سهم ۱۶ درصدی بزرگسالان در بازار ساعت‌های هوشمند ایالات متحده آمریکا

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بازار ساعت‌های هوشمند با رشد ۵۱ درصدی درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷، به ارزش ۵ میلیارد دلار رسیده است.
تبلیغات

بر‌خلاف بازار تلفن‌های هوشمند که در‌حال‌حاضر با رکود مواجه شده، بازار ساعت‌های هوشمند از وضعیت مناسبی برخوردار است. تحقیقات جدید گروه NPD از بازار ساعت‌های هوشمند نشان می‌دهد از نوامبر۲۰۱۸، ۱۶ درصد از بزرگ‌سالان در ایالات متحده‌ی آمریکا از ساعت هوشمند برخوردارند که این رقم ۴ درصد بیشتر از زمان مشابه در سال ۲۰۱۷ است.

علاوه‌براین، اکنون بازار ساعت‌ هوشمند صنعتی ۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ دلاری است که ۵۱ درصد درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷ رشد داشته است. آمار فروش نیز درمقایسه‌با سال گذشته، رشد ۶۱ درصدی را شاهد بوده است. به‌عبارتِ‌دیگر، فروش ساعت‌های هوشمند مانند کیکی داغ در‌حال‌پف‌کردن است و به‌نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها با کاهش فروش مواجه شود.

همان‌طورکه انتظار می‌رود، رهبران بازار ساعت‌های هوشمند در ایالات متحده‌ی آمریکا سه شرکت اپل و سامسونگ و فیت‌بیت هستند. این سه شرکت با محصولات پرچم‌داری مانند اپل‌واچ و گلکسی‌ واچ‌ سامسونگ و فیت‌بیت ورسا توانسته‌اند ۸۸ درصد از کل بازار ساعت‌های هوشمند را در این کشور دراختیار بگیرند. با‌این‌حال، شرکت‌های کوچک‌تری مانند فسیل و گارمین نیز گام‌های بزرگی در این بازار برداشته‌اند.

با توجه به تحقیقات گروه NPD، بازار اولیه‌ی این ساعت‌های هوشمند به گروه بزرگ‌سالان متعلق‌ دارد. این گروه با بازه‌ی سنی ۱۸ تا ۳۴ سال حدود ۲۳ درصد از کل این بازار را شامل می‌شوند. شرکت‌های تولیدکننده با استفاده از نوآوری‌های جدید در بخش سلامتی، مانند استفاده از مانیتور ECG در سری چهارم اپل‌واچ، امیدوار هستند بتوانند افراد ۳۵ سال یا بزرگ‌تر را به استفاده از این محصولات ترغیب کنند.

البته در این بازار بزرگ، جای دو شرکت بزرگ گوگل و آمازون خالی است. باوجوداین، به‌نظر می‌رسد گوگل برای دستیابی به بخشی از این بازار و عقب‌نماندن از رقبا‌یش برنامه‌هایی برای ورود به بازار ساعت‌های هوشمند دارد و در‌حال‌جذب نیرو برای بخش ساعت‌های هوشمندش است. به‌همین‌ منظور، بخشی از کارکنان و طراحان Fossil را به‌خدمت گرفته است؛ اما هنوز خبری از ورود آمازون به این بازار شنیده نمی‌شود.

ددیگاه شما چیست؟ آیا ساعت هوشمند دارید؟ اگر چنین است، وجود آن را ضروری می‌دانید؟ دیدگاه‌هایتان را با ما به‌اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات