استفاده از قابلیت‌های بلوتوثی S Pen گلکسی نوت 9 در اپلیکیشن‌های جانبی نیز ممکن می‌شود

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ پس از عرضه‌ی گلکسی نوت 9 اعلام کرد قلم S Pen تنها با برنامه‌های عرضه‌شده‌ی سامسونگ سازگار است. اما ویژگی ریموت کنترل S Pen برای سایر برنامه‌ها نیز عرضه خواهد شد.
تبلیغات

ویژگی‌های کنترل از راه دور قلم  در گلکسی نوت 9 از طریق فناوری بلوتوث کار می‌کند. این استایلوس، اولین قلم ساخت سامسونگ است که از فناوری مصرف انرژی کم در بلوتوث و آنتن استفاده می‌کند. استفاده از این فناوری باعث می‌شود تا S Pen علاوه‌بر قلم عادی، تبدیل به ریموت کنترل از راه دور شود. این ریموت در شعاع ۱۰ متری موبایل کارایی خواهد داشت.

S Pen به‌عنوان ریموت کنترل قابلیت‌های متفاوتی برای مدیریت برنامه‌های گوشی دارد؛ مانند استفاده به‌عنوان دکمه شاتر برای عکاسی، پخش یا توقف موسیقی و فیلم و حتی به‌عنوان ابزاری برای تغییر اسلاید هنگام ارائه‌ی مطالب.

سامسونگ اعلام کرده‌ است که یک محیط توسعه‌ی برنامه (SDK) ارائه می‌کند تا توسعه‌دهندگان از آن طریق بتوانند از قابلیت ریموت کنترل S Pen در برنامه‌های خود استفاده کنند. این SDK هم‌اکنون موجود است.

قابلیت کنترل از راه دور S Pen در اپلیکیشن‌های جانبی

فناوری بلوتوث استفاده‌شده در اس‌پن تنها با اپلیکیشن‌های محلی (تولیدشده توسط سامسونگ) سازگاری دارد. در زمان عرضه‌ی نوت 9،‌ Samsung اعلام کرده بود که SDK برای توسعه‌‌دهندگان عرضه خواهد شد. عرضه‌ی این SDK باعث خواهد شد تا قلم S Pen و ویژگی ریموت کنترل آن با تعداد بیشماری از اپلیکیشن‌های جانبی سازگار شود. سامسونگ در نظر دارد این ویژگی را در اختیار مشتریان تجاری خود نیز برای استفاده در برنامه‌هایشان قرار دهد.

توسعه‌دهندگان هم‌اکنون می‌توانند با استفاده از SDK عرضه‌شده توسط سامسونگ، از ویژگی‌های قلم S Pen در برنامه‌های خود استفاده کنند. این ویژگی از طریق وب‌سایت توسعه‌دهندگان سامسونگ، قابل دریافت است. در هفته‌های آینده، شاهد معرفی برنامه‌های مختلف و سازگار با S Pen خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات