نگاهی نزدیک به بوستون داینامیکس و ربات استرچ

دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شبکه‌ی CBS در برنامه ۶۰ دقیقه نگاهی به بوستون داینامیکس داشته است و ربات در دست ساخت این شرکت را که استرچ نام دارد، نشان می‌دهد.
تبلیغات

بوستون داینامیکس که به شکل خاص در حوزه ساخت ربات فعالیت می‌کند، در طول چند سال گذشته سروصدای زیادی به راه انداخته و به نام شناخته‌شده‌ای تبدیل شده است. این شرکت توانایی ساخت ربات‌هایی دارد که می‌توانند بدوند، بپرند، شیرجه بزنند و حتی برقصند.

خیلی کم پیش می‌آید که بوستون داینامیکس به کسی جز کارمندان خود اجازه ورود بدهد؛ اما پس از سال‌ها این شرکت تصمیم گرفت تیم برنامه ۶۰ دقیقه شبکه CBS را به کارگاه خود در ایالت ماساچوست دعوت کند.

در ویدئویی که در وب‌سایت ۶۰ دقیقه منتشر شده است، اندرسون کوپر، خبرنگار سرشناس آمریکایی را مشاهده می‌کنید که از کارگاه بوستون داینامیکس بازدید می‌ک‍ند و دیداری هم با مارک ریبرت، بنیان‌گذار و رئیس هیئت‌مدیره این شرکت دارد.

شرکت بوستون داینامیکس

اگر اخبار مربوط به بوستون داینامیکس را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که این شرکت ربات‌های مختلفی ساخته است که شامل اسپات، اطلس و هندل می‌شود. به گزارش دیجیتال ترندز، در ویدئوی منتشرشده ریبرت اعلام می‌کند که شکست، بخش بزرگی از روند توسعه به حساب می‌آید و روند کاری تیم سازنده این ربات‌ها بر اساس ساختن، خراب کردن و تعمیر کردن بنا شده است.

ریبرت درباره ویدئوی رقص ربات‌های بوستون داینامیکس که چند ماه پیش منتشر شده بود هم صحبت کرد. در این ویدئو ربات‌های بوستون داینامیکس به شکل شگفت‌انگیزی تعادل خود را حفظ می‌کنند و حرکاتی بسیار شبیه انسان و حیوانات دارند. به گفته‌ی ریبرت، این پروژه هشت ماه طول کشید تا اجرایی شود.

بوستون داینامیکس

این احتمال وجود دارد که تیم بوستون داینامیکس برای درآمدزایی زیر فشار بالایی قرار دارد و دلیل آن، هیوندای است که سال گذشته این شرکت را به قیمت ۱ میلیارد دلار از سافت‌بانک خرید.

بوستون داینامیکس در حال حاضر سعی دارد به درآمدزایی برسد و به همین دلیل از مدتی پیش‌ فروش ربات اسپات را با قیمت ۷۵ هزار دلار به صنایع مختلف شروع کرد. در حال حاضر ربات اسپات در تأسیسات نفتی و گازی و حتی در کارخانه فورد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بوستون داینامیکس در حال حاضر روی ساخت رباتی به نام استرچ کار می‌کند که به احتمال زیاد فروش آن از سال ۲۰۲۲ شروع می‌شود. استرچ یک ربات چرخ‌دار است که طول بازوی آن به نزدیک ۲٫۱ متر می‌رسد و برای استفاده از کارگاه‌‌ها و کارخانه‌ها در نظر گرفته شده است.

این ربات که برای اولین ‌بار در برنامه ۶۰ دقیقه به نمایش درآمد، می‌تواند در ساعت ۸۰۰ جعبه را جابه‌جا کند و تا ۱۶ ساعت بدون وقفه کار می‌کند.

رابرت پلیتر، مدیرعامل بوستون داینامیکس، درباره استرچ می‌گوید:

این نسل از ربات‌های ما بسیار متفاوت است. این ربات در میان ما و در کنار ما کار خواهد کرد. وظیفه آن کمک کردن به افراد برای حمل بار خواهد بود.

ربات‌های این شرکت یک ترس جدید بین مردم ایجاد کرده‌اند؛ ترسی که با‌ عنوان «قیام ربات‌ها» از آن نام‌ برده می‌شود و مردم می‌ترسند که ربات‌ها هوشمند شوند و به انسان‌ها آسیب برسانند. البته پلیتر می‌گوید جای نگرانی نیست و مردم بیش از چیزی که باید، به ربات‌های این شرکت توجه می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات