مایکروسافت به دستیار هوش مصنوعی کوپایلت پلاگین اضافه می‌کند

سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
مطالعه 1 دقیقه
لوگوی مایکروسافت کوپایلت
مایکروسافت اعلام کرد که قرار است به‌منظور افزایش عملکرد، شاهد اضافه‌شدن پلاگین‌های کاربردی به دستیار مبتنی‌بر هوش‌ مصنوعی کوپایلت باشیم.
تبلیغات

مایکروسافت در رویداد بیلد امشب (سه‌شنبه) اعلام کرد که قرار است Microsoft 365 Copilot، دستیار مبتنی‌بر هوش‌ مصنوعی مختص نرم‌افزارهای بهره‌وری این شرکت، از پلاگین پشتیبانی کند. با این آپدیت می‌توانید قابلیت‌های جدیدی را به دستیار اضافه کنید تا بتوان آن را برای نیازهای خاص خود شخصی‌سازی کرد.

براساس پست وبلاگی راجش جا، معاون اجرایی مایکروسافت، سه نوع پلاگین برای Microsoft 365 Copilot وجود خواهد داشت: ۱. پلاگین‌هایی که از فناوری ChatGPT OpenAI بهره می‌برند؛ ۲. افزونه‌های تیمز (Teams)؛ ۳. پلاگین‌های مخصوص مجموعه‌نرم‌افزار Power Platform مایکروسافت.

در برنامه‌ی دسترسی زودهنگام بیش از ۵۰ پلاگین دردسترس قرار می‌گیرد. مایکروسافت می‌گوید که پس از راه‌اندازی رسمی این بخش، هزاران افزونه اضافه خواهند شد.

این جدیدترین گام مایکروسافت در افزایش انعطاف‌پذیری ابزارهای هوش مصنوعی برای افراد بیشتر است و می‌تواند راه مهمی برای متمایز‌کردن شرکت مذکور از رقبای خود باشد. گوگل ابزارهای هوش مصنوعی متمرکز بر بهره‌وری خود با نام تجاری Duet AI را دارد؛ اما آن‌ها به‌طور‌گسترده در‌دسترس نیستند و هنوز از پلاگین پشتیبانی نمی‌کنند.

البته کوپایلت تنها موردی نیست که پلاگین دریافت می‌کند؛ زیرا در اوایل ماه جاری، مایکروسافت اعلام کرد که افزونه‌هایی به چت‌ هوش مصنوعی بینگ می‌آیند که برای مثال می‌تواند برای یافتن رزرو رستوران از‌طریق OpenTable مفید باشد. همچنین، اخیرا چت‌جی‌پی‌تی از پلاگین‌ پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات