضمن، اگر حین استفاده از ربات شارژ باتری آن به‌پایان برسد، می‌توانید بدون نیاز به درآوردن ربات و توقف کار، باتری جدیدی به آن متصل کنید. تنها عیب این ربات وزن نسبتا سنگین آن است و تجهیزات متصل‌شده به ربات جدید سارکس نیز وزن آن را تا حدود ۹۰ کیلوگرم افزایش می‌دهند.

در‌حال‌حاضر، نیروی‌های شرکت هواپیمایی دلتا به‌عنوان نخستین شرکت، به‌صورت آزمایشی در‌ حال استفاده از ربات افزایش‌دهنده‌ی توان بدنی انسان هستند. گاردین XO که می‌تواند در مکان‌هایی مثل انبارها و تعمیرگاه‌ها و پایانه‌های حمل‌و‌نقل مثل فرودگاه‌ها برای جابه‌جایی بارها به‌کار گرفته ‌شوند. این محصول در سه‌ماهه‌ی نخست سال میلادی جاری به‌صورت آزمایشی در مکان‌های بیشتری برای انجام کارهای روزمره در شرایط واقعی استفاده خواهد شد. تولید این ربات برای آن دسته از افرادی خبر خوشحال‌کننده‌ای است که توانایی بدنی لازم برای حمل و جابه‌جایی اجسام سنگین را ندارند.

ربات افزایش قدرت بدنی انسان

سارکس مدل آزمایشی گاردین ایکس او را ماه گذشته معرفی کرد و تحویل آن به ارتش آمریکا و شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات مشاوره را از ماه جاری آغاز کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات