هرآنچه درباره‌ قلم S Pen گلکسی نوت 9 باید بدانید

پنج‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
مطالعه 4 دقیقه
گلکسی نوت ۹ با قلم جدید S Pen رونمایی شد. قلم اس پن جدید سامسونگ قابلیت‌های جدیدی نسبت به قلم استایلوس نسل قبلی خودش دارد.
تبلیغات

ساعتی قبل سامسونگ در رویدادی بزرگ آخرین پرچمدار خود گلکسی نوت ۹ را رسما رونمایی کرد. شاید Galaxy Note 9 از نظر ظاهری خیلی نسبت به پرچمدار قبلی همین خانواده تفاوت نداشته باشد، ولی قلم S Pen جدید آن، با تغییراتی زیادی نسبت به قلم استایلوس رونمایی شده است.

با استفاده از اتصال بلوتوث بین قلم و گوشی، امکان تبدیل شدن قلم اس پن به کنترل از راه دور وجود دارد و همین ویژگی قابلیت‌های خوبی را برای قلم جدید به ارمغان می‌آورد. سامسونگ در نسل‌های قبلی قلم استایلوس، حساسیت قلم و طراحی ارگونومیک آن را بهبود بخشیده بود؛ ولی امسال برای قلم اس پن گلکسی نوت ۹ سنگ تمام گذاشته است. قلم نسل جدید سامسونگ قابلیت اتصال بلوتوث با LE به‌معنی اتصال بلوتوثی با مصرف انرژی کم را دارد. با این ویژگی، قلم اس پن می‌تواند از راه دور با گوشی در ارتباط باشد. براساس اعلام سامسونگ قلم از فاصله‌ی ۹.۱ متری (۳۰ فوت)‌ با گوشی گلکسی نوت ۹ می‌تواند در ارتباط بلوتوثی باشد. 

بدیهی است که کاربر قصد ندارد با قلم اس پن از راه دور روی نمایشگر یادداشت بنویسد یا با گوشی بازی کند؛ بلکه قلم S Pen از راه دور شبیه به کنترل از راه دور عمل می‌کند. وقتی کاربر روی دکمه‌ی کناری قلم کلیک کند، شبیه به کنترل از راه دور عمل می‌کند و قابلیت‌های خوبی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. مثلا اگر کاربر دکمه سمت‌ راست روی قلم را فشار دهد و کمی نگه دارد، برنامه‌ی دوربین باز می‌شود و با دو بار کلیک کردن روی همان دکمه می‌تواند دوربین سلفی یا دوربین اصلی در پنل پشتی گوشی را انتخاب کند. در نهایت با یک‌بار فشردن همان دکمه می‌تواند عکس بگیرد و قلم شبیه به دکمه شاتر دوربین گوشی عمل می‌کند. 

گلکسی نوت 9

علاوه بر این، قلم جدید می‌تواند از برنامه‌ی موسیقی سامسونگ نیز پشتیبانی کند. مجددا قلم شبیه به کنترل از راه برای بخش صوتی عمل می‌کند. کاربران به‌راحتی می‌توانند موسیقی را پخش کنند، یا آنرا متوقف کنند و یا بین ترک‌های موسیقی عقب و جلو بزنند و موسیقی مورد نظر را انتخاب کنند. همه‌ی این کارها با قلم اس پن جدید و از راه دور قابل انجام است. وقتی قلم S Pen در دستان شما قرار دارد، شبیه به این است که کنترل سیستم صوتی گوشی هوشمندتان را در دست گرفته‌اید و از راه دور همه‌چیز تحت کنترل شما است. قلم S Pen قابلیت‌های دیگری نیز دارد. تصور کنید می‌خواهید اسلایدهای آموزشی را که تهیه کرده‌اید، عقب و جلو بزنید. همه‌ی این کارها با قلم اس پن قابل انجام است. به‌راحتی می‌توانید گلکسی نوت ۹ را با مبدل USB-C به HDMI، به نمایشگر متصل کنید و با قلم اس پن اسلایدهای آموزشی یا هر تصویری را روی نمایشگر جلو و عقب بزنید. این قابلیت فوق‌العاده است.

برنامه‌های سامسونگ از قلم اس پن جدید پشتیبانی می‌کنند. با فشردن و نگه‌داشت دکمه‌ی قلم می‌توانید برنامه‌ی مورد نظرتان را انتخاب کنید و آنرا اجرا کنید. سامسونگ امیدوار است تا برنامه‌های بیشتری بتوانند با قلم اس پن کار کنند. SDK جدید قلم S Pen در اختیار توسعه‌دهندگان شخص ثالث قرار دارد تا بتوانند از قابلیت‌های بلوتوث آن استفاده کنند و برنامه‌های خود را بهبود ببخشند. قابلیت کنترل از راه دور می‌تواند امکان خوبی را در اختیار کاربران قرار بدهد و توسعه‌دهندگان قطعا از این قابلیت‌ها استقبال خواهند کرد و در برنامه‌های خود از آن استفاده خواهند نمود. سامسونگ در مورد همکاری مشترک با برنامه‌نویسان مختلف صحبتی نکرده است؛ ولی انتظار می‌رود در ادامه‌ی سال جاری میلادی شاهد حرکت‌های جدیدی از سوی توسعه‌دهندگان باشیم. 

گلکسی نوت 9
گلکسی نوت 9
گلکسی نوت 9
گلکسی نوت 9

هربار قلم جدید اس پن در محل قرارگیری آن داخل گوشی قرار داده شود، از طریق باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی شارژ می‌شود. چون فناوری بلوتوث آن هم از نوع LE یا کم مصرف است، لذا نباید نگرانی نسبت به شارژ قلم اس پن داشته باشید. سامسونگ ادعا می‌کند اگر قلم  ۴۰ ثانیه در داخل محل خود قرار بگیرد، به مدت ۳۰ دقیقه شارژ خواهد داشت که می‌تواند بیش از ۲۰۰ بار کلیک را به انجام برساند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات