سونی از طراحی پهپاد Airpeak پرد‌‌ه‌برداری کرد؛ عرضه در بهار ۲۰۲۱

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ایرپیک نخستین پهپاد سونی است که می‌تواند دوربین‌های سری آلفای این شرکت را حمل کند. سونی به‌تازگی از طراحی ظاهری و تاریخ حدودی عرضه‌ی ایرپیک پرده برداشته است.
تبلیغات

سونی اواخر سال گذشته‌ی میلادی اعلام کرد از طریق محصولی با نام ایرپیک (Sony Airpeak) قصد دارد به‌صورت رسمی وارد صنعت پهپاد شود؛ البته در آن زمان اطلاعات چندانی از این پهپاد در دست نداشتیم. براساس گزارش پتاپیکسل،‌ سونی به‌تازگی جزئیات پهپاد ایرپیک را اعلام کرده است و به ‌لطف انتشار یک تیزر،‌ اکنون با طراحی این پهپاد آشنا هستیم.

سونی هنوز به‌طور دقیق نگفته که کارکرد پهپاد ایرپیک چگونه است و ظاهرا فعلا ترجیح می‌دهد که بگوید باید انتظار چه نوع ظاهری از آن داشته باشیم. البته سونی هنوز ابعاد و وزن محصول را مشخص نکرده است. پهپاد ایرپیک که ترکیبی از هوش مصنوعی و علم رباتیک محسوب می‌شود، دارای بدنه‌ی مرکزی مستطیل‌شکل با گیمبالی در بخش زیرین است.

گیمبال ایرپیک می‌تواند به یکی از دوربین‌های سری آلفا متصل شود. پایه‌های پهپاد هنگام شروع پرواز، به‌ سمت بالا جمع می‌شوند تا دوربین به‌صورت ۳۶۰ درجه بچرخد. پهپاد ایرپیک دارای طراحی کوادکوپتر (چهار پروانه) است و به ‌نظر می‌رسد بازوهایی نگهدارنده‌ی موتور و چرخانه (روتور) از فیبر کربن ساخته شده‌اند.  

سونی در ویدئوی بالا که ازطریق توییتر منتشر شد، یک دوربین چرخان مستقل را به ‌تصویر کشید که دو دوربین دیگر در پایین آن به ‌چشم می‌خورد که روی قطعه‌ای نواری قرار گرفته‌اند. البته احتمال دارد این دوربین‌ها در واقع حسگر باشند.

داشتن چنین سیستمی می‌تواند بدین معنی باشد که هنگام پرواز پهپاد، یک نفر می‌تواند مستقلا از طریق دوربین آن فیلم‌برداری کند. این نوع طراحی را پیش‌تر در محصول DJI Inspire دیده بودیم. براساس اعلام رسمی سونی، پهپاد ایرپیک در بهار سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شود.

ایرپیک (Airpeak) نخستین پهپاد سونی است

سونی برند ایرپیک را با هدف توسعه‌ی هرچه‌ بیشتر فناوری‌های پهپاد معرفی کرده است و اعتقاد دارد که از ارزش زیادی برخوردار است. سونی به‌عنوان فاز اول پروژه‌ی ایرپیک، قصد دارد پهپاد تجاری جدیدی که در عکس‌برداری و فیلم‌برداری حرفه‌ای کاربرد دارد در بهار ۲۰۲۱ عرضه می‌کند. ویدئویی که در زیر این پاراگراف می‌آید، نحوه‌ی برخاستن پهپاد و پرواز کردن آن را به ‌تصویر می‌کشد. 

سونی می‌گوید پهپاد ایرپیک از دوربین‌های سری آلفا پشتیبانی می‌کند و فعلا چیزی درباره‌ی پشتیبانی آن از دیگر برندهای دوربین نمی‌دانیم.

ایرپیک به‌عنوان کوچک‌ترین پهپاد با توانایی حمل دوربین‌های آلفا، می‌تواند به ‌شکل پویا فیلم بگیرد و پروازی دقیق و باثبات انجام بدهد. اگر به تصاویر منتشرشده توسط سونی دقت کنید، تقریبا هیچ کابلی نمی‌بینید که دوربین آلفا را به پهپاد ایرپیک متصل کرده باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات