بلندترین برج مسکونی جهان در دبی در دست ساخت است

پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
بلندترین برج مسکونی جهان در دبی
برج مسکونی دبی مارینا سیکس سنس با ارتفاع ۵۱۷ متر و بیش از ۱۲۰ طبقه، به یازدهمین برج بلند جهان تبدیل خواهد شد.
تبلیغات

دبی همین حالا میزبان مرتفع‌ترین ساختمان جهان، یعنی برج خلیفه است؛ اما به‌زودی افتخار بلندترین برج مسکونی جهان را نیز از آن خود خواهد کرد. این برج بسیار مرتفع که در منطقه‌ی دبی مارینا در دست ساخت است، ۱۲۲ طبقه دارد و ۲۵۱ واحد مسکونی بسیار مجلل را در بر خواهد گرفت.

ساختمان مرتفع جدید دبی با نام «برج مسکونی دبی مارینا سیکس سنس» با ۵۱۷ متر ارتفاع، رکورد بسیاری از بلندترین برج‌های مسکونی جهان را خواهد شکست. بلندترین برج مسکونی فعلی، برج سنترال پارک نیویورک است که حداکثر ارتفاع ۴۷۴ متر و ۱۷۹ واحد را دارد. به این ترتیب برج جدید دبی به یازدهمین برج مرتفع جهان تبدیل می‌شود.

دبی مارینا
برج دبی مارینا سیکس سنس به ارتفاع ۵۱۷ متر خواهد رسید

برج مسکونی دبی توسط شرکت معماری «وودز باگوت اند دبلیواس‌پی میدل ایست» طراحی شده است. بر اساس تصاویر رندر، این برج به شکل یک ساختمان مدور شیک و براق طراحی شده که در قسمت بالا باریک می‌شود و دارای نواحی تراس و بالکن‌های متعدد است.

برج مسکونی دبی مارینا سیکس سنس همان‌طور که از نامش نیز پیدا است، در همکاری با شرکت اقامتگاهی و هتل بوتیک سیکس سنز ساخته می‌شود. فضای داخلی برج دارای ترکیبی از «خانه‌های استاندارد» با چهار اتاق خواب و «عمارت‌های آسمان» است که روی سه طبقه تقسیم شده‌اند و مساحت ۱۳۱۰ متر مربع را پوشش می‌دهند و دارای پنج اتاق خواب هستند.

دکوراسیون داخلی و چشم انداز برج دبی مارینا
اتاق‌های برج دبی مارینا سیکس سنس دارای مبلمان‌ سفارشی متناسب با چشم‌انداز هستند

دکوراسیون داخلی توسط شرکت میچل اند ایدز طراحی شده است و شامل باکیفیت‌ترین و لوکس‌ترین وسایل ممکن است. هر واحد، چشم‌انداز باشکوه منطقه‌ی مارینای دبی و کل شهر را نشان می‌دهد. هنوز اطلاعاتی از قیمت خانه‌ها در دست نیست، اما واضح است که بهای هر واحد به میلیون‌ها دلار خواهد رسید. در بیانیه‌ی مطبوعاتی شرکت مشاور املاک سلکت گروپ آمده است:

از جدیدترین وسایل تناسب اندام تا بخش‌های ویژه برای امید به زندگی و فضاهای اجتماعی دارای چشم‌انداز در سکوی آسمان طبقه‌ی ۱۰۹، برج سیکس سنز یک معیار جدید برای تندرستی و سلامت ساکنان ارائه می‌دهد. از میان لوازم و متریال لوکس می‌توان به باشگاه‌های فانکشنال، استقامتی و کاردیو و استودیوهای مجازی بوکس و دوچرخه‌سواری، استخر بی‌نهایت، حمام یخ، اتاق نمک، سوناهای فنلاندی، فروسرخ و بیو، اتاق صوت درمانی، اتاق‌های ماساژ، سینماهای فضای داخلی و خارجی و کلینیک طول عمر اشاره کرد که مجموعه‌ی کاملی از خدمات را ارائه می‌دهد.

برج سیکس سنز همچنین دارای تاریخچه‌ای خاص است. این برج قبلا در سال ۲۰۰۷ با عنوان پنتومینیوم طراحی شد. بااین‌حال کار روی این برج به دلیل بحران مالی جهانی متوقف شد و سال بعد مجددا آغاز شد. شرکت مشاور املاک سلکت گروپ ساختمان نیمه‌کاره را به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار تصاحب کرد. به نقل از این شرکت، در حال حاضر ۲۵ درصد آن ساخته شده و اواخر سال ۲۰۲۸ تکمیل خواهد شد.

با وجود نگرانی‌ها درباره‌ی سیل دبی که به باور دانشمندان به دلیل تغییرات اقلیمی رخ داده است، بعید است میل به ساخت‌وساز انبوه در این شهر فروکش کند و از سویی پروژه‌های بزرگ دیگری مثل برج مرسدس بنز و برج بوگاتی در دست ساخت هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات