چگونگی فیلمبرداری فوق پیشرفته از موشک‌های اسپیس ایکس

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
چگونه و با استفاده از چه وسایلی شرکت اسپیس ایکس تصاویر دقیقی را از موشک‌های در حال پرواز خود ضبط می‌کند؟
تبلیغات

تصویربرداری فیلم‌های باکیفیت از پرواز موشکی که با سرعت بیش از ۳۰۰۰ مایل در ساعت (۵۰۰۰ کیلومتر در ساعت) حرکت می‌کند و در فاصله‌ای ۶۰ کیلومتری از دوربین قرار دارد، می‌تواند بسیار دشوار باشد. برای انجام این کار باید یک لنز با فاصله‌ی کانونی حدود ۱۰.۰۰۰ میلی متری در دسترس باشد تا بتوان قاب را با این موشک ۷۰ متری از این فاصله پر کرد.

اسپیس ایکس

علاوه بر آن دوربین باید هماهنگی کاملی با حرکت موشک مورد نظر داشته باشد؛ حتی کوچک‌ترین حرکات دوربین باعث می‌شود که تصاویر در لنزهای ۱۰.۰۰۰ میلی متری در آن فاصله و در شرایط زوم فوق العاده زیاد به شدت دچار لرزش شود. پس چگونه شرکت اسپیس ایکس می‌تواند چنین تصاویر باکیفیتی را از موشک‌های خود ثبت کند؟

SpaceX از چه دوربین‌هایی استفاده می‌کند؟

در حقیقت این پرتاب‌ها توسط دوربین‌های ردیابی مخصوصی که در اصل برای ردیابی موشک‌های نظامی طراحی شده‌اند فیلم‌برداری می‌شوند.

دوربین ردیاب موشک اسپیس ایکس

یک ردیاب موشک کانتروز گورز کینتئو (KTM) در مرکز فضایی کندی

 این وسایل در گذشته به صورت دستی عمل می‌کردند اما امروزه تقریبا همه‌ی آنها اتوماتیک (یا حداقل نیمه اتوماتیک) هستند. فیلم‌های ضبط شده در این وسیله با استفاده از دوربین‌های مادون قرمز و همچنین دوربین‌های با سرعت بالا می‌توانند برای بهبود بینش شرکت‌های سازنده در مورد پرتاب موشک‌ها استفاده شود.

در ادامه می‌توانید ویدئوی منتشر شده از چگونگی فیلم‌برداری از این موشک‌ها را مشاهده کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات