کشف مار عجیب دوسر در فلوریدا

دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
موجودات دوسر فقط به افسانه‌ها محدود نیستند؛ چراکه به‌تازگی گربه‌ای خانگی در فلوریدا مار دوسر عجیبی پیدا کرده است.
تبلیغات

آن چیست که دو مغز دارد و هیچ پایی ندارد و بهترین تصویر پروفایل فیسبوک ازآنِ اوست؟ این موجود عجیب چیزی نیست جز ماری دوسر که اخیرا گربه‌ای خانگی در پالم‌هاربر فلوریدا پیدایش کرده است.

بر‌اساس پستی در فیسبوک، گربه‌‌ای در‌حدود یک ماه پیش مار عجیبی پیدا و آن را کف اتاق نشیمن پرتاب می‌کند. خانواده با حیرت به مار نگاه و به این فکر می‌کردند که چگونه هر دوسر ما می‌توانند چشم‌ها و گردن و زبان را مستقل از یکدیگر تکان دهند. خانواده نام این مار را داس (Dos) گذاشتند که در زبان اسپانیایی به‌معنی دو است. کی راجرز، صاحب گربه، در پست فیسبوکش درباره‌ی مار دوسر نوشت:

بزرگ‌ترین مشکل او خوردن است. ما برای حل این مشکل تلاش زیادی کردیم؛ اما او در هماهنگی دو سر خود دچار مشکل است.

نام علمی این ناهنجاری بیسفالی است که معمولا در طول رشد جنین رخ می‌دهد که در این وضعیت، جداسازی دوقلوها با شکست روبه‌رو می‌شود. این ناهنجاری تقریبا در تمام جانداران ازجمله گوزن و گرازماهی دیده شده است. تاکنون، نمونه‌های متعددی از مار دوسر گزارش شده‌اند. در سال ۲۰۱۹، نوزاد دو‌سر مارزنگی به‌نام دابل دیو در نیوجرسی پیدا شد. در سال ۲۰۱۸ نیز، افعی دوسر در ملکی خانوادگی دیده شد. حالا داس، نمونه‌ی گزارش‌شده در سال ۲۰۲۰ است.

حیوانات دوسر معمولا با وضعیت سختی در حیات‌وحش روبه‌رو می‌شوند و کارهایی مثل شکار و فرار از شکارچی‌ها برایشان دشوار است و معمولا کارشناسان حیات‌وحش وظیفه‌ی مراقبت از آن‌ها را برعهده می‌گیرند. فعلا کمیسیون محافظت از حیات وحش و ماهی فلوریدا (FWC) حمایت از داس را برعهده دارد. طبق تشخیص کارشناسان این مرکز، داس از نوع ریسر سیاه جنوبی، مار کوچک رایج در جنوب‌شرق ایالات متحده است. اوضاع‌واحوال داس با مراقبت خزنده‌شناسان FWC بهتر از حیات‌وحش، اما بازهم با مشکلات متعددی روبه‌رو است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات