چین متهم به پمپاژ سیانور به اقیانوس برای کشتن حیات دریایی است

یک‌شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
کشتی گارد ساحلی چین
فیلیپینی‌ها ادعا کرده‌اند ماهیگیران چینی به‌طور عمدی از سیانید استفاده می‌کنند تا جزیره مرجانی اسکاربرو شول را تخریب کنند.
تبلیغات

اداره ماهیگیری و منابع آبزی فیلیپین (BFAR) ماهیگیران چینی را به استفاده از سیانید برای کشتن ماهی‌ها متهم کرده است و می‌گوید خسارت‌های ناشی از کشتی‌های چینی می‌تواند بیش از ۱۷٫۸ میلیون دلار باشد. سخنگوی BFAR در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «ماهگیران چینی از سیانید استفاده می‌کنند. آن‌ها عمدا اسکاربرو شول را نابود می‌کنند تا مانع از ماهیگیری قایق‌های ماهیگیری فیلیپینی در منطقه شوند.»

به‌گزارش فیوچریسم گارد ساحلی فیلیپین مطمئن نیست چه کسی مسئول استفاده از سیانید در منطقه است. یکی از اعضای گارد ساحلی فیلیپین گفت: «مطالعه علمی یا مدرکی نداریم که نشان دهد ماهیگیری سیانید در این منطقه را می‌توان به گردن ماهیگیران چینی یا فیلیپینی انداخت.»

اسکاربرو شول جزیره‌ای مرجانی است که حدود ۲۰۰ کیلومتر دورتر از فیلیپین قرار دارد و تخمین زده می‌شود غذا و درآمد ۳۸۵٬۳۰۰ نفر را تامین می‌کند.

اسکاربرو شول به دو علت اهمیت دارد. اول اینکه این جزیره غنی از حیات آبزی و ذخایر ماهیگیری فراوان است و دوم اینکه در آب و هوای طوفانی محل امنی برای استراحت قایق‌ها محسوب می‌شود.

ماهیگیری سیانید که در گذشته توسط ماهیگیران فیلیپینی برای بیهوش‌کردن یا کشتن ماهی‌ها استفاده می‌شد، راهی آسان برای صید ماهی است؛ اما به صخره‌های مرجانی که دراثر تغییرات اقلیمی و همچنین روش ماهیگیری مخرب در خطر انقراض هستند، آسیب می‌زند. به‌گفته‌ی اتحادیه بین‌المللی حیات دریایی در فیلیپین، به ازای هر ماهی زنده‌ای که با استفاده از سیانید صید می‌شود، یک متر مربع از صخره‌های مرجانی از بین می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات