از مراسم احتمالی اپل در اسفند ۱۴۰۲ چه انتظاراتی داریم؟

شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
قیمت گوشی آیفون 15 پرو اپل در بخش محصولات زومیت
اپل احتمالا اواخر اسفند یا در نوروز ۱۴۰۳ با برگزاری مراسمی از محصولات جدیدش رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

به روایت مک‌رومرز، اپل معمولا اولین رویداد مطبوعاتی خود در سال میلادی جدید را در ماه مارس (اسفند و فروردین) برگزار می‌کند. ممکن است غول آمریکایی بخواهد از برخی محصولات جدیدش طی مراسم امسال رونمایی کند.

اپل در سال ۲۰۲۲ مراسمش را در تاریخ ۸ مارس (۱۷ اسفند) و در سال ۲۰۱۹ در تاریخ ۲۵ مارس (۵ فروردین) برگزار کرد. این شرکت هنوز برگزاری مراسم در مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) را تایید نکرده است اما در ادامه‌ی مقاله به انتظاراتمان از این مراسم احتمالی می‌پردازیم.

iOS 17.4

نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
عکاس: هادی غنی‌زادگان / زومیت

اپل پیش‌تر تأیید کرد که در پی تغییرات عمده‌ی اپ استور در اتحادیه‌ی اروپا در واکنش به قانون بازارهای دیجیتال، iOS 17.4 را در ماه مارس (اسفند و فروردین) منتشر خواهد کرد.

سایدلود برنامه‌ها به آیفون می‌آید

اپل برای جلوگیری از جریمه‌شدن، تا ۶ مارس (۱۶ اسفند ۱۴۰۲) فرصت دارد تا قانون بازارهای دیجیتال را اجرایی کند، بنابراین iOS 17.4 احتمالاً قبل از آن تاریخ منتشر خواهد شد.

علاوه بر موارد یادشده، ویژگی‌های جدید در iOS 17.4 شامل رونوشت‌‌گرفتن از محتواهای اپل پادکست، پروتکل امنیتی جدید iMessage، ایموجی‌های جدید و امکان استفاده از Apple Cash در وب‌سایت‌های بیشتر با ساخت شماره کارت مجازی است.

افزون‌بر iOS 17.4 برای گوشی آیفون انتظار می‌رود iPadOS 17.4 برای آیپد، MacOS 14.4 برای مک بوک، WatchOS 10.4 برای اپل واچ، tvOS 17.4 برای اپل تی‌وی و VisionOS 1.1 برای ویژن پرو در ماه مارس منتشر شود.

آیپد پرو و آیپد ایر جدید

نمای پشتی آیپد پرو ۲۰۲۲

مارک گرمن، تحلیلگر و افشاگر نام‌آشنای اپل، می‌گوید این شرکت در اواخر مارس (فروردین ۱۴۰۳) نسل جدید آیپد پرو و آیپد ایر را معرفی خواهد کرد.

انتظار می‌رود مدل‌های جدید آیپد پرو، اولین آیپدهای مجهز به نمایشگر اولد باشند. از دیگر ویژگی‌های شایعه‌شده می‌توان به تراشه‌ی M3، شارژ بی‌سیم MagSafe، کیبورد بازطراحی‌شده با پوشش آلومینیومی در قسمت بالایی، ترک‌پد بزرگ‌تر و و انتقال دوربین سلفی به لبه‌ی سمت راست اشاره کرد.

اولین آیپدهای اولد در راهند

انتظار می‌رود مدل‌های جدید آیپد ایر در اندازه‌های ۱۲٫۹ اینچی و ۱۰٫۹ اینچی عرضه شوند. تراشه‌‌ی M2، دوربین پشتی بازطراحی‌شده، پشتیبانی از وای فای 6E و بلوتوث ۵٫۳ از دیگر ویژگی‌های احتمالی این تبلت‌ها هستند.

اخیراً قیمت نسل دوم اپل پنسل افت کرده است که می‌تواند نشانه‌ای از معرفی نسل سوم آن در آینده‌ی نزدیک باشد.

مک‌بوک ایر جدید

کیبورد و ترک پد مک بوک ایر M2

انتظار می‌رود مک بوک ایر ۱۳ اینچی و مک بوک ایر ۱۵ اینچی با تراشه‌ی M3 به‌روز شوند. مزایای کلیدی آن نسبت به تراشه M2 شامل عملکرد سریع‌تر و قابلیت رهگیری پرتو با شتاب‌دهنده‌ی سخت‌افزاری برای بهبود رندر گرافیکی در بازی‌ها است.

انتظار تغییرات چشمگیری در طراحی مک‌بوک ایر جدید نداریم. اپل پیش‌ از این مک‌ بوک پرو ۱۴ اینچی، مک بوک پرو ۱۶ اینچی و آی مک ۲۴ اینچی را با تراشه‌ی M3 آپدیت کرده بود.

رنگ‌های جدید آیفون

رنگ بندی گوشی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس

اپل معمولاً رنگ‌های جدید آیفون را در ماه مارس یا آوریل (اسفند تا اردیبهشت) رونمایی می‌کند. این شرکت در مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲) رنگ زرد را برای آیفون ۱۴ و در مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) رنگ سبز را برای آیفون ۱۳ معرفی کرد. ممکن است رنگ جدیدی برای آیفون ۱۵ در مراسم اپل رونمایی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات