Arrow؛ نخستین پهپاد رزمی مافوق ‌صوت دنیا با ظاهری شبی UFO و سرعت سرسام‌آور

یک‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یک شرکت هوافضای سنگاپوری از تولید پهپادی مافوق ‌صوت رزمی با نام Arrow خبر می‌دهد که شبیه بشقاب پرنده است و ۹ تا ۱۶ میلیون دلار قیمت دارد.
تبلیغات

شرکتی سنگاپوری در حوزه‌ی هوافضا موفق ‌به تولید پهپادی رزمی شده است که می‌تواند به سرعت مافوق ‌صوت دست پیدا کند. براساس گزارش Futurism،‌ شرکت Kelley Aerospace این پهپاد را که در دسته‌ی وسیله‌های نقلیه‌ی هوایی بدون سرنشین (UAV) قرار می‌گیرد، به‌عنوان مدلی مفهومی معرفی کرده و آن را Arrow نامیده است.

مطابق آنچه Auto Evolution می‌نویسد، پهپاد رزمی Arrow می‌تواند بیش از ۲۶۰۰ مایل دریایی (۴۸۱۵٫۲ کیلومتر) را با سرعت ۲٫۱ ماخ (۲۵۹۲٫۶ کیلومتر بر ساعت) طی کند. این یعنی از لحاظ تئوری پهپاد رزمی Arrow می‌تواند با این سرعت سرسام‌آور در مدت اندکی بیش از سه ساعت از لس آنجلس به توکیو برسد و دیوار صوتی را بشکند. طراحی ظاهری پهپاد Arrow تا حد زیادی ما را یاد بشقاب‌پرنده (UFO) می‌اندازد.

با وجود یدک کشیدن برچسب قیمت ۹ تا ۱۶ میلیون دلار، Arrow از همین حالا توجه خریداران را جلب کرده است. Kelley Aerospace از ثبت ۱۰۰ پیش‌خرید برای Arrow خبر می‌دهد. مشتریان احتمالا قصد دارند از پتانسیل‌های این پهپاد  برای توانمندتر کردن ناوگان جنگی استفاده کنند.

Arrow پهپادی ترسناک و سریع است که به ‌لطف استفاده از بدنه‌ی فیبر کربن، وزن کمی دارد و قطعا در نبردهای هوایی بسیار مؤثر ظاهر می‌شود. Kelley Aerospace می‌گوید Arrow طراحی شده است تا در نقش مکملی برای هواپیماهای سرنشین‌دار ظاهر شود و نیروی جنگی را در نبردهای هوایی تقویت کند. 

ناوگان پهپاد رزمی Arrow درحال پرواز نمای جلو

همچون بسیاری از پهپادهای امروزی، Arrow را می‌توان توسط یک اپراتور کنترل کرد. این پهپاد می‌تواند به‌صورت خودکار تیکاف کند؛ موضوعی که اگر فیلم‌های سری ترمیناتور را دیده باشید، ترسناک به ‌نظر می‌رسد. پهپاد رزمی Arrow را می‌توان به‌عنوان بخشی از مأموریتی بزرگ‌تر، در ناوگانی از هواپیماها به ‌پرواز درآورد.

به ادعای Flight Global، دو مورد از UAV-های دیگر Kelley Aerospace که در مرحله‌ی پروتوتایپ هستند، ‌اکنون در ایالات متحده‌ی آمریکا و سوئد مراحل آزمایش را می‌گذرانند. ایالات متحده به‌صورت گسترده از پهپاد در عملیات‌ نظامی استفاده می‌کند. 

در سه‌ دهه‌ی گذشته، تعداد UAV-ها در نبردهای هوایی به ‌شکلی در خور توجه افزایش پیدا کرده است. در دوران تهاجم سال ۲۰۰۳ به عراق، ایالات متحده‌ تعداد بسیار کمی پهپاد داشت؛ اما براساس آمار PBS International، اکنون دارای بیش از ۷۰۰۰ فروند UAV برای اهداف نظامی است.

Arrow پهپاد مافوق ‌صوت بسیار پیشرفته‌ای محسوب می‌شود، اما نباید هدف اصلی تولید این دستگاه رده‌بالا را فراموش کنیم. Arrow قرار است سلاحی جنگی و مرگبار باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات