۱۵ خرداد یکی از مهم‌ترین روزهای تاریخ اپل خواهد بود

یک‌شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تیم کوک / Tim Cook مدیرعامل اپل خوشحال دست به سمت بالا
۱۵ خرداد، اپل کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان را برای رونمایی محصولی ویژه برگزار می‌کند؛ محصولی که اهمیت زیادی برای آینده‌ی این شرکت دارد.
تبلیغات

اپل ۵ ژوئن ۲۰۲۳ (۱۵ خرداد ۱۴۰۲) را به‌عنوان تاریخ برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) انتخاب کرده است. پانزدهم خرداد امسال یکی از مهم‌ترین روزهای تاریخ اپل خواهد بود. این شرکت در مراسم WWDC 2023 به‌دنبال رونمایی هدست واقعیت ترکیبی است؛ دستگاهی که عصر پسا-آیفون را استارت می‌زند.

هدست واقعیت ترکیبی اولین محصول کاملاً جدید اپل در دوران رهبری تیم کوک محسوب می‌شود و جزو محصولات مهم تاریخ این شرکت است. اپل با رونمایی هدست، واقعیت ترکیبی را به‌عنوان یکی از حوزه‌های اصلی‌ فعالیتش برمی‌گزیند و به‌ سمت آینده‌ای حرکت می‌کند که مردم از طریق هدست با دنیا تعامل برقرار می‌کنند، نه نمایشگر لمسی جیبی.

صورت مرد کچل با هدست واقعیت ترکیبی اپل غیررسمی
رندر منتسب‌ به هدست واقعیت ترکیبی اپل

به‌احتمال زیاد در رویداد WWDC، اپل افزون‌بر هدست واقعیت ترکیبی سیستم‌عامل جدید xrOS و خدمات نرم‌افزاری واقعیت ترکیبی و کیت توسعه‌ی نرم‌افزار را رونمایی می‌کند. به‌لطف این کیت، توسعه‌دهندگان خواهند توانست اپلیکیشن و بازی برای هدست اپل بسازند.

دعوت‌نامه‌های اپل همواره نکاتی مخفی در‌ بر دارند و این موضوع را در دعوت‌نامه‌ی WWDC نیز می‌بینیم. اپل معمولاً به‌طور‌ غیرمستقیم به مهم‌ترین نکته‌ی کنفرانس اشاره می‌کند. برخی از این رویدادها شعار هیجان‌انگیزی نیز دارند؛ اما این گفته برای WWDC صدق نمی‌کند.

طرح اپل پارک در دعوت‌نامه Apple WWDC 2023

یکی از طرح‌های گرافیکی WWDC 2023 به‌طور‌ مشخص به ساختمان مرکزی اپل، یعنی اپل پارک، اشاره می‌کند. اپل گفته است اولین روز از همایش WWDC به‌صورت حضوری در اپل پارک برگزار می‌شود. بدین‌ترتیب، در این تصویر هیچ نکته‌ی دور از انتظار نمی‌بینیم.

پوستر مراسم Apple WWDC 2023 اپل
پوستر رسمی WWDC 2023 اپل
رندر غیررسمی هدست واقعیت ترکیبی اپل نمای بالا
رندر منتسب‌ به هدست واقعیت ترکیبی اپل

دومین طرح گرافیکی اپل جالب‌تر به‌نظر می‌رسد. در نگاه اول، این پوستر ساختار رنگین‌کمانی واقع‌ در پردیس اپل را نمایش می‌دهد؛ اما اگر دقیق‌تر نگاه کنید، می‌توانید خمیدگی شیشه‌ی جلویی هدست واقعیت ترکیبی اپل را نیز ببینید.

اپل کنفرانس WWDC 2023 را در قالب ویدئویی ازپیش‌ضبط‌شده پخش می‌کند. در سال‌های اخیر، این شرکت برای تمامی کنفرانس‌هایش چنین رویکردی در پیش گرفته است. اکنون که افراد بیشتری مراسم‌های اپل را تماشا می‌کنند، این شرکت تلاش می‌کند از هرگونه اتفاق غیرمنتظره (نظیر عمل‌نکردن فیس ID در مراسم رونمایی آیفون X در سال ۲۰۱۷) جلوگیری کند.

سوزان پرسکات، رئیس ارتباطات توسعه‌دهندگان در اپل، WWDC 2023 را بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین کنفرانس متمرکز بر توسعه‌دهندگان این شرکت خطاب کرده و گفته که اپل بی‌صبرانه منتظر آغاز «این رویداد بسیار ویژه» است. بیان این کلمات از زبان یکی از مدیران اپل اتفاقی به‌شدت غیرمعمول است. هیجانی که پرسکات ایجاد کرده، باعث شده بسیاری از مردم و حتی تحلیلگران وال‌استریت منتظر رونمایی هدست واقعیت ترکیبی باشند.

اپل در‌ کنار هدست واقعیت ترکیبی، روی مدل‌های جدید مک کار می‌کند که شماری از آن‌ها در WWDC رونمایی می‌شوند. این محصولات احتمالاً شامل مک بوک ایر و مک پرو خواهند بود. در WWDC 2023، اپل نسخه‌ی جدید سیستم‌‌عامل‌های iOS ،‌macOS ،‌iPadOS ،‌watchOS و tvOS را نیز رونمایی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات