ESPN از فناوری Virtual Presenter در پخش بازی‌های جام‌جهانی برزیل استفاده خواهد کرد

یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
شبکه‌ی تلویزیونی ESPN پرده از سیستم تحلیل مجازی مسابقات جام‌جهانی 2014 برزیل برداشته است.
تبلیغات

به موازات پیشرفت فوتبال، ورزشگاه‌ها و تمام ابعاد فوتبال نیز شاهد تغییرات عمده‌ای بوده‌اند. یکی از این موارد پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال بوده که محبوبیت فوتبال نیز تاحدودی وام‌دار تلویزیون و قدرت خارق‌العاده‌ی جعبه‌ی جادو است. با تبدیل پخش تلویزیونی مسابقات از سیاه و سفید به رنگی در جام‌جهانی 1966 انگلستان، تغییرات و پیشرفت در این زمینه ادامه داشته؛ بطوریکه حال شبکه‌ی تلویزیونی ESPN پرده از سیستم تحلیل مجازی مسابقات جام‌جهانی 2014 برزیل برداشته است.

در جریان برگزاری جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل، شبکه‌ی تلویزیونی ESPN‌ از فناوری جدیدی با نام Virtual Presenter یا به بیان بهتر، تحلیل مجازی بازی، رونمایی خواهد کرد که امکان درک و فهم سخنان کارشناسان و تحلیل‌گران را از نزدیک و با استفاده از شبیه‌سازی تصویر برای بینندگان راحت‌تر می‌کند.

Amy Rosenfeld، یکی از مدیران شبکه‌ی ESPN در گفتگو با مجله‌ی World Soccer این موضوع را چنین تشریح کرد:

در جریان مسابقات جام‌جهانی 2014 برزیل، از فناوری ESPN Axis استفاده خواهد شد. با استفاده از این سیستم، هم‌اکنون می‌توان صحنه‌های حساس بازی فوتبال را بصورت مجازی از تمامی زوایا و با استفاده از امکاناتی چون اضافه‌کردن موارد مورد نیاز، انجام داد.

ESPN Axis فناوری مربوط به مجازی‌سازی تصاویری است که از طریق دوربین‌های ثبت‌کننده‌ ی بازی ذخیره می‌شود. این فناوری با بهره‌گیری از تصاویر حاصل و شبیه‌سازی زاویه‌هایی که توسط دوربین ثبت نشده است، امکان دستیابی به دیدی کامل را حول یک صحنه‌ی حساس در اختیار بینندگان و کارشناسان قرار می‌دهد. در این فناوری کارشناسان قادرند تا وارد زمین مجازی بازی شده و با قدم‌زدن در داخل زمین، از نزدیک نکات مورد نظر خود را به بینندگان تفهیم نمایند.

این سیستم قادر است علاوه بر نمایش آنچه که در واقعیت رخ داده، صحنه‌هایی را که درصورت تغییر شرایط، امکان وقوع آن‌ها نیز وجود داشت را شبیه‌سازی نماید تا بینندگان قادر به مشاهده‌ی تمامی احتمالات ممکن باشند.

در ادامه می‌توانید نمایی از فناوری مشابه مورد استفاده توسط Canal+ را مشاهده کنید که برای تحلیل مسابقات جام‌قهرمانان اروپا در کشور اسپانیا مورد استفاده قرار گرفته است. سیستم Virtual Presenter کانال ESPN نیز تاحدودی شبیه این سیستم خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات