گوگل ردیابی سیل و آتش‌سوزی را در تعداد بیشتری از کشورها ارائه می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهراً گوگل قصد دارد سیستم ردیابی سیل و آتش‌سوزی خود در تعداد بیشتری از کشورهای جهان ارائه دهد.
تبلیغات

با شروع فصل سیل در جهان، گوگل از هفته‌ی جاری سیستم پیش‌بینی و ردیابی سیل و هشدارهای مرتبط با آن را در ۱۸ کشور دیگر جهان ارائه خواهد داد و بدین‌ترتیب قابلیت مذکور برخی از کشورهای آفریقا، آمریکای لاتین و همچنین جنوب‌شرقی آسیا دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت. غول جستجوی اینترنت از این ابزارها را برای ارائه‌ی هشدار به مردم درمورد شرایط احتمال وقوع سیل ازطریق سرویس‌های نقشه و جستجوی خود استفاده می‌کند. شایان‌ذکر است این سیستم در سال ۲۰۲۱ بیش‌از ۱۱۵ میلیون هشدار مربوط به خطر سیل و آتش‌سوزی برای کاربران ارسال کرده است.

گوگل همچنین ابزار FloodHub را به‌طور جهانی ارائه خواهد داد. این سیستم با بهره گرفتن از هوش مصنوعی، وقوع سیل را در زمان و مکان‌های مختلف پیش‌بینی می‌کند.

سیستم ردیابی سیل و آتش سوزی گوگل

گوگل درمورد گسترش خدمات ردیابی سیل در تعداد بیشتری از کشورهای جهان گفت:

امروز ما درحال گسترش سیستم پیش‌بینی سیل خود در ۱۸ کشور جدید در سرتاسر آفریقا، آمریکای لاتین و جنوب‌شرقی آسیا هستیم. علاوه‌براین از FloodHub رونمایی کرده‌ایم؛ پلتفرمی که پیش‌بینی‌های مربوط به احتمال وقوع سیل را به‌همراه زمان و مکان آن ارائه می‌دهد تا افرادی که درمعرض خطر هستند، از این مورد مطلع شوند و علاوه‌براین اطلاعات مهمی دردسترس سازمان‌های کمک‌رسانی و دولت‌ها قرار گیرد. گسترش این خدمات به‌لطف پیشرفت‌های اخیر ما در مدل‌های پیش‌بینی سیل مبتنی‌بر هوش مصنوعی، امکان‌پذیر شده است و ما متعهد هستیم که این خدمات را در سایر نواحی جهان نیز ارائه دهیم.

گوگل همچنین درحال گسترش پشتیبانی از ابزارهای ردیابی آتش‌سوزی در سرویس‌ نقشه و جستجوی خود است. این ابزارها که برای اولین‌بار در ایالات‌متحده دردسترس قرار گرفتند، از مدل‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی به‌همراه تصاویر ماهواره‌ای برای نشان دادن مکان واقعی آتش‌سوزی‌ها بهره می‌برند و هشدارهای مرتبط با این رخدادها را به مردمی که در آن نواحی زندگی می‌کنند ارائه می‌دهند. استفاده از این سامانه‌ها به اطفای بهتر حریق نیز کمک می‌کند. این سیستم از هفته‌ی جاری علاوه‌بر ایالت‌متحده و کانادا، دردسترس کاربران مکزیک و بخش‌هایی از استرالیا نیز قرار خواهد گرفت. گوگل درمورد پلتفرم ردیابی آتش‌سوزی خود گفت:

ما با استفاده از مدل‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی و براساس تصاویر ماهواره‌ای، مرزهای آتش‌سوزی را شناسایی می‌کنیم و مکان آن‌ها را به‌طور لحظه‌ای در سرویس‌های جستجو و نقشه‌ی خود نشان می‌دهیم. این ویژگی از ماه جولای بیش‌از ۳۰ رویداد بزرگ آتش‌سوزی را در ایالات‌متحده و کانادا شناسایی کرده است. چنین سیستمی می‌تواند در اطلاع‌رسانی به مردم و تیم‌های آتش‌نشانی کمک کند. شایان‌ذکر است این پلتفرم از زمان راه‌اندازی بیش‌از ۷ میلیون‌بار در بخش جستجو و نقشه‌های گوگل بازدید داشته است و از این هفته برای کاربران مکزیک و بخش‌هایی از استرالیا نیز دردسترس قرار خواهد گرفت.

گوگل در پست وبلاگی خود همچنین اعلام کرد که ابزار موسوم به Environmental Insights Explorer's Tree Canopy Insights تا پایان سال جاری در نواحی بیشتری از جهان دردسترس قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات