ربات‌های سگ‌نمای «اسپات» حالا نقاشی می‌کشند

سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
سگ رباتیک در کنار نقاشی خود
یک هنرمند به سه سگ رباتیک، نقاشی‌ کشیدن را آموزش داده است و اکنون آن‌ها تبدیل به هنرمندان یک نمایشگاه شده‌اند.
تبلیغات

طبق گزارش گاردین، سه سگ رباتیک اسپات اکنون بخشی از یک نمایشگاه هنری در استرالیا هستند. سگ‌های نام‌برده که شباهت زیادی به سگ‌های رباتیک سریال آینه سیاه (Black Mirror) دارند، برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی و به‌سرعت در فضای مجازی معروف شدند؛ به گونه‌ای که اولین ویدیو منتشرشده از آن‌ها بیش از ۲۲ میلیون بازدید به دست آورد.

ربات اسپات بوستون داینامیکس در حال نقاشی

هنرمندی به نام پیلات که به‌مدت چهار ماه گالری ملی ویکتوریا در ملبورن را اداره کرده، ربات‌های سگ‌نمای اسپات را به گونه‌ای آموزش داده است که بتوانند نقاشی بکشند. نمایشگاه مورد بحث علاوه بر اینکه دارای مکعب‌هایی است که به‌وسیله‌ی کد QR به سگ‌ها جایگاهشان را نشان می‌دهد، به سه ایستگاه نیز مجهز شده تا این سگ‌ها که Basia و Vanya و Bunny نام دارند بتوانند در آن‌ها بخوابند.

نمای نزدیک ربات اسپات بخش جلویی
یک زن با لباس زرد در کنار دو سگ رباتیک

هنرمند لهستانی یکی از این سگ‌ها را به‌عنوان حیوان خانگی خود انتخاب کرده است و روزانه آن را برای گردش در نیویورک از خانه بیرون می‌برد. او مدعی شده که این ربات‌ها هم مانند بچه‌های کوچک به مراقبت نیاز دارند.

برخی از این سگ‌های رباتیک با کمک هوش مصنوعی و دستیار صوتی انواع گوشی گوگل و سایر گوشی های اندرویدی یعنی گوگل اسیستنت می‌توانند به سخن انسان‌ها گوش فرا دهند و سپس بهترین پاسخ را به آن‌ها ارائه کنند، اما این ویژگی هنوز به‌صورت عمومی در دسترس قرار نگرفته است. ربات‌های مورد بحث دارای ویژگی‌هایی برای شناسایی نشتی و مشکلات تجهیزات صنعتی هستند.

اسپات‌ها اولین هنرمندان رباتی دنیا نیستند بلکه قبل از آن‌ها نیز در سال ۲۰۲۱ ربات انسان نمای Ai-Da در نمایشگاهی در موزه‌ی طراحی لندن حضور یافته بود. ربات انسان نمای یادشده توسط دوربین، بازوی الکترونیکی و الگوریتم‌های هوش مصنوعی نقاشی می‌کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات