پهپاد غول‌پیکر ولودرون با قابلیت حمل محموله‌های بزرگ به پرواز درآمد

شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت آلمانی ولوکوپتر‌ به‌تازگی پهپاد غول‌پیکر ولودرون را به پرواز درآورده که قادر است محموله‌هایی تا وزن ۲۰۰ کیلوگرم را جا‌به‌جا کند.
تبلیغات

اکثر پهپادهای تحویل کالا که این روزها در حال طی کردن مراحل آزمایشی هستند، به قدری کوچک و سبک‌وزن‌اند که می‌توان آن‌ها را با یک دست بلند کرد و محموله آن‌ها در حد دارو و خوراکی است. این در حالی است که شرکت هواپیماسازی آلمانی ولوکوپتر‌ (Volocopter) به‌تازگی پهپادی بسیار بزرگ برای جابه‌جایی محموله‌های بسیار سنگین ساخته است که ولودرون (VoloDrone) نام دارد.

به گزارش Digitaltrends، این پهپاد غول‌پیکر در اولین پرواز عمومی که با همکاری شرکت لجستیک و سرمایه‌گذار ولوکوپتر‌، دی‌بی شنکر، انجام شد، عملیات رایج تحویل کالا از جمله بارگیری، پرواز، فرود و تخلیه بار را به نمایش گذاشت.

پهپاد VoloDrone اولین بار در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان روشی سبز و دوستدار طبیعت برای جابه‌جایی محموله‌های بزرگ و سنگین رونمایی شد. از آن زمان تاکنون، شرکت ولوکوپتر‌ در حال بهبود طراحی این وسیله نقلیه ۱۸ روتوری با برد ۴۰ کیلومتری بوده که قادر است محموله‌هایی تا وزن ۲۰۰ کیلوگرم را با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت جا‌به‌جا کند. این پهپاد می‌تواند از راه دور یا به‌طور خودکار هدایت شود.

البته هنوز انتظار نمی‌رود این پهپاد بتواند تلویزیون‌های بزرگ و دیگر کالاهای سنگینی که کاربران اینترنتی از شرکتی‌هایی چون آمازون خریداری می‌کنند، جا‌به‌جا کند؛ اما بدون شک روش مؤثری برای جابه‌جایی بار از انبار به شرکت‌ها و مناطق دوردست است. از این پهپاد همچنین می‌توان برای تحویل محموله‌های حیاتی و دارو به مناطق آسیب‌زده یا انجام عملیات روزانه‌ای چون ارسال محموله‌های ساختمانی، استفاده کرد.

ولوکوپتر ۱۰ سال پیش کار خود را با عرضه هواپیمای مسافربری شروع کرد که الهام‌بخش طراحی ولودرون بود. اوایل امسال این شرکت از هواپیمای دیگری به نام ولوکانکت (VoloConnect) رونمایی کرد که قادر به جابه‌جایی چهار مسافر تا ۱۰۰ کیلومتر مسافت با سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. قرار است این شرکت تا پنج سال آینده مجوز این هواپیما را دریافت کند.

ولوکوپتر در رقابت با شرکت‌های دیگر در تلاش است تا اولین «تاکسی پرنده» را برای ارائه خدمات مسافربری شهری بدون ایجاد آلودگی هوا عرضه کند. البته پیش از به واقعیت تبدیل شدن چنین رؤیایی، طراحی و زیرساخت‌های این مدل هواپیماها باید مورد قبول رگولاتورها قرار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات