تیم دختران افغانستان، قهرمان بزرگ‌ترین رقابت‌ رباتیک اروپا شد

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم چهارنفره‌ی دختران نوجوان افغانستانی که مجوز حضور در آمریکا برای شرکت در مسابقات رباتیک دریافت نکردند، موفق شدند عنوان اول بزرگ‌ترین رقابت رباتیک اروپا را به دست بیاورند.
تبلیغات

تیمی متشکل از چهار دختر نوجوان افغانستانی با حضور در مسابقات موسوم به روبوتکس که بزرگ‌ترین رقابت‌ رباتیک در اروپا به‌شمار می‌رود، مقام اول را به خود اختصاص داد. این تیم ابتدای سال جاری میلادی برای رقابت‌هایی که در کشور آمریکا برگزار شده بود، جواز حضور کسب نکرد.

رباتی که این تیم چهارنفره، توسعه داده بود، یک ربات خورشیدی محسوب می‌شود که قادر است شماری از وظایف یک کشاورز نظیر بذرپاشی و برداشت محصولات را بر عهده بگیرد. همان‌طور که اشاره کردیم، این تیم از افغانستان موفق شده در مسابقات موسوم به Enterepreneurial Challenge at Robotex که بزرگ‌ترین مسابقات رباتیک در اروپا است، عنوان اول را به خود اختصاص دهد. یکی از ملزومات حضور در این رقابت‌ها حل مشکلی توسط راهکارهای رباتیک است که در دنیای واقعی وجود دارد و در صورت تجاری شدن ربات مورد نظر، مشتریانی وجود خواهند داشت که این ربات را برای حل مشکل خود خریداری کنند.

این تیم زمانی نام خود را در رسانه‌های جهانی مطرح کرد که ایالات متحده‌ی آمریکا در ماه جولای از صدور ویزا برای چهار تن از اعضای آن خودداری کرد. البته پس از انتقادات فراوان، آمریکایی‌ها تصمیم خود را عوض کردند و به اعضای این تیم اجازه‌ی حضور دادند.

این تیم با وجود دریافت جایزه‌ی نقدی ناچیزی در مسابقات اروپایی که در کشور استونی برگزار می‌شد، مجوز شرکت در مسابقات بزرگی که قرار است در ماه می ۲۰۱۸ در آمریکا برگزار شود، به دست آورد. این تیم می‌تواند در این رقابت‌ها برای یافتن یک سرمایه‌گذار و تأسیس شرکتی در جهت عرضه‌ی محصول خود به‌عنوان یک کالای تجاری، رقابت کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات