۹ مسیر پیشنهادی برای اولین هایپرلوپ اروپایی

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
هایپرلوپ وان فهرستی از ۹ مسیر پیشنهادی در اروپا معرفی کرده است. این مسیر‌ها توانایی اتصال ۷۵ میلیون نفر از ساکنین قاره‌ی سبز را دارند.
تبلیغات

در حال حاضر قاره‌ی اروپا بهترین سیستم‌های حمل‌و‌نقل به‌خصوص در حوزه‌ی ریلی را دارا است. بخش ریلی این قاره ترکیب متنوعی از ناوگان پرسرعت و حومه‌ای است که حمل‌و‌نقل اهالی شهر‌های مختلف را تسهیل می‌کند. با این حال شرکت هایپرلوپ وان در نظر دارد با ایجاد مسیرهای هایپرلوپ وضعیت حمل‌و‌نقل این قاره را به‌مراتب بهبود بخشد. این شرکت فهرستی از ۹ مسیر پیشنهادی خود برای توسعه‌ی سیستم حمل سریع‌السیر مسافر خود در اروپا پیشنهاد داده است. شروین پیشه‌ور از مؤسسین ایرانی‌الاصل این شرکت در مصاحبه‌ای بیان می‌کند:

چشم‌انداز ما ایجاد شبکه‌ای وسیع حمل‌و‌نقلی و اتصال تمامی قسمت‌های اروپا با استفاده از سیستم هایپرلوپ است.

فهرست تهیه‌شده بر پایه‌ی پژوهشی است که شرکت تهیه کرده؛ این پژوهش شامل پیدا کردن مسیر‌هایی با بیشترین منفعت از سیستم حمل‌و‌نقلی فوق سریع هایپرلوپ می‌شود. بر همین اساس، مسیر‌های معرفی‌شده ۷۵ میلیون نفر در ۴۴ شهر مختلف را با گستره‌ی جغرافیایی ۵ هزار کیلومتر به همدیگر متصل خواهند کرد.

مجموع مسیر‌های ارائه‌شده ۱۹۹۱ کیلومتر طول دارند که شامل مسیر‌هایی چون هایپرلوپ ۹۰ کیلومتری داخل آلمان، فنلاند و استونی می‌شود. از دیگر مسیرهای پیشنهادی می‌توان به اتصال بخش‌های مختلف لهستان، هلند، جزایر کورسیکا و ساردینا، اسپانیا و مراکش و نقاط مختلفی از بریتانیا اشاره کرد.

شرکت هایپرلوپ وان چند ماه پیش ۱۱ مسیر پیشنهادی خود در ایالات متحده‌ی آمریکا را نیز معرفی کرده بود. به نظر می‌رسد این شرکت طرح‌های بلندپروازانه‌ی زیادی در سر دارد و برای توسعه‌ی خطوط هایپرلوپ حتی با دولت هند هم وارد مذاکره شده است. البته جای تعجب نیست که کشورها از مدرن‌ترین و سریع‌ترین روش حمل‌و‌نقلی استقبال کنند و اگر آزمایشات هایپرلوپ وان به‌خوبی پیشرفت کنند، تقاضا برای آن افزایش خواهد داشت. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در وب‌سایت این شرکت، فاصله‌ی ۸۷۸ کیلومتری بین دو شهر ملبورن و سیدنی در استرالیا را می‌توان با استفاده از هایپرلوپ در ۵۵ دقیقه طی کرد.

سرعت تنها نکته‌ی مثبت هایپرلوپ نیست. با توسعه‌ی سیستم‌های حمل‌و‌نقلی می‌توان به توسعه‌ی مناطق بیرون شهری امید زیادی داشت. همچنین هایپرلوپ علاوه بر استفاده از انرژی خورشیدی، تولیدکننده‌ی این انرژی هم محسوب می‌شود که البته بیشتر از مصرف، تولیدکننده است. مزیت دیگر این روش قیمت تمام‌شده‌ی بلیط برای هر مسافر است و پیش‌بینی می‌شود به‌طور متوسط ۲۵ دلار برای هر سفر هزینه داشته باشد؛ بنابراین هایپرلوپ علاوه بر سرعت و امنیت، روش حمل‌ و‌ نقلی پاک در راستای توسعه‌ی پایدار شهر‌ها به‌حساب می‌آید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات