نسل بعدی پهپاد ماویک DJI از زاویه دید ۳۶۰ درجه برای تشخیص موانع بهره می‌برد

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پهپاد بعدی شرکت دی‌جی‌آی موسوم به ماویک ۲، با کمک ماژول دوربین در طرفین خود، از زاویه دید ۳۶۰ درجه برای جلوگیری از برخورد با موانع برخوردار خواهد بود.
تبلیغات

پهپاد بعدی شرکت دی‌جی‌آی، موسوم به ماویک ۲، قرار است مجهز به ماژول دوربین دیگری در طرفین باشد تا از برخورد آن با موانع جلوگیری کند. با نصب ماژول دوربین جدید، ماویک ۲ دارای زاویه دید ۳۶۰ درجه خواهد بود و در حین پرواز ایمنی بیشتری در برخورد با موانع خواهد داشت.

بهمن ماه سال ۱۳۹۶، دی جی آی از پهپاد Mavic Air با قابلیت فیلمبرداری 4K رونمایی کرد. ماویک‌ایر پهپادی نیمه‌حرفه‌ای است که طرفداران آن، آرزوها و نیازهای بیشتری از آن متصور هستند و فهرستی از درخواست‌های خود را برای دی‌جی‌آی ارسال کرده‌اند. ظاهرا DJI‌ هم، این درخواست‌ها را بی‌پاسخ نگذاشته است و قرار است خط تولید بعدی خود را برای پهپاد حرفه‌ای بعدی خود یعنی ماویک‌پرو (Mavic Pro) راه‌اندازی کند. ظاهرا تصویری منتسب به ماویک‌پرو از سوی دی‌جی‌آی منتشر شده که دارای بازوهای تاشو مشابه ماویک‌ایر است و دی‌جی‌آی تصمیم گرفته است ماویک‌پرو را به نام ماویک ۲ معرفی کند. Mavic 2 قرار است مجهز به ماژول دوربین در طرفین به بازار معرفی شود و با وجود دوربین عقب و ماژول دوربین جدید، زاویه‌ی دید ۳۶۰ درجه‌ای نسبت به برخورد با موانع در اختیار خواهد داشت. افرادی که پهپاد آن‌ها با درخت برخورد کرده است، می‌دانند که ایمنی برخورد با موانع به‌صورت ۳۶۰ درجه برای یک پهپاد چقدر حائز اهمیت است.

Mavic 2 نیز همانند ماویک‌ایر برای تصویربرداری سینمایی کاربرد دارد. با توجه به تصویری که از ماویک ۲ منتشر شده، ظاهرا طراحی آن شبیه به پهپاد  Karma‌ گوپرو است. پهپاد Karma گو پرو علاوه بر قابلیت تا شدن، از یک تثبیت کننده جدا شونده نیز بهره می برد. چنین طراحی به کاربر اجازه می‌دهد تا هم پهپاد را همراه با ماژول دوربین و هم بدون آن بتواند مورد استفاده قرار دهد. هم‌چنین با این طراحی جدید احتمالا یک سنسور بزرگ‌تر نیز روی این پهپاد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هنوز اطلاعاتی در رابطه با قیمت و تاریخ عرضه‌ی این پهپاد صورت رسمی اعلام نشده است. هرچند پیش از این قرار بود شرکت دی‌جی‌آی در تاریخ ۱۸ ژوئن (‌۲۷ تیرماه)‌  در رویدادی بزرگ، مشخصات و اطلاعات بیشتری در مورد پهپاد بعدی خود ارائه دهد، ولی مدتی بعد شرکت اعلام کرد زمان رونمایی را به تعویق انداخته است. انتظار می‌رود ماویک ۲ به‌زودی رونمایی شود؛ اما به این زودی‌ها هم چنین اتفاقی نخواهد افتاد و علاقه‌مندان باید هنوز صبر و تحمل داشته باشند. در مورد قیمت ماویک‌پرو هم به صورت رسمی اطلاعاتی منتشر نشده است. اگر ماویک ۲ قیمتی برابر ۹۹۹ دلار داشته باشد، آیا کاربران و علاقه‌مندان از چنین قیمتی استقبال خواهند کرد؟ باید متظر باشیم تا شرکت دی‌جی‌آی اطلاعات دقیق‌تری از زمان رونمایی و قیمت ماویک ۲ ارائه دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات