جالب‌ترین کمپین‌های کیک استارتر در ۲۰۱۸

سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
کیک‌استارتر بهشتی برای ایده‌پردازان و کارآفرینان و بلندپروازان است. هرساله پروژه‌های زیادی با کمک‌های مردمی رنگ واقعیت به‌خود می‌گیرند. با ما همراه باشید تا با دَه کمپین از نوآورانه‌ترین کمپین‌های کیک‌استارتر در سال ۲۰۱۸ آشنا شویم.
تبلیغات

کیک‌استارتر جای عجیبی است. در این وب‌سایت می‌توان علاوه‌بر تعدادی از نوآورانه‌ترین محصولات بشر، گجت‌هایی برای سلفی‌گرفتن از سگ‌ها و راهنماهای ورزشی برای اسب‌ها و بُرس‌هایی برای شانه‌کردن بهتر گربه‌ها نیز پیدا کرد. البته، همین موضوع کیک‌استارتر را متمایز کرده‌ است: مکانی که هرکسی ایده‌ی خود را هرچند جالب یا مضحک با بقیه به‌اشتراک می‌گذارد تا آن را به واقعیت تبدیل کند.

در میان اقیانوس کمپین‌های کیک‌استارتر، تعدادی جواهر ارزشمند با نوآوری خیرکننده و کارایی واقعی نیز یافت می‌شود. با ما همراه باشید تا با دَه کمپین از جالب‌ترین کمپین‌های ایجادشده‌ی کیک‌استارتر در سال ۲۰۱۸ آشنا شویم. امیدواریم این محصولات به‌زودی به تولید و عرضه برسند.

ویکی نسخه دوم

ویکی (Wakē) مشکلی را حل می‌کند که تقریبا تمامی ما با آن مواجه‌ایم: مشکل بیدارشدن و ناکارآمدی ساعت‌های زنگ‌دار. وقتی ساعت شما صبح زنگ می‌خورد، شما و بقیه‌ی افراد نزدیکتان را بیدار می‌کند.

ویکی با استفاده از ردیابی مادون‌سرخ در رختخواب به‌دنبال شما می‌گردد و پس از پیداکردن به‌سوی شما چرخیده و روی صورتتان نور می‌اندازد. به‌جز آن، مجموعه‌ای از اسپیکرهای پارامتریک نیز وجود دارند که صدا را مستقیما به شما ارسال می‌کنند و نتیجه‌ی آن تولید صدایی است که فقط شما می‌توانید آن بشنوید.

بالش تنظیم‌شدنی پودون

به رختخواب خود نگاهی بیندازید و وسیله‌ای دوست‌داشتنی را ببینید که دهه‌ها بدون تغییر باقی مانده‌ است: بالش.

پودون (Podoon) بالشی طراحی کرده که به‌طور خودکار ارتفاع خود را تنظیم می‌کند تا با وجود حرکاتتان در شب، گردنتان همواره در ارتفاع مناسبی قرار گیرد و به ستون‌ مهره‌های شما آسیبی وارد نشود.

لویزن

لویزن (LeviZen) یکی از محصولاتی است که قطعا به آن احتیاجی نخواهید داشت؛ اما بدین معنا نیست که نخواهید آن را تهیه کنید.

این وسیله‌ی رومیزی مینیمال از چوب گردویی بسیار زیبا ساخته شده که ظاهری لوکس به این محصول می‌بخشد و تجربه‌ای از گرانش صفر را به محل کارتان می‌آورد؛ البته نه برای خودتان بلکه برای آب. لویزن قطرات آب را به کمک امواج صوتی بین صفحات بالا و پایین خود معلق می‌سازد. زیبایی این محصول به‌قدری است که با وجود کاربرد بسیار کم، احتمالا بخواهید آن را روی میزتان داشته باشید.

راینو آرک ۲

راینو آرک ۲ (Rhino Arc II) دستیار دوربین روباتیک است که قابلیت کنترل حرکات دوربین را با جوی‌استیک یا به‌صورت خودکار ممکن می‌سازد. این دستگاه که چرخش و اسلاید چهارمحوره دارد، ابزاری بی‌نقص برای مصاحبه‌گران و عکاسی تایم‌لپس و جایگزینی برای ابزارهای متعدد و گران‌قیمت عکاسی به‌شمار می‌رود.

در فضاهای تنگ، به‌جای جوی‌استیک می‌توانید از دستگاه iOS خود استفاده کنید.

سیلو

سیلو (Silo) سیستم نگه‌داری موادغذایی است که طبق ادعای توسعه‌دهندگان، موادغذایی را تا پنج‌برابر بیشتر تازه نگه می‌دارد. درواقع، سیلو سیستم وکیوم و بسته‌بندی است که با یک لمس، هوا را از مخزن خود خارج می‌کند.

با اینکه فناوری این‌چنینی در سال ۲۰۱۸ چندان نوآورانه محسوب نمی‌شود، سیلو به‌دلیل اتصال به Alexa و استفاده از محفظه‌های غیرپلاستیکی متمایز است.

اسپایرا وان

شاید باورش سخت باشد؛ اما این وسیله به تفنگ آب‌پاش مربوط است؛ ولی نه هر تفنگ آب‌پاشی، بلکه بهترینِ آن در تاریخ.

اسپایرا وان (Spyra One) تفنگی خودپُرشونده است که از روش قدیمی پمپ و اسپری تفنگ‌های آب‌پاش استفاده نمی‌کند. تنها کافی است آن را در آب فرو ببرید و چهارده ثانیه تا پرشدن کاملش صبر کنید و سپس دوستان خود را با اسپری سی میلی‌لیتر آب خیس کنید. برخلاف تفنگ‌های آب‌پاش‌های قدیمی، این تفنگ با پرتاب‌های تکی آب بیشتر شبیه تفنگی واقعی است.

با این تفنگ می‌توانید اهداف را از فاصله ۷.۵متری (۲۴فوتی) بدون کاهش دقت خیس کنید!

گوی هستی

این پروژه نیز مانند لویزن از وسایل رومیزی جالب است. گوی هستی (The Universe Sphere) بیش از دویست‌هزار ستاره را در کُره‌ای شیشه‌ای با قطر هشت سانتی‌متر جمع کرده‌ که نتیجه‌ی آن بدل از کهکشان راه شیری است روی میزتان قرار دارد.

خالقان گوی هستی تحقیقات بسیاری برای مقیاس‌بندی صحیح و رعایت ابعاد انجام داده‌اند.

این گوی به‌خودی‌خود زیبا و جذاب است؛ اما خالقان آن امکان شخصی‌سازی بیس و رنگ‌های داخل آن را نیز فراهم آورده‌اند.

ماسک LED واکنش‌پذیر با صدا

بنابر صفحه‌ی این محصول، نخستین ماسک بیش از نُه‌هزار سال پیش ایجاد و استفاده شد تا ویژگی‌های شخصیتی را مخفی کند یا بُروز دهد. بااین‌حال، ماسک LED واکنش‌پذیر با صدا (Sound Reactive LED Mask) هدفی دیگر دارد و آن بهبود کیفیت هنری اشخاصی است که از آن استفاده می‌کنند.

این ماسک‌ها پوشیدنی و تاکردنی و کاملا تنظیمکردنی هستند. هرکدام از یک تنظیم‌کننده‌ی حساس به صدای لیتیومی بهره می‌برند تا جوهر فسفری موجود در ماسک را کنترل کنند. افکت‌های تصویری خلق‌شده‌ی این ماسک‌ها واقعا مسحورکننده هستند.

کنترلر پرواز پهپاد اف‌تی ایویاتور

FT Aviator Drone Flight Controller، برنده‌ی جایزه‌ی نوآوری نمایشگاه CES 2019، راه‌حل نهایی برای پرکردن خلأ دقت و کنترل در کنترلرهای فعلی پهپادها است. این کنترلر را یکی از فضانوردان بر اساس جوی‌استیک موجود در هواپیماهای تفریحی و تجاری طراحی کرده و لذت پروازی یک‌دست با پهپاد را به‌ارمغان می‌آورد.

این کنترلر با رادیو DJI و اپلیکیشن Fluidity برای اندروید و iOS کاملا سازگار است.

پیوو

پیوو (Pivo) دستیار هوشمندی برای عکاسان و فیلم‌برداران با گوشی‌های هوشمند است. هر سیستم یک پایه‌ی چرخنده دارد که گوشی‌تان را نگه می‌دارد. مونوپادها برای جابه‌جایی دوربین به کاربر نیاز دارند؛ اما پیوو بدون نیاز به شما و حتی با دنبال‌کردنتان وقتی از فریم خارج می‌شوید، گزینه‌ی بسیار پیشرفته‌تری به‌شمار می‌رود. پیوو فیلم‌بردار شخصی شما محسوب می‌شود.

دیدگاه شما درباره‌ی این فهرست چیست؟ کدام‌یک از پروژه‌ها نظرتان را بیشتر جلب کرده‌ است؟ پروژه‌های جالب دیگری می‌شناسید که لایق حضور در این فهرست باشند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات