AMD سامسونگ رقیب خود، اپل A14 Bionic را شکست داد

یک‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
آزمایش پردازنده گرافیکی AMD سامسونگ برای تراشه اگزینوس 2200 (Exynos 2200) داخلی نشان‌دهنده‌ استفاده از این تراشه در برخی مدل‌های Galaxy S22 است.
تبلیغات

بارها ادعا شده است که تراشه AMD با تراشه اپل A14 Bionic و حتی M1 برابری خواهد کرد و حالا یکی از کاربران توییتر (Tron) با‌‌‌توجه‌‌به آخرین نتایج بنچمارک گرافیکی AMD در فروم گفت‌وگوی مشتریان کره‌جنوبی، این موضوع را تأیید می‌کند.

به‌گزارش PhoneArena، پردازنده گرافیکی AMD سامسونگ شش واحد پردازشی (CU) با فرکانس ۱/۳ گیگاهرتز دارد و نتایج بنچمارکی که در تیر ۱۴۰۰ (ژوئن ۲۰۲۱) از آن گرفته شده، به‌شرح زیر است:

  • ۱۷۰/۷ فریم‌برثانیه : Manhatta 3.1
  • ۱۲۱/۴ فریم‌برثانیه : Aztech Normal
  • ۵۱/۵ فریم‌برثانیه : Aztech high

نتایج بنچمارک آنلاین پاییز ۱۳۹۹ (اوایل ۲۰۲۱) از نتایج یادشده هم چشمگیرتر بود؛ بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که سامسونگ برای عملکرد بهتر در شرایط داغ‌شدن بیش‌ازحد دستگاه تغییراتی اعمال کرده باشد:

  • ۱۸۱/۸ فریم‌برثانیه : Manhatta 3.1
  • ۱۳۸/۲۵ فریم‌برثانیه : Aztech Normal
  • ۵۸ فریم‌برثانیه : Aztech high

نتایج آزمون GFXBench برای آیفون 12 پرو اپل مجهز به A14 نیز ازاین‌قرار است:

  • ۱۴۶/۴ فریم‌برثانیه : Manhatta 3.1
  • ۱۰۹/۲ فریم‌برثانیه : Aztech Normal
  • ۳۹/۹ فریم‌برثانیه : Aztech high

اگر از طرفداران پروپاقرص سامسونگ باشید، این خبر می‌تواند بسیار امیدوارکننده باشد؛ اما با‌‌‌توجه‌‌‌به استفاده از تراشه جدید و بهبود‌یافته A15 Bionic در مدل‌های گوشی بعدی اپل، آیفون 13، احتمالاً این محصول برتری خود دربرابر گوشی‌های سامسونگ را حفظ خواهد کرد. علاوه‌بر‌این، احتمال دارد که سامسونگ عملکرد تراشه‌‌اش را در آینده بازهم ارتقا دهد.

در گذشته، دستگاه‌های سامسونگ در اروپا و خاورمیانه‌ به اگزینوس (تراشه‌های اختصاصی سامسونگ) مجهز بودند. عملکرد این تراشه از تراشه اسنپدراگون SoC کوالکام ضعیف‌تر بود؛ به‌همین‌دلیل، مشتریان اروپایی و خاورمیانه انتقادات زیادی از سامسونگ می‌کردند.

بعد از استفاده سامسونگ از هسته‌های پردازنده Arm، این وضعیت کمی بهبود پیدا کرده است؛ اما در عملکرد گرافیکی همچنان مشکل وجود دارد؛ چرا‌که این شرکت از پردازنده‌های گرافیکی Arm نسل Mali بهره می‌برد و عملکرد این پردازنده از پردازنده‌های گرافیکی Adreno کوالکام کُند‌تر است.

بنابراین، حتی اگر اگزینوس 2200 (Exynos 2200) به‌خوبی A15 Bionic عمل نکند، تا زمانی که این تراشه از تراشه پرچم‌دار بعدی کوالکام، اسنپدراگون 898، عقب نماند، بیشتر کاربران سامسونگ احتمالاً مشکلی نخواهند داشت و راضی خواهند بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره نتایج بنچمارک تراشه اگزینوس 2200 سامسونگ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات