کنفرانس Google I/O 2021 آخر اردیبهشت امسال برگزار می‌شود

جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل رسما اعلام کرد کنفرانس Google I/O را پس از یک سال تعطیلی برمی‌گرداند. کنفرانس I/O 2021 قرار است به‌صورت دیجیتالی از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شود.
تبلیغات

همچون بسیاری دیگر از شرکت‌های حوزه‌ی فناوری، گوگل سال گذشته‌ به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تصمیم گرفت به‌صورت موقتی کنفرانس توسعه‌دهندگان خود را تعطیل کند. گوگل امسال به‌جای تکرار اقدام سال گذشته، کنفرانس Google I/O را به‌صورت مجازی برگزار می‌کند.

به‌گزارش تک‌اسپات، نخستین بار است که گوگل تصمیم می‌گیرد کنفرانس توسعه‌دهندگان را آنلاین برگزار کند. مطابق دعوت‌نامه‌ی گوگل، رویداد Google I/O 2021 در تاریخ ۱۸ می ۲۰۲۱ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) آغاز می‌شود و پس از سه روز در تاریخ ۲۰ می ۲۰۲۱ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) به پایان می‌رسد.

Google I/O کنفرانسی مخصوص توسعه‌دهندگان است و چندان به کار مردم عادی نمی‌آید؛ اما گوگل اعلام کرده که هر کس تمایل داشت می‌تواند رایگان در این کنفرانس شرکت کند. گوگل می‌گوید در صورتی که می‌خواهید بیشترین اطلاعات را در کنفرانس پیش رو کسب کنید، بهتر است با استفاده از حساب کاربری گوگل ثبت‌نام کنید. بدین طریق امکان دسترسی به جلسه‌های AMA، «محتوای شخصی‌سازی‌شده» (که فعلا نمی‌دانیم شامل چیست)، ورکشاپ و حضور در جلسه‌های زنده‌ی پرسش و پاسخ فراهم می‌شود. 

زمان‌بندی کامل برگزاری ورکشاپ‌ها و جلسه‌های مختلف Google I/O هنوز منتشر نشده است؛ اما تا پیش از پایان ماه جاری در دسترس قرار می‌گیرد. با همه‌ی این‌ها می‌دانیم که گوگل تنوعی از محتواها را برای کنفرانس امسال در نظر دارد.

قطعا گوگل کنفرانسی مطبوعاتی با محوریت توسعه‌دهندگان و کاربران برگزار می‌کند و محصولات جدیدی را نیز به نمایش می‌گذارد و سپس رویدادهای کوچک دیگری را برای توسعه‌دهندگان تدارک می‌بیند. این رویدادها Interactive Sandbox (برای فراهم‌سازی امکان نگاه نزدیک به قابلیت‌ها و محصولات گوگل توسط توسعه‌دهندگان) و جلسه‌های فنی (با هدف تعلیم توسعه‌دهندگان برای استفاده از جدیدترین فناوری‌های گوگل در محصولات‌شان) را شامل می‌شوند. 

در حال حاضر به‌طور مشخص نمی‌دانیم که گوگل قصد دارد در مراسم I/O چه چیزهایی به نمایش بگذارد. ممکن است با نزدیک شدن به اواسط می ۲۰۲۱ (چند روز مانده به آغاز رویداد) اطلاعات بیشتری درباره‌ی آن فاش شود. نگاهی به سال‌های گذشته نشان می‌دهد گوگل همواره در مراسم I/O روی مبحث نرم‌افزار تمرکز می‌کند. معرفی کامل اندروید 12 احتمالا یکی از مهم‌ترین اتفاقات Google I/O 2021 خواهد بود. حتی امکان دارد اهالی مانتین ویو محصولات سخت‌افزاری جدیدی را هم به نمایش بگذارند؛ اما نمی‌توانیم با قطعیت چیزی بگوییم. معرفی محصولات سخت‌افزاری در Google I/O به‌صورت گاه‌و‌بی‌گاه انجام می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات