ثبت نام کنفرانس بیلد 2020 مایکروسافت به‌صورت رایگان آغاز شد

جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت اخیرا شرایط ثبت‌نام برای حضور در کنفرانس مجازی بیلد ۲۰۲۰ را مهیا کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت کاملا رایگان عملیات ثبت‌نام را انجام دهند.
تبلیغات

مایکروسافت بامداد امروز در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام کاملا رایگان برای کنفرانس بیلد ۲۰۲۰ (Microsoft Build 2020) خبر داد. کنفرانس بیلد که تمرکزی ویژه روی توسعه‌دهندگان دارد یکی از بزرگ‌ترین رویدادهایی است که مایکروسافت در طول هر سال برگزار می‌کند، بااین‌حال مراسم امسال تفاوت‌هایی عمده با سال‌های گذشته دارد. دنیاگیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) مایکروسافت را مجبور کرد تا برگزاری حضوری بیلد ۲۰۲۰ را لغو کند و این مراسم مهم را به‌فرم آنلاین دربیاورد. برای شرکت در مراسم امسال می‌توانید همین حالا با مراجعه به‌ وب‌سایت رسمی مایکروسافت، عملیات ثبت‌نام رایگان را انجام دهید

انتشار اطلاعیه‌ی مایکروسافت به این معنی است که توسعه‌دهندگان محبور نیستند برای حضور در کنفرانس بیلد ۲۰۲۰، بلیت گران‌قیمت ۲٬۳۹۵ دلاری آن را تهیه کنند. در سال‌های گذشته برای حضور در محل برگزاری کنفرانس بیلد هزینه‌ی زیادی از توسعه‌دهندگان گرفته می‌شد،‌ اما امسال ثبت‌نام به‌صورت کاملا رایگان انجام می‌شود و مایکروسافت در جریان برگزاری همایش امسال محتوای ویدئویی زیادی را به‌صورت مستقیم پخش خواهد کرد. مایکروسافت قصد دارد سنت‌های پیشین خود را برای بیلد امسال نیز اجرا کند؛ بنابراین در بیلد ۲۰۲۰ نیز شاهد کنفرانس‌هایی مجزا در ابتدای رویداد خواهیم بود. سخنان آغازین کنفرانس بیلد ۲۰۲۰ توسط ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، بیان خواهند شد. ردموندی‌ها قصد دارند ورک‌شاپ‌های خاصی را در مدت‌زمان ۴۸ ساعت به‌صورت مستقیم از طریق توئیچ پخش کنند. 

به‌طور معمول در جریان برگزاری همایش بیلد اخبار زیادی درمورد مایکروسافت و سرویس‌هایش منتشر می‌شوند؛ بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که اوضاع درمورد بیلد ۲۰۲۰ کمی فرق می‌کند. براساس اطلاعیه‌ی رسمی، نطق اصلی مراسم قرار است بسیار کوتاه‌تر از سال‌های گذشته باشد. درضمن اسکات هنسلمن، مدیر برنامه‌ی مایکروسافت، قصد دارد نشست اول بیلد امسال را با تمرکز ویژه روی توسعه‌دهندگان اجرا کند. در مراسم امسال باید انتظار حضور افراد شناخته‌شده از مایکروسافت نظیر جولیا وایت، اسکات گاثری، پانوس پانای، کوین اسکات، راجش جا، مارک راسنوویچ و... را داشته باشید.

اسکات هنسلمن در رابطه با مراسم امسال می‌گوید: «بیلد ۲۰۲۰ به‌ آن‌گونه‌ای که در ابتدا برنامه‌ریزی کرده بودیم برگزار نمی‌شود؛ اما قرار است مراسمی ویژه باشد. ما بسیار مشتاق هستیم تا جامعه‌ی توسعه‌دهندگان‌مان را دور هم جمع کنیم تا این افراد بتوانند در کنار هم چیزهای جدید یاد بگیرند، با هم ارتباط داشته باشند و به کد نوشتن بپردازند». براساس اعلام رسمی مایکروسافت، بیلد ۲۰۲۰ قرار است رویدادی ۴۸ ساعته به‌صورت کاملا آنلاین باشد. تاریخ برگزاری کنفرانس بیلد امسال برای ۱۹ مه ۲۰۲۰ (۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹) ساعت ۱۹:۳۰ به‌وقت تهران تعیین شده است. نشست‌های مختلف و میزگردها در مناطق زمانی مختلف پخش خواهند شد و همچنین دموهای مختلف به‌نمایش درخواهند آمد. بیلد امسال علاوه بر این‌ها شامل بخش پرسش و پاسخ ویژه‌ای است و بخش‌های تعاملی دیگری نیز دارد.

هنسلمن در ادامه‌ی سخنان خود می‌گوید: «ما به حمایت از توسعه‌دهندگانی که نوآوری‌های کم‌هزینه و کارآمد دارند، متعهد هستیم؛ نوآوری‌هایی که می‌توانند زندگی مردم را ساده‌تر و بهتر از قبل کنند، به‌ویژه در شرایط غیرمطمئن [نظیر شرایطی که امروزه با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنیم]». از آن‌جایی که مایکروسافت تصمیم گرفته است بیلد امسال را با تمرکز ویژه بر توسعه‌دهندگان برگزار کند، نمی‌توانیم انتظار رونمایی سرویس‌ها و محصولاتی را داشته باشیم که کاربران عادی را هیجان‌زده می‌کنند. از آن‌جایی که مایکروسافت به‌دلیل مشکلات ناشی از همه‌گیری کروناویروس برخی اولویت‌هایش را دست‌خوش تغییر کرده است، انتظار نداریم که در بیلد امسال شاهد اطلاعات جدید زیادی درمورد ویندوز ۱۰ ایکس باشیم. 

احتمال دارد مایکروسافت بخواهد بسته‌ای ویژه برای افراد شرکت‌کننده در مراسم بیلد امسال ارسال کند. در بخشی از مراحل ثبت‌نام کنفرانس بیلد ۲۰۲۰، مایکروسافت از کاربر می‌خواهد اطلاعات محل سکونتش را برای دریافت محموله‌ای خاص در ماه مه ارائه دهد. براساس اعلام رسمی، کنفرانس بیلد امسال از ۱۹ تا ۲۱ مه (۳۰ اردیبهشت ۱ خرداد ۱۳۹۹) برگزار خواهد شد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات